Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

lari

D6-0V
D7-5V
D8-0.13V

lari

Közbe gondoltam egyet és lehúztam az LPT -ről az összes motorvezérlőt. Így az E-stop működik!
Ha az XYZ tengelyt ráakasztom, akkor is működik, de ha az A tengelyt is rákötöm akkor már nem...
Azt is megfigyeltem, ha az xyz tengely van csatlakoztatva, akkor működik ugyan az e-stop  a Mach képernyőn, de a motorok így is tartásban maradnak.
Mi lehet ez, valami kábel probléma?

pbalazs

Hát most nem látom át, hogy a kapcsrajzon melyik csatira mit kell kötni, meg azt sem tudom, hogy melyik jelnek milyen szinten kell lennie, hogy menjen a vezérlés, de az látszik, hogy:
1. az ENAX jel lebeg
2. IC2F bemenete magas a K3 relén keresztül, azaz JP4 és JP6 nyitva van
3. D8-at valószínűleg földre húzza valamelyik optó (OK7, vagy OK8), azaz ALIMIT, vagy AESTOP földön van.

lari

Jelen állás szerint lehúztam az összes motorvezérlő kábelt.
Az E-stop bemenet működik,ha megnyomom, a Mach érzékeli és letiltja a K3 relét.(charge pump)
Az engedélyező jel viszont állandó, nem lehet letiltani.
A D7 katódján tudom mérni a változást, ha a Mach-ból változtatom 0 és 5 V. A D7 anódján (IC3A bemenetén) állandó 0.5V van, ez nem változik.

x4rhew5r3

Szia, most nézem, hogy küzdesz.
Az A tengely vezérlőjén a hangoló programmal át kell állítani az RDY-t ellenkezőre. Ha pipa van, akkor vedd ki, ha nincs tedd be.
Egy másik vezérlőn is megnézheted, hogyan van beállítva.

lari

Szia!
Nem akartalak zavarni, gondoltam megkérdezem itt a fiúkat, hátha tudnak segíteni...  
Az A tengelyt egyenlőre félretettem, az lehet, hogy megoldódik azzal ami írtál..később megpróbálom.
Most inkább az a problémám, amit egyel lejjebb írtam. Tehát az engedélyező jel az LPT porton állandóan jelen van, nem tiltja a vezérlőket.

x4rhew5r3

A vezérlőkben az "ENA pozitiv"-nál van pipa?
 
Először csak egy vezérlőt dugjál az LPT kártyára, ott pipáld be az ENA pozitvot, és próbáld ki. Ha jó, akkor a többi vezérlőben is állítsd be.

lari

Most lehúztam az összes vezérlőt és csak az LpT-n mértem az ENA jelet.

lari

Egyébként a vezérlőknél a ENA+ van bepipálva

pbalazs

Egy kicsit most nem értem.
Először azt mondtad a #11013-ban, hogy hiába bizgeted az optókat, semmi sem történik a kimenetükön. Most meg azt, hogy működik az ESTOP.
Na de a kapcsrajz szerint ez a kettő ugyanoda kapcsolódik.
Akkor most mi van?

lari

Az E-stop probléma megoldódott.
Az egyik motorvezérlő volt rosszul beállítva.
Sneci által írtak alapján beállítottam és az jó lett.
MOst az a baj, hogy állandóan van ENA (engedélsező) jel. Akkor is ha nincsenek az LPT-re kötve a motorvezérlők. E-stopot megnyomom, de a motorvezérlő felé nem tilt le az engedélyező jel.

pbalazs

Mit jelent, hogy állandóan van ENA jel? Mindig magas, vagy mindig alacsony?
Az E-stop gomb, gondolom, földre húzza az ESTOP vezetéket, ha megnyomod, ugye? Ha így van, akkor az IC3A 6-os lábát D8-on földre húzza, és az ENA jel alacsony kell legyen.
Ha az E-stop gomb nincs benyomva, akkor mit mérsz  az ESTOP vezetéken?

lari

Az IC3A14-es lábon folyamatosan alacsony jel mérhető.
Ugyanígy alacsony 0,5-0,6V mérhető az IC3A 6-os bemenő lábán.
1.Ha az E-stop gombot megnyomom, akkor az OK8 és Ok7 optók 6-os lába magas (5V) jelszintre kerülnek.
2. mivel a Charge pump aktiválva van a Mach3-ban így a K3 relé kikapcsol az E-stop hatására.
3. A IC3A 6-os bemenő és 14 kimenő lábán, ekkor is folyamatosan alacsony jelszint mérhető.
4. A D7 katódjáig mérhető az engedélyező jelszint változása. Az E-stop ki vagy be állapotának megfelelően alacsony vagy magas jelszint mérhető de csak a D7 katódján.

pbalazs

Asszem értem.
Ezek szerint, ha megnyomod az E-stop gombot, akkor OK7 és OK8 optók 6-os lába magas lesz, ezzel együtt leáll a charge pump, ugye?
Ha nem megy a charge pump, akkor viszont a K3 relén keresztül IC2F bemenete magas lesz, ami meg invertál és lehúzza D6-on keresztül az ENA jelet.
 
De szerintem ez így jó logikailag, csak rosszul van bekötve az E-stop gombod. Kösd be úgy, hogy ha megnyomod, azaz baj van, akkor legyen az optók kimenete alacsony, ezzel lehúzod, azaz deaktiválod az ENA jelet.
Ha nincs megnyomva a gomb, akkor az optók kimenete magas, megy a charge pump, tehát IC2F kimenete is magas, tehát semmi sem fogja lehúzni az ENA jelet, vagyis minden jó.

lari

"Ezek szerint, ha megnyomod az E-stop gombot, akkor OK7 és OK8 optók 6-os lába magas lesz, ezzel együtt leáll a charge pump, ugye? "
 
Ez így van ahogy írod!
 
"Ha nem megy a charge pump, akkor viszont a K3 relén keresztül IC2F bemenete magas lesz, ami meg invertál és lehúzza D6-on keresztül az ENA jelet. "
Ez is igaz, de vedd figyelembe, hogy a D7 katódján is érkezik egy ENA jel mégpedig a párhuzamos csatlakozó 16-os lábáról.
Ennek a jelszintjét a Machban tudom állítani, hogy magas vagy alacsony legyen az E-stop hatására.
 
"rosszul van bekötve az E-stop gombod. Kösd be úgy, hogy ha megnyomod, azaz baj van, akkor legyen az optók kimenete alacsony"
 
Ezzel az a baj, hogy az E-stop gombot záró érintkezősre kellene megcsinálni és az E-stopnál vagy akár végálláskapcsolóknál nemszokás ill. nem szerencsés....