Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

jani300

Azért ha a hálózatról leválasztott , még forgó , villanymotor kapcsait rövidre zárjuk ,kialakulhat egy asszinkron generátoros üzem és fékezhet . Ha van kondi rákapcsolva akkor biztosan . Habár az irodalom szerint szinkron fordulat feletti forgatásnál működik generátorként . Nem tévedtél azért olyan nagyot !

hostya

"Azért ha a hálózatról leválasztott , még forgó , villanymotor kapcsait rövidre zárjuk ,kialakulhat egy asszinkron generátoros üzem és fékezhet ."
 
Fékez is..! :)
 
Én a forgórészben "visszamaradó" mágnesesség, és az egyenáramú fékezés közötti "összefüggésben" láttam be a TÉVEDÉSEM.. [#wave]

g89ketty

Nem vagyok villanymotor szakértő! Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a rövidrezárt álló- és forgórész egymást gerjeszti. Egy amcsi oldalon láttam olyat, hogy a fázisok közzé kondikat és terhelést kötve és így felpörgetve generátorként használható.

djfgekywd

Csak ne felejtsd el, hogy az aszinkron motor nem a forgórészben maradt mágnesességtől fékeződik az állórészre kapcsolt egyenáramtól.
Attól fékeződik, hogy a forgórész forog az állórészben gerjesztett állandó mágneses térben, aminek hatására a forgórész rövidrezárt kalickái metszik a mágneses teret és a hurokban kialakult mágneses tér összeakad az állórész mágneses terével, ami hatására a forgórész erősen lassulni kezd.

hostya

Most akkor leírom Neked is...  
Így van..! TÉVEDTEM.

Szalai György

Nem egyenértékű a két megoldás.
Ha a motorjaid közel egyforma feszültségűek és a motorvezérlőket egymás mellett helyezed el, akkor az egy közös tápegység a célszerűbb.
Ettől még lehet az egy tápegységben több trafó, ha az összekötés feltételei teljesülnek.
 
A méretezésnek is nézz utána, mert lehet, hogy ennek a három motornak nem kell a három trafónyi teljesítmény.

ANTAL GÁBOR

 Már csak én hiányoztam ...  Többen tudják hogy örvényáramú szeparátorokat ( is ) építek . A fékezés egy más megvilágításból :  
 Forog a szeparátortest a rengeteg felragasztott permanens mágnessel a palástján .  Jön az ( alu )  sörös doboz a szalagon. A forgó mágneses tér feszültséget indukál a dobozban ( mozgási indukció ). A dobozban áram kezd folyni ( nagysága a doboz geometriájától , a fajlagos vezetőképességtől függ )  
 Köztudott hogy az áram járta vezető körül mágneses tér alakul ki ( iránytűs kísérlet )  A mágneses tér  az őt létrehozót gátolni igyekszik ( Lenz törvénye ). A taszítóerő miatt a sörös doboz leugrik  a szalagról .  
 

ANTAL GÁBOR

 82 ben kezdtem GMK -zni Mivel terepi munkáink voltak létfontosságú volt az áramfejlesztő... Akkortájt az EVIG árult egy 3 f áramfejlesztőt ( Briggs motorral )  Nagyon érdekelt a dolog ezért beszereztem minden irodalmat . Egy nagyon jó könyv Retter Gyula  : "aszinkron motorok" c könyve . Abban  a szerző külön fejezetben foglalkozik  a generátoros üzemmel . Két fontos adalék : amikor a hálózatról vezetett motort túlpörgetjük ( a szinkron fordulatszám felett egy erőgéppel meghajtjuk ) akkor létrejön a generátoros üzem és a meddőáram szükségletet a hálózat fedezi  ( nincs szükség kondira )  Ilyen módon terheltünk egy 20Kw os légmotort a volt munkahelyemen .
 
Ha hálózatfüggetlen generátort akarunk építeni akkor kell a kondi de nem szükséges túlpörgetni az eszközt . Az állórész induktivitásának , a vastest mágnesezési görbéjének és a kondi nagyságának összhangban kell lennie . A felgerjedéshez kell egy kis remanencia . Ha az elmúlt akkor akkuról egy kicsit mágneseztem ( terepen ) .  . Az aszinkron generátor ideális rezisztív terhelésre de az induktív terhelést nem szereti . Mi főleg hegesztettünk róla de építettem  egy automatán fel / le kapcsolódó segédkondi telepet . ( Később áttértünk a szinron generátorokra )  
Aki érdeklődik : a táramban talál ( ??) infót

2f428kduf

Biztos van köztetek, aki már használt DRV8825-ös meghajtót. Azt szeretném megtudni, ha 5V tápot adok a kis feszültségű részre, akkor megy-e 3.3V-os rendszerről kapott jellel, vagy akkor a tápnak is 3.3V kell. Az egyik öreg laptopom 5V-os jelet ad LPT1-en, a kevésbé öreg csak 2.54V-ot. Megy-e mindkettővel?

svejk

A logic H szint az adatlapja szerint 2,2V - 5.25V-ig engedélyezett.
 
Azt a 2,54 V-ot terehelés nélkül mérted?

svejk

Az IC belső lehúzóellenállása 100 kOhm, 3,3 V-nál max 100uA-t szlopálhat.

2f428kduf

Igen, csak kb 1mA volt rajta, egy ultrafényes led.

gab27

Ha már DRV8825-ös IC: az adatlap 10. pontjában (Power Supply Recommendations) hosszasan csámcsognak a tápfeszültség ingadozásáról. Sőt, azt mondja, hogy "You should size the bulk capacitance to meet acceptable voltage ripple levels.".
A probléma az, hogy valójában szerintem sehol sem olvasható benne, mekkora ripple-t visel el. Ilyenkor az abszolút max. és min. értékekkel lehet dolgozni? Az ingadozás mire lehet még hatással a motor működésében (pl. nyomaték vs. pps)?

kaqkk007

Köszönöm a felvilágosítást , akkor 3 trafó 3 egyenirányító híd pufferekkel ,és közös gnd vel jó 3 azonos tipusú motornak .. A problémám hogy van 100W os trafóm sok ami kb 4,5A viszont a motorok 3-3 A -t fognak kérni, és szeretném megadni az esélyt nekik hogy bármikor fel is vehessék ...

kaqkk007

Vagy a trafók szekunderét kössem csillgba és csináljak 3 fázisú egyenirányító hidat akkor összeadódik a három trafó árama ?