Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

RJancsi

... De gondolkodóba estem. Eddig hagyományos háti permetezővel és 2 méteres hosszabbító csővel ügyködtem a kertben, de van egy benzines lombszívó/fúvóm, ha az "ormányába" oldalról bevezetem a permetlé csövet akár működhet is a dolog. (Feltéve, hogy fújásra állítom). De még mindig ott a kérdés, hogy a hátamra kellene venni a vegyszeres tartályt. Azt hiszem marad a hagyományos permetező.

tibs

Van benzines permetezőm de kicsit nehéz néha nem indul nehéz vele mozogni.
Az elktromos picit könyebbpraktikusabb lenne.

Ha a rotor nem működik majd nyomtatok valami mást.
Láttam tanulmányt a 6-8-10 lapát közti különbségről
A kevesebb volt jobb nekem azért van 20.[#nyes]

keri

Nekem a drónomon 4db 350W-os motor van, egyenként 5,5" két tollú rotorral. Az azért kielégítő lenne ilyen célra, de azért 10percnél tovább lehet nem bírná az sem a terhelést.
Repülőn kicsit jobb motor van, csak 450W, de nagyobb, nyomatékosabb, alacsonyabb fordulatú, ezért hatékonyabb és bírja a tartós üzemet. Az is fújja elég jól a levegőt szintén két tollúval.
Az ilyen sok tollú légcsavarokhoz nyomaték is kell, nem csak fordulat.

Szerintem próba képen megérné csökkenteni a tollak számát, és megtalálni az optimális munkapontot a motorodhoz.

Ja és nekem az összes ilyen motorom BLDC.

keri

És persze én ilyen 10-12AWG-s szilikonos vezetéket használok, mert 30-40Ampert fel tud venni egy ilyen motor 12V-on.
Igaz a drónt 4 cellás lítium akkuval használom, akkor adja le a csúcs teljesítményt. 3 cellással gyakorolni szoktam, mert úgy kicsit lomhább, de levélfújónak még akkor is jó [#vigyor]

keri

Persze igazad van, de nagyságrendi változást nem okoz a rétegződés. Kísérletezni jól lehet tökéletlen felülettel is. A végleges propelleremet, persze én is simára csiszoltam és lakkoztam a jobb felület érdekében.

Itt inkább arra tippelnék én is hogy egyrészt dizájn ventilátor, így nem feltétlenül olyan jó mint aminek kinéz, másrészt a munkapontja nem esik egybe a motorokéval.

Én lehet egy ilyet próbálnék ki, ez talán jobban illeszkedik az RC autó motorjához
https://www.thingiverse.com/thing:667480

Illetve ez az EDF is funkcionálisnak tűnik, de nem tudom mi a motor igénye.
https://www.thingiverse.com/thing:3062486

Megjegyzem ezek az EDF-ek valóban pocsék hatékonyságúak az RC modellezésben. Azért használják őket, mert mind a hangja, mind a karakterisztikája nagyon hasonlít a gázturbinás repülőgép motorokra. Ezért egy vadászgép imitációnál jó élményt ad. Másik hogy álló helyzetben sokkal kisebb a tolóerő. Optimális működéshez szüksége van a haladásból eredő torló légnyomásra.
Ha a hatékonyság a lényeg akkor 2-3 tollú, alacsony fordulatú propellerek sokkal jobb eredményt adnak, akár lebegéshez is.


PSoft

Ha már itt tartunk...
Ugye már, Te is vagy így...néha? :)


RJancsi

Soha ne mondd, hogy soha! [#nyes] 100 évvel ezelőtt amikor a műanyagokat nagyjából kimerítette a tűzveszélyes celluloid, az autókat fémből és fából készítették némi textil és valódi bőr felhasználásával (még az elektromos vezetékeket is gyantába áztatott szövettel szigetelték), senki sem hitte volna, hogy ma nemhogy egy autó, de az utasszállító repülők jelentős része műanyagból van. És nem csak a műszerfal, hanem a teherviselő szerkezetek is. Ki tudja mit hoz a jövő? A egy hajtómű "meleg" oldalán nyilván hőálló anyag kell (jelenleg titán vagy fémkerámia), de a szívóoldalon el tudom képzelni a szénszál/kevlár műgyanta kompozit felhasználását. Nem feltétlen idén, de pár évtizeden belül ki tudja... [#nemtudom]

PSoft

Idéz...de van egy benzines lombszívó/fúvóm, ha az "ormányába" oldalról bevezetem a permetlé csövet akár működhet is a dolog.

És...
Fel is találtad a benzinmotoros háti permetezőt! [#nyes]

IdézDe még mindig ott a kérdés, hogy a hátamra kellene venni a vegyszeres tartályt.

Mert, a "hagyományos háti permetezővel" hogy szoktad?
A nejed viszi melletted a hátán, meg pumpál is, Te csak a 2 méteres csővel "hadonászol"? [#vigyor]

svejk


RJancsi

"A nejed viszi melletted a hátán, meg pumpál is, Te csak a 2 méteres csővel "hadonászol"? "

Nem is rossz ötlet! [#taps] Megmondom neki, hogy Te javasoltad! Biztos kedvelni fog ismeretlenül is... [#nyes]

PSoft

IdézNem is rossz ötlet!

Na ugye?!
Nem szoktam én -egy ilyen szakmai főrumon- butaságokat mondani. [#vigyor]
Biztos most is vannak -számomra ismeretlen- "kedvelőim", egyel több-kevesebb...üsse kavics. [#wave]

tibs

A legegyszerűbb megoldás

1.

2.

És ahol nincs készleten ott még olcsóbb akár 7500huf.

Tehát egyenlőre dísz marad és lehet hogy kinyomtatom a többi részét is.
Nyár végén meg leárazzák a nyakukon maradt vackokat majd akkor szánalomból veszek egyet. [#nyes][#nyes][#nyes]

Szalai György


tibs