Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

3D nyomtatás

Indította gaben, 2024 április 09, 15:30

Előző téma - Következő téma

keri

Pont azért. Nincs értelme az ismételhetőségnek. Kézzel egyszerűbb beigazítani.
;A protéziseket is az viselőjéről levett mintákra építik. Ezért is drágák.

keri

De persze nem akarlak lebeszélni a 3D nyomtatóról, elvégre jó játék :)

Devecz Miklós

Egy pár nappal ezelött egy nagy hülyeséget írtam, csak most jöttem rá a tévedésemre. Már a harmadik (negyedik) 3D nyomtatót bütykölöm, de egyik sem hozta el a várt eredményt. Egy darabig elmentek (addig is döcögve), de nem a várt sikerrel. Eddig azt hittem, hogy maga a konstrukció hibás, de most a szerintem legjobb kialakítás is megadta magát. a próbaüzemek sikeresek voltak, de amint készre dobozoltam, minden elromlott. Mivel sok változatot akartam kipróbálni, az elektronikát egy külön dobozba építettem, és egy kb. 1 m-es kábel köteggel kötöttem össze a géppel. Nem akartam sok vezetéket, ezért a motor tápot és a végállás kapcsoló vezetékét egy közös köpenyben hoztam össze.
;Na, ez volt a hibás döntés. A motor vezetéke ráhangolódott a végállás kapcsoló vezetékére, és a legváratlanabb pillanatokban leállitotta az elektronika a motorokat, &"szaggatott&" de volt amikor le is állt a rendszer.
;Most külön kábelen vezetem mindent, és láss csodát, minden tökéletesen müködik.
;
;Holnap előveszem az előző két konstrukciót is, lehet, hogy müködőképesek?

NickE

Több fórumon olvastam beszámolót hasonló hibajelenségről. Általában az szokott a gond lenni, hogy a motorra menő vezetékek túl vékonyak és/vagy túl hosszúak, esetleg a csatlakozási pontok nem tökéletesek. Szaggatott, egy pillanatra megtorpanó, aztán újrainduló mozgást általában ez okozza.

s7manbs8

Na, ugye ... :) Láss csodát és elkezd majd működni szépen.

keri

Örülök hogy rájöttél.
;Szívatósak az ilyen hibák.

keri

Árnyékolt kábelt kell használni.
;Én UTP-t szoktam, mert az van kéznél :) de jó is mert a sodort, bifiláris érpár amúgy is jelentősen csökkenti a zavarérzékenységet, illetve a zavar termelést, motor esetén.


3vv2btrhv

http://www.gyartastrend.hu/nyarimuszak/cikk/hidrogenbombak_estek_washingtonra&" TARGET=_fnew>;Az aproságok csodája !!;
;Lehet , hogy a semleges csevegöbe kéne . de azért ide vág egy kicsit .

Szalai György

Úgy tudtam, hogy ez a „bifiláris” valami mást jelent, mint a sodrott érpárú huzalozást.
;(Indukciószegény tekercselési mód, ahol az egymás mellé tekercselt vezetékikrek mágneses terei nagyobbrészt kioltják egymást.)
;Utána figyelve kiderült, hogy egyszerűen csak kétágút jelent.
;Úgy látszik, hogy teljesen megállja a helyét a sodrott érpárú huzalozásra alkalmazva is.
;
;A nem megfelelő motorkábelek gyorsan változó, szórt mágneses tere feszültséget indukál a jelvezetékekben. Ha az indukált feszültség nagysága meghaladja a jelfeldolgozó áramkör küszöbfeszültségét, akkor a megfelelő védelem nélküli jelfeldolgozó áramkör ezt jelnek érzékeli, ami hibás működést, alacsony frekvenciás gerjedést vált ki.
;Zavaró elektromos terek elleni védelem céljára készült réz, vagy alumínium árnyékolással, a mágneses zavartatás nem védhető!
;Egyenes megoldás a vezetékek mágneses árnyékolása lenne, de az nem mindég kifizetődő.
;Az indukált feszültség nő, ha a motor és jelvezetékek közötti távolság csökken, vagy ha a motoráram kapcsolási meredeksége nő. (Rövidebb idő alatt nagyobb áramváltozás történik.)
;Ha a tervező számit erre, akkor a motor és jelvezetékek eltávolítása, megszüntetése a legjobb megoldás.
;A csavart érpáras huzalozás nem szünteti meg, de csökkenti a motorvezeték szórt mágneses térerejét, ez is lehet elégséges megoldás.
;Ahol ez sem elég, ott kényszermegoldásként marad a motoráram elektromos tranziens elnyomása és a jelfeldolgozó áramkörök elektronikus védelme.

000000000

&"Bifiláris&".
;
;Hát, ez egy érdekes probléma.
;Annak idején lelkes olvasója voltam a Rádiotechnikának.
;Hogy minek?
;Annyi baromságot sütöttek el benne, hogy az már fájt.
;A &"bifiláris&" volt egy kedvenc kifejezésük.
;Volt a szerzők között pár futóbolond, aki mindenre szerette használni.
;Ha oda illett, ha nem. A lényeg volt a számára, hogy ő most &"külföldiül beszél&".
;
;Biztosan ez is okozza, hogy &"felszólalok&" az ide nem illő kifejezésekért. Ne terjesszünk már hülyeséget.
;Tudjuk már, hogy mi a &"fúrószár&", meg mi a különbség az oszlopos és az asztali fúrógép között. stb.
;Mert higgyük el, hogy ÓRIÁSI.
;Hogy némely műkedvelő nem képes különbséget tenni a tollseprő és a kalapács között, azért ezt &"ne emeljük már törvényerőre&".
;Gondolok most itt elsősorban elektron fórumtársra, aki mindenáron meg akar ideologizálni minden baromságot. Meg azért, vannak cimborái páran.
;
;Egy ideje kezd gyökeret verni az a nézet, hogy a szavaknak se jelentésük, se súlyuk.
;
;Pedig, az az irány, nem az az irány...
;

Devecz Miklós

Ezt nem én találtam ki :-)

Devecz Miklós

Ez most hogy jön ide?

s73tgf9vg

Ez mekkora egy baromság! Ilyen alapon atombombát is lehetne nyomtatni, mert hát az is csak molekulákból áll... Vagy akár egy barátnőt. Miért ne?

keri

Gondolkodtam a sodort érpáron.
;Szerinted lehetséges hogy adott frekvenciát akár még erősíthet is egy bifiláris vezeték?
;Hiszen csak fénysebességgel halad a jel.
;Így lehetséges hogy a két ág között lokálisan, a fáziskésleltetés miatt azonos fázisba kerül a két vezetékben haladó áram.