Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

besirkyjh

Bocs csak most értem ide  
 
R= 0.5/A   ( 0,5 az ic referencia feszültsége , A pedig  a fázis áram )  
3A-hez 0.16ohm kell és elvileg 5W.

etc77f5nr


3ihs2v23

Sziasztok, cnc gép földelésével kapcsolatban egy dolgot szeretnék megkérdezni tőletek. A cnc gépen egy Tekno marómotor van aminek a teste le van földelve a konnektorból jövő föld vezetékkel. A marómotor teste azonban a földet átviszi az egész cnc gép vázára. A váz pedig a beton alaphoz van csavarozva. Így nem keletkezik föld hurok?

svejk

A betonon keresztül akár több Ohm is lehet a földelési ellenállásod.
A helyes földelés:
- A hálózati dugaljzattól ugye lengőkábel megy az elektromos szekrénybe.
- Ott ki kell alakítani egy védőföld sínt. Ma már sokféle kapható, ez javarészt egy réz sín, sok-sok csavaros kötési lehetőséggel.
- Innen aztán a létező összes földelendő elektromos berendezést és a gépváz(ak) fém részeit egyesével össze kell kötni csillagszerűen.
- Fontos, hogy a védővezető keresztmetszete legalább akkora legyen, mint a berendezést tápláló vezetők keresztmetszete.
A megbontható fémburkolatokat, ajtókat általában elégséges csak a fémvázhoz átkötni egy darab flexibilis védővezetővel. (erre is külön szabályok vannak)
Ha az ajtón olyan elektromos berendezés van melyet védőföldeléssel kell ellátni, akkor azt a vezetéket is a közös sínről kell elhozni.
- Minden kötéshez csak egy vezeték csatlakozhat, hogy ne fordulhasson elő az, hogy egy vezeték megbontásával esetleg másik berendezés védőföldelés nélkül maradjon.
 
A marómotorod és a frekvenciaváltó földelésére a frekiváltó beépítési utasításában találsz iránymutatást, de az általában betarthatatlan, vagy csak marsbéli kiegészítőkkel.
Nem tévedsz nagyot, ha a közös ponttól földeled a frekiváltót  és a marómotor földelése innen a frekiváltótól megy tovább.  
Ez látszólag ellentmond a csillag kialakításnak, de frekiváltóknál ki vannak alakítva a megfelelő kapocspontok erre a célra.
 
Ez védőföldelés és EMI szűrés egy külön tudományág, ember legyen a talpán aki tudatosan csinálja és érti is mit miért tesz.
 
A sok-sok szabály sokszor látszólag üti egymást, illetve maradnak kiskapuk, mint akár a P vagy BTK-ban. Sok esetben itt is csak szép lehet az ember de okos nem, belekötni majd mindenbe belelehet.
 
Most majd lesz itt két-vagy három ember aki jól a fejemre koppint.
 
 

3ihs2v23

Köszönöm a kimerítő választ! Valahogy így képzeltem el a földelés ahogy írod és így is csináltam, bár van egy két fém alkatrész ami nincs leföldelve, de a villanyszekrény kulcsra van zárva, illetéktelenek nem tudnak belenyúlni.  
 
A betonon keresztül érkező földdel akkor nem lesz probléma ugye a föld hurokkal?

svejk

Nem lesz földhurok.  
Ha az aljzatbetonon keresztüli akár több ohmos ellenálláson áram folyik, akkor már nagy baj van az üzemi földeléseddel, valószínű megszakadt, és testzárlatos valamelyik berendezésed.
 

x4rhew5r3

Van a rendszerben egy közös pont ahová a földeléseket kell kötni. Minden földelés erre a csillagpontra van kötve. A hálózat védőföldje és a frekiváltó védőföldje is ide van lekötve. A frekiváltó és a Tekno motor között célszerű árnyékolt kábelt használni, aminek az árnyékolása csak a frekiváltó oldalán van lekötve a frekiváltó védőföldjére. A Tekno motor háza fémesen érintkezik a vázzal, de bizonytalannak tekinthető kontaktussal, ezért a motor testet a motorkábel negyedik erével a vázra kötjük, de nem a Z tengelyen, mert ott a kontakt a lineáris vezetékeken jön létre, hanem az alapfelépítményen. Az alapfelépítményt meg összekötni a nagy közös csillaggal.
Én így gondolom, de majd kijavítanak, ha tévedtem valamiben...

