Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Elektronika

Indította gaben, 2025 február 03, 18:18

Előző téma - Következő téma

000000000

Kedves István!
Erre a kérdésedre a legegyszerűbb egy
gyakorlati mérés. Frekimérővel javaslom végig
pásztázni a fordulatszám tartományt. Az 5 kHz
tényleg kis érték, ettől valószínűleg többet  tud (pl. HP HEDSxx szériánál f.max = 100 kHz)
Az adatlapot most nem tudom megnézni, rohanásban vagyok, de a mérést javaslom,
és egy szkóppal sem árt megnézni a jelalakot,
hogy tudja-e nagyobb frekiken a 90 fok fázis eltolást tartani.
Egyébként még innen üzenem Varsányi Péternek,
egy másik topicban a kérdésére azt, hogy
egy szervót természetesen ha fogad step-dir
jeleket, úgyanúgy lehet hajtani minden olyan
progival, amit Step motorhoz terveztek.
Legfeljebb nem szabad nagy felbontású encodert
(nagyjából 500 osztású fölöttit használni, mert
akkor bizony nagy fordulatokhoz nem lesz
elég gyors a program (40 Khz fölötti step jel
már nem semmi, és annak korrekt lekezelése sem
kis feladat).
Üdv. Mindenkinek! Tibor45

000000000

Egy 0.5mm átmérőjű, több szálas rézvezetéken maximálisan mekkora áramot szabad átengedni?  
 
Hálózati, ~230V mellett.

000000000

Ha már senki nem akar rá válaszolni, elárulom: szigetelt vezetéken kb 4-5 A/négyzetmilliméter áramsűrűséget engedhetsz meg. A Te drótod kb 0,2 nmm, tehát 0,5 - 1 A-el terhelhető. A hálózati 230V az egy más tészta. Attól függ hogy rákötheted-e, milyen a szigetelése a vezetéknek.

000000000

300-500V van ráírva. Német cucc, viszont nem értem ezt a hülye "3x0.5". Három eres, számozott 1-2 fekete vezeték és egy szokásos zöld-sárga föld. Tolómérővel megmértem az összesodort szálakat: 1.5mm vastag egy-egy szál sodorva.
Most ilyenkor mi van? :S

000000000

Ha ezzel kezded, akkor más a helyzet. A 3x0,5 az háromeres, 0,5 négyzetmilliméter KERESZTMETSZETŰ huzalt jelent. (Te a #1038-ban átmérőt írtál) Igy a megengedhető áram 2-2,5 A körüli lehet. Sodrott (többeres) vezetéknél mindig egy elemi szálat mérj és számold meg az elemi szálak számát. A sima átmérő mérés csak egyeres tömör vezetéknél ad pontos eredményt.

000000000

Értem. Jegyeztem amit mondtál, nem tudtam.
Csodálkoztam is, hogy esetleg rossz kábelt küldtek... :)

000000000

Szeretnék a H1-es hezz hozákotni 6,4Nm-es motorokat. 34SM095-3,2/6,4A. Van egy trafóm 24V/315VA. Nem tud valaki javaslatot mondani hogy milyen diódát és milyen kondenzátort rakjak a tápra.
 
Koszonom

000000000

Legalább 25A-es gracz hidat ami min 60V-os és minnél nagyobb kondit (pl.10000 uF/50V)!
A Vezérlőt alaposan hűtsed (a Gracz hidat sem árt)!

000000000

Sziasztok valaki tudna nekem küldeni egy L297 L298 pároshoz egy jó kapcsolási rajzot?  
A Multkoriban valaki irt rola hogy neki van egy ijen vezérlöje és nagyon jol müködik és még a táp szürésel sincs gondja mert egyátalán nem zavarja a brum zaj elöre is köszönöm ide küldjétek légyszi bpetike@mailbox.hu

000000000

ja és mégegy kérdés amit elfelejtetem ha nagyob áramu motorokat akarok használni akkor tehetek az L298 kimenetére még egy MOS FET sort?

Motoros

L298-at bipoláris meghajtásnak fetekkel nem tudod megpatkólni, de nem is fontos mert az L a 2A amit annélkül is tud az bőven elég egy 1.6Nm-es motorhoz is akár.

Kristály Árpád

L298-at nem de a 297-igen, netem találsz kapcsolást (Francia)
Hallihó!

000000000

Sziasztok!
 
Talán butaságot kérdezek, ha igen, nem ez lesz az elős, de nem is az utolsó!  
 
Egy mechanika megtervezésénél mennyiben kell tekintettel lenni a léptetőmotorok mágneses terére? Tehát távol kell-e őket egymástól elhelyezni?
 
Arra gondolok, hogy bizonyos esetekben, amikor közel kerülnek egymáshoz, nem zavarhatják-e meg egymást? (4., 5. tengelynél állandóan együtt vannak, a többinél pozíció kérdése.)
 
-Igen nagy motorokról van ám szó! (12 és 6,4 Nm; vagy 7-8 Amper/db párhuzamