Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

cxmcdtrx

A legbiztosabb módja szerintem a DIN-sínre rakható, kimondottan erre a célra készült fázisőr nevű kütyü. Itt van egy:
 
http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/villamossagi_berendezesek/fazisor_ganz_kk_uas_400v_feszultsegvedelmi_rele_1760535158.html" TARGET=_fnew>Fázisőr

cxmcdtrx

Ezeknek általában van egy bontó/záró kimenete, ha mindegyik fázis megvan, jó a fázissorrend, és van nulla is. Tudnak figyelni fázisfeszültséget is. A 3 fázisú motorok, illetve erre érzékenyebb áramkörök elé ezen nem érdemes spórolni szerintem.


cxmcdtrx

http://www.ampertrade.hu/node/111344" TARGET=_fnew>FEszültségfigyelő relé néven is megtalálható

s7manbs8

Kösz az infókat.

s7manbs8

Már csak kúszóáramút pl. 230V nál 8mm körül, akkor 400V nál mennyi kell és milyen csatlakozó, ami nyákba forrasztható ?

3ihs2v23

Nem tudom, hogy így kép alapján el lehet e dönteni, hogy milyen típusú motorról van szó. Korábban az volt a kérdésem, hogy: "van egy kanadai állványos fúró amin 2 lóerős 110V/60Hz es 1-fázisú motor van. Ezt hogy tudnám az itteni 230V/50Hz árammal működtetni? Van elvi lehetőség?"
 
Megköszönném segítségeteket!
 
 http://kepfeltoltes.hu/130617/motor_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
http://kepfeltoltes.hu/130617/motor_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>

horcsab

230V/110V trafóval. Igaz lassaban fog forogni.

x4rhew5r3

Az áttekercselés talán olcsóbb, mint egy 600VA-es autótrafó. Ez csak 3/4 lóerős, nem 2 lóerős motor.

3ihs2v23

Jaaa, nem értettem mi az a 3/4 :-). Érdekesek ezek az Amerikaiak. Tehát akkor elvi lehetőség sincs semmilyen átkötésre?
 
Tekercselés vagy inkább motor csere lenne gazdaságosabb? Milyen típusú motorra lenne legolcsóbb kicserélni?
 
Köszönöm a válaszokat!

x4rhew5r3

Nem tudom mik a lehetőségeid. Én ledobtam róla az 1 fázisút, és 3 fázisút raktam rá frekiváltóval, folyamatos fordulatszám állítással és előre/hátra kapcsolóval. Kis fordulatnál ugyan nincs akkora nyomaték, viszont menetfúráshoz pont jó a kis nyomaték:) Az eredeti motort felhasználtam szupportköszörűhöz, így azt sajnos nem tudom felajánlani.
Esetedben egy 5-600W-os 230V-os aszinkron motorra cserélni, ha tudsz valahonnan használtat szerezni, vagy az áttekercselés a járható út. Ha olyan a motor kialakítása, hogy 3 fázisúra is meg lehet tekerni, akkor az is egy lehetőség, de akkor kell a frekiváltó.
Amit horcsab kolléga javasolt, az a leggyorsabb, egy nagy trafó, amin a primer tekercsen van középleágazás, autótrafónak bekötve.

3ihs2v23

Köszönöm a téma körbejárását. Igazából az eredeti 110V-os motort picit sajnálnám kidobni, ebből a szempontból a trafó lenne a legjobb megoldás. Viszont használt motort lehet olcsón tudnák hozzá rakni és frekvenciaváltóval a változtatható fordulatszám nagyon hasznos lenne. Még átgondolom a lehetőségeket amiket írtál.

xc773ua2s

Megint belefutottam egy olyan témába amiben bizonytalan vagyok.
 
Szóval van kettő 24V-os tápegységem. Az elektronikan amibe belemegy van két 24V-os bemenete (külön részt hajt meg), de csak  
 
0V-os kimenete, tehát a kivezetések közösítve vannak.
 
Kimértem a két tápot és a 0V-jai között pár milivolt különbség van, ez nem tudom hogy számít-e.  
Ilyenkor összekötöm a 2 táp 0V-ját és el van intézve, vagy az tönkretenné? Nem tudom mit kéne csinálni. [#nemtudom]

xc773ua2s

Utána néztem. Ajánlott minden tápegység 0V-ját a testre lekötni. Hátha valakinek segít.

svejk

Lehet kapni nálunk valakinél 7805 stabkocka helyére beültethető kapcsitáp modult?
 
Most nagyon kellene 2 db...