x4rhew5r3

Bocs, párhuzamosan dolgoztunk:)

3ihs2v23

Nagyon köszönöm a segítségeteket! Igen árnyékolás is van minden vezetéken.

vuk

Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Egy ilyen vezérlőt szeretnék kipróbálni:
1-Quadrant Electronic Controller
BGE 2406 A
http://www.ebay.com/itm/Alcatel-Regal-Elektronik-BGE-2406-A-49797-57059-NIB-/120966276936
Itt találtam róla némi infót:
http://www.rwkorea.co.kr/ex/dunkermotoren/BG_E.pdf
 
A kérdésem az lenne, hogy milyen motorral tudom megpróbálni ezt a vezérlőt?
Itthon csak 3 fázisú AC szervok vannak, meg léptető motorok.
Egy kis fejtágítást esetleg kaphatnék valakitől, hogy milyenek ezek a mocik amik jók ehhez a vezérlőhöz?
Üdv!

vuk

A 4 tekercs 4 kivezetéstől megkavarodtam,
Léptetőket nem lehet esetleg így bekötni?

000000000

A nyitható ajtókat csak akkor kell EPH-zni, ha van rajta szerelvény.
Ha nincs akkor nem indokolt.

designr

Klavionál is találsz kefenélküli un brushless motorokat ,szerintem ez azokhoz való..

Szalai György

Sajnálom, hogy ilyet kell írnom ezen a madárfüttyös szép reggelen, de szerintem nem leszel maradéktalanul boldog ettől a vezérlőtől. Az általad adott elérési úton lévő .pdf dokumentum 10-11. oldalán minden ott van, amit tudni érdemes róla.
Hall érzékelős polaritás cseréjű, kefe nélküli, négytekercsű, kétfázisú, egyenáramú motorhoz való. Az ritka madár errefelé, leginkább kicsi szellőztető ventillátorokban lehet látni ilyen motort, de ott sokkal egyszerűbb a vezérlése.
http://sub.allaboutcircuits.com/images/02461.png" TARGET=_fnew>http://sub.allaboutcircuits.com/images/02461.png
„Rémlik, mintha látnám” hogy a derék katonánk kezében egyszer forgott egy ilyen motor, valami porszívóból vagy miből.
Nem jó a háromfázisú AC servo, meg a léptető sem hozzá. Sajnos a modellezők által használatos kefe nélküli motorok sem ilyenek.
Ezen kívül az egy térnegyedes hajtásmódjával elég ostobácska is, mert csak egy irányban képes forgatni a motort, fékezés, visszatáplálás az nincsen. Még a vele elérhető legnagyobb fordulatszám sem izgató.
Rendesen kipróbálni csak egy hozzá való motorral lehetne, mert nem fog polaritást váltani a Hall cellák jelei nélkül. Ha a kipróbálásba a maximális terhelésen történő, hosszabb idejű, hasznos forgatás is beletartozik, nem csak egy kis szélhajtás, akkor még inkább kell a hozzá való motor.
 
De mert ez Hobby oldal, mégiscsak meg lehet oldani valahogy a próbát motor nélkül is.
8db 24V 100W-os izzóból és mindegyik elé kötött egyenirányító diódából lehetne látványos műterhelést készíteni hozzá. Két darab bontott Hall cella előtt forgatott mágnesgyűrű lehetne a jeladó, ha megérné a vesződséget.

vuk

Köszönöm Uram a kielégítő választ! :)
Én is sajnálom, azt gondoltam, hogy talán főorsó hajtásnak tudom használni.
Azért ha lesz időm elbabrálok majd vele.
Üdv!