Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Kelepeisz Lajos

Indította gaben, 2025 február 26, 08:02

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Csak kicsit unalmas, hogy ezt a frissítgetést hetente kell már csinálni másképp nem akar menni, nálam is.

000000000

"Tibor videóján, egy "őrületes sebességgel" oda-vissza száguldozó piros ledet látsz, ami legalább akkora vehemenciával villog is ..."
 
Ez egy rosszindulatú feltételezést sejtet, ami méltatlan egy valamirevaló műszaki embertől. Elképzelem, mit írtál volna, ha még a lézer szimuláció helyett LED se lett volna, csak a lényeg, az 1 m/s-os száguldozás.
 
Mivel ott voltál személyesen a kiállításon, láthattad, hogy a "kis testvér demo mechanika" egy 1.6 W-os kis kék lézerrel 8-ad ekkora sebességgel Sanyi tesztje kapcsán ugyanazzal a Robsy nagy sebességre is képes lézervezérlő programmal hogyan dolgozott, videók is vannak róla. Így ez ha objktív lennél, árnyalja a feltételezésedet.
Valamint kérlek azt is nézd el nekem, hogy pl. biztonsági, kiállítástechnikai okok miatt nem telepítettem egy 80 W-os CO2 lézerrendszert, vagy egy fiber lézert a LED helyett.

000000000

Hatalmas feladatra kérlek, szakadj el 2 másodpercre a sok esetben idétlen, fölösleges, hazug csicsa világtól.:)
 
Helyette végezzünk fejben egy kis számolást.
24 fogszám és 3-as osztástávolságú szíj esetében 1 fordulatra 3*24=72 mm elmozdulás történik. Így 600 1/min fordulatszám esetén a sebesség 600*72=600*70+600*2=43200 mm/min.
Idáig még egyetlen egyszer sem sikerült ezt az értéket pontosan megjeleníteni a szép színes celláidban.
Talán ezen útmutatás kapcsán ezek után igen.
 
Köszönöm a letölthető videót. Megnéztem.
Bocsáss meg, de nekem nagyon dinamikátlannak tűnik a videó teszted (Lajosét még nem láttam), majd egyszer ha több időm lesz levideózom, hogy Robsy vezérlővel ez hogy néz ki, amikor puskalövés szerűen néhány ms alatt VALÓBAN fel is gyorsul egy hajtás, és annak akkor milyen hangja.
 
Mellesleg van olyan saját fejlsztésű mérőrendszerem, ami egy encoder felszerelésével egy motorra a valós út, sebesség, gyorsulás függvényeket megjeleníti, beméri függetlenül attól, hogy egy adott CNC vezérlő program mit ír ki a "csodálatos" ablakaiban. A saját CNC vezérlőprogramjaim és az emberi mozgás dinamika méréseihez, kielemzéséhez fejlesztettem ki ezt a Robsy tesztelő és mérő porogramrendszert. Tapasztalatom alapján mondhatom, rendkívül hasznos, és hatalmas nagy tévhit, illúzó romboló tud lenni egy ilyen rendszer, hiszen a TÉNYEKET méri.

remrendes

Igazabol egy ilyen meres tudna eldonteni, hogy mennyire igaz, vagy hamis a Mach altal letrehozott "eredmeny". Addig minden mas csak elmelet, amiben vagy hisz valaki, vagy nem.

000000000

Így igaz, a mérnök attól az, ami a nevében is benne van, szeret mérni.:) Mert ugye valamit csak használni, és hinni benne az egy dolog.
Na de itt ezek a műszaki tényfeltáró dolgok alig érdekelnek valakit (tisztelet a kivételnek, így neked is), kapásból a többség azt hiszi el, amivel kiveri a szeme fényét az éppen legújabb rázúduló szép színes kijelző, monitor világ. Annak is örülök, hogy mintha Te is azt látnád, picit a Robsy videó dinamikusabb.

000000000

 
Na pont ez itt a probléma idézném "puskalövés szerűen néhány ms alatt VALÓBAN fel is gyorsul egy hajtás, és annak akkor milyen hangja."
Egy sokak által ismert és kedvelt MÁSIK Mérnök tesztelte a rendszered és az mondta, hogy neki nem tetszett mikor a mechanikát mintha "kalapáccsal verték volna".
Tehát a gyorsítási / lassítási rámpa szükséges és elengedhetetlen !
Különben a mechanika fogja bánni !  
Azt meg már kiveséztük, teszteltük ha apró pici pontokból áll egy pálya a közötte lévő szakaszoknál a Mach nem veszi figyelembe a rámpát !
Ergo az irányváltásnál KELL a rámpa ha kicsit tovább szeretnénk használni a mechanikát !
 
Vagy feszegetjük a határokat ami sokba fog kerülni vagy belátjuk nem lehet büntetlenül játszani a puskával !  
 

000000000

Szakmai butaságokat beszélsz megint (hiszen én is használok rámpát, csak más fajtát, ami optimálisabb a motorok, hajtások "lelkivilágához").
Persze attól az emberrel, aki itt fő listás, és még az egységugrás létét is vitatja, kár leállni vitázni.
Így további szép napot kívánok neked, és kérlek, a szakmaiatlan, hazug fecsegéseidtől kíméld meg a Fórumot, és Lajos topikját.

000000000

 
Akkor ezt ki írta ? "amikor puskalövés szerűen néhány ms alatt VALÓBAN fel is gyorsul egy hajtás, és annak akkor milyen hangja"
Így saját magad hazudtolod meg !
Sajnos nincs több időm a beszűkült tudatod felnyitni !
 

000000000

Te szerencsétlen, ha egyszer a gyorsulás tényleg 200 m/s2 egy hajtásnál, ahhoz minta tárgyalt példánál is nagyon kicsi, azaz ~3-4 ms gyorsulási idő tartozik. Gondolkozzál már, és számoljál, mielőtt böfögsz itt állandóan!!!!

s7manbs8

Lajos, a 3d nyomtatóm csíkozódás hibájának meglett az oka, most már még szebbet tudok majd nyomtatni kereket ha gondolod, hogy kipróbálnád.

Kelepeisz Lajos

Szia elektron!
Nagyon kedves vagy, de hála a jó istennek már nincs rá szükség, sikerült nagyon jó minőségű kereket és szíjat vennem, kapásból kettő helyről is.
Ezúttal szeretnék egy kis reklámot csinálni a Drive Line Kft-nek, és az 5M hajtástechnika Kft-nek, mindkét helyen nagyon kedves segítőkész, minden megoldásra rugalmasan reagáló hölgyek voltak, magas szakmai tapasztalattal, A szíjat és egy kereket a Drive Line kft-től vetem, rendkívül jutányos áron, szóval ha már ilyen dolgok kellenek akkor őket ajánlanám.
http://kepfeltoltes.hu/151030/IMG_2796_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>http://kepfeltoltes.hu/151030/IMG_2798_1__www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>http://kepfeltoltes.hu/151030/2015-10-30_17.21.13_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

vjanos

Na ez jó hír :)
Ha már így kiemelted a jutányos árat, megosztanád, hogy mennyiért adták a kerekeket és a szíjat?

Kelepeisz Lajos

Hát ez tényleg az.
1db kerék+2m HTD 3M-15 szíj+posta(DHL)=8900Ft
A szíj lágy anyagú, üvegszál erősített, MEGADYNE ISORAN gyártmányú.

0s07z7g7

#T45 :
- 22,92 mm katalógus szerinti osztókörrel számoltam így 71,97 mm 1 fordulatra eső szíjelmozdulás, és 43.181mm/min a szíjsebesség 600 1/min-nél. (Te ezt 72mm/43.2001/min-re javítottad, lehet neked van igazad passz.)
- Az hogy dinamikus vagy nem szubjektív, Te többet láttál (én csak ezt az egyet :) ). Ha a tiéd puska lövés szerű gratulálok, ne felejtsd el neked szervó motorod van ami hasonló hajtás láncnál pár ezred másodperc alatt nem 0-ról 600-ra hanem 0-ról 3.000-re gyorsul. Biztos hogy látványosabb.
- A titkos rámpa türkjeidet nem árulod el, így arról nem tudunk értekezni. Ezred másodperces gyorsulásoknál nem hiszem hogy sokat tudsz javítani a rámpáddal. Teljesen laikusként mondjuk léptető motornál el tudnék képzelni egy degresszív rámpát mivel a fordulatszámmal erősen csökken a nyomaték.
 
#Lajos :
- Szép kereket vettél :) Csak ha egy kicsit figyeltél volna az 1Nmes motorodhoz nem az 1:1-es áttétel az ideális hanem a 0,75 - 0,8 közötti lassító áttétel. Ezzel számításaim szerint (a mechanikádtól, és egyéb környezeti tényezőktől függően) a megadott 374g fej és meglévő motoroddal a következő fő adatokkal számolhatsz :
* szán sebesség : 554mm/sec (33264mm/min)
* teszted alapján a motorod 220.000mm/s2 gyorsulásra volt képes, ha rápakolod a többi tehetetlen tömeget várhatóan 50.000 mm/s2 gyorsulás lesz a realitás, ami 0,011 sec alatti gyorsulási időt jelent 3,07 mm megtett út alatt.
 
#mindenki: érdektelenségbe fordult a téma, én sem erőlködöm tovább...
Ami megállapítható :
- A léptetőmotor illetve szerintem a szervó motorok is képesek pár ezred másodperc alatt felgyorsulni.  
- Mind a Mach3 mind az UCCNC jól kezeli az ilyen meredek rámpákat. Egyértelműen megállapítható hol van a maximális gyorsulása a terheletlen motornak.
Amit lehetne vizsgálni :
- Különböző motor feszültségek hogyan befolyásolják a gyorsulást.
- A mikrostep értékek hogyan befolyásolják a gyorsulást.
- A léptető motorok milyen mértékű gyorsulásra képesek.
-stb.
 

svejk

Én el szoktam mindig olvasni az írásod!
 
Az, hogy nem mindig szólok hozzá az azért van mert 10 év alatt lassan-lassan megtanulom, hogy nem kell mindenbe beleszólnom.
 
A 3 mm-es fogtávolsággal kell számolni és nem az osztókörrel az tény, de az eredmény szempontjából nincs jelentősége.
A rámpa kérdés nem túl bonyolult, a mach3 valóban csak a lineáris rámpát ismeri, de pl. a WinPCNC is már 8 éve tudta a léptetőmotorokhoz kifejlesztett un. start-stop ferkvenciát.
ebben az esetben ezt a frekvenciát rögtön ki lehet adni, majd innentől kell a rámpa.
Kis sebességváltozásoknál ez előny lehet.
 
Egyébként létezik még pl. "S" alakú rámpa, ezt szervoknál alkalmazzák, az indulás és a megállás lassan megy végbe, így pontosabb lesz a megállás, egyszerűsödhet a PID.
 
Én keveset foglalkoztam léptetőkkel, üresben meg főleg nem teszteltem őket mert nem életszerű.
Ha legközelebb lesz nálam egy majd csinálok méréseket.
 
A Mach3 3-4 m/s2-ig biztos jól kezeli a gyorsulásokat, eddig méregettem régebben, felette azonban vannak kételyeim.
Előfordulhat olyan, mint pl. hiába veszed vissza 0-ra vagy 1-re a dir előváltást és step jelet akkor is 2-3 us marad alaplaptól függően.
 
Elő kellene vennem a MiniLA analizátoromat, akkor rögtön kiderülne.