Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

000000000

IdézNekem simán látszik az első rétegen az üveg deformálódása is.

Az akkor szerintem az valami olcsó ablaküveg... [#nemtudom]

Szerintem semmi fajta NYÀK nem jó. Nekem bele van öntve az fűtő elem az alumíniumba és nem lehet látni semmi deformálást.

Nem tudom miért kell szintezni minden nyomtatás előtt ha a csavarokkal rendesen be van szintezve. Természetesen ha az üveg púposodik, akkor azt cserélném ki, mert az nekem furcsán hangzik. De szerintem az a NYÀK sem jó, mert ha púposodik akkor nem tud egyenletesen melegíteni sem, mert ha légrés van az üveglaphoz akkor az a légrés változó.

IdézNem az alkatrész mérete a lényeg, mert az a páratartalom változásával tizedeket tudd változni magától is, hanem hogy ne is legyen túl sok, se túl kevés a kezdőréteg anyaga.

Ezt nem értem hogy gondolod. Természetesen a műanyag (minden anyag) változik hőmérséklet és páratartalom változás miatt, de ha rossz méretre nyomtatod akkor az soha nem lesz jó, függetlenül attól hogy az első rétegek jók vagy nem. Természetesen az első rétegek is fontosak, de az is hogy a végső méret jó legyen, mert ha nem akkor használhatatlan lesz.

Na meg szerintem ezek a páratartalmi változások is túlzott aggodalom, mert nem nagyok a változások, legalább is én nem látom eddig. Szerintem az attól függ milyen az anyag meg mekkora a nyomtatás sűrűsége. Én általában 80%-al nyomtatok és próbálok jó minőségű PLA-t venni, akkor is ha drágább.

000000000

Idézde én inkább arra tippelek, hogy téged nem zavarnak azok a hibák amik engem igen

..az is lehet hogy hazudok... [#nemtudom]

...vagy pedig más oka van hogy nincs problémám arról...? Az biztos hogy méregetem, ellenőrzöm állandóan amit nyomtatok, azt elhiheted.

keri

Mindegy, elbeszélünk egymás mellett, de rájöttem, nekem annyira nem is fontos.

PSoft

IdézAkkor te vagy az egyetlen. (meg gyanítom PSoft, mert neki olyan a nyomtatója mint Chuck Norris  mindennél IS jobb )

Nem alaptalan a gyanúd... :)

Egyszerű ám a dolog...
Nekem ha a jobb fülem viszket, simán odanyúlok a jobb kezemmel és megvakarom.
Nem a bal kezemmel, a fejem tetején átnyúlva!!! [#nyes]
(persze tudom, más...mosni szokta, nem vakarászni) [#nyes]

Erre az asztal szintezés "mizériára" meg most...nem írok semmit.
Többször leírtam a közel három év alatt, [#nezze] hogy kezdtem, mi nem volt jó, miket változtattam az én "buta" :) meglátásaim szerint, milyen eredményekkel, milyen most... [#eljen]

Nahhh, szóval...
Az 1+1-et, kilehet számolni tudományos zsebszámológépen is, de...fejben se bonyolult összeadni. [#nevetes1]

Nem minden Neked szólt ám, nagy részét csak úgy...általában írtam! [#wave]

RJancsi

Az Ender 3-am asztala most kezd helytelenkedni. Rájöttem mi a baja, előbb-utóbb át fogom építeni. Alapvetően konstrukciós hiba, hogy az asztalt a közepe alatt futó 20x20 mm-es alu gépépítő profil "nútjában" futó 2 gumiszerű görgő tartja. Idővel a használattól ezek a görgők megkopnak, és ha csak egy kicsit is kottyan vagy üt valamelyik görgő, az a kb. 15 mm bázistávon történő szögforgás a 120 mm-re levő asztal szélén már közel tízszeres elmozdulást okoz. A kotyogást az excenteres görgőtengellyel meg lehet szüntetni, de ha lazára hagyja az ember akkor kotyog, ha túl szorosra veszem akkor meg lépést veszthet a léptető. Azon gondolkodom, hogy meghagyom a középső felfüggesztést de berakok egy lapos-széles lineáris sínt. Ismeri valaki az Igus Drylin W rendszert? Nem is tűnik drágának.

keri

Név szerint nem ismerem, de ezek az Igus csúszó lineárok nem szoktak rosszak lenni. Én is csorgattam valamelyik rendszerükre a nyálam, viszont nem volt olcsó, így maradtam a kínai golyós perselynél.

keri

Ja, én itt nem látok árat, szóval nem tudom mi az a nem drága.

keri

Mondjuk a végállás kapcsoló az ami a fejeden átnyúlva a másik füled vakarod eset, hiszen az közvetlen mérés.
A fejnél lévő szenzor a direkt. [#vigyor2]

Nekem sem kell állítgatni általában, ezért is nem törtem magam.
De ugye a marógépeken is használnak tapintót a szerszám, nullpont felvételére, pedig lehet ezt manuálisan is.

Sőt nekem az esztergámon még végállás kapcsoló sincs. Hülyeség az egész, hiszen kitekerem ütközésig, és ott indítva mindig ismert a pozíció a MACH3-ban.

Persze lehet ha nekem is ezred mm pontos 3D nyomtatóm lenne, én is egy véleményen lennék veletek [#vigyor]

PSoft

Menj végig tételesen a kívánt/elvárt paraméterek megadásával és árakat is fogsz látni. :)

keri

mármint a végállás kapcsoló közvetett, nem közvetlen.

keri

nem érdekel annyira

PSoft

IdézPersze lehet ha nekem is ezred mm pontos 3D nyomtatóm lenne...

Beszélj Chuck Norris-sal. Nekem, sokszor segített.
Elküldjem a számát? [#nyes]

szf


TBS-TEAM

Drylin N van az egyik nyomtatónkon.
Nagyon szuper csendes kottyanásmentes [#eljen]
József

000000000

IdézDe ugye a marógépeken is használnak tapintót a szerszám, nullpont felvételére, pedig lehet ezt manuálisan is.

De az más, mert a marógép Z nullája változik, ha legalább is úgy van használva hogy föntről lefelé megy. Én nem nullázásról beszélek, hanem a nyomtátó asztal "kifliéről". Nullázni nekem is kell a nyomtatót minden munka kezdés előtt, de az csak a Z nullázást csinál, egy helyen, de az be van állítva az üveglap  felületre.

Igen, marót is lehet kézzel beállítani, de ha például NYÁK-ot csinálok akkor az nem jó, sokkal jobb automatikusan mérni mert pontosabb lesz. Na meg automatikusan gyorsabb is a beállítás. De azt is csak egy helyen szoktam, nem mint sokan több helyen megérintik és auto level programot használnak a G-kód átalakítására / módosítására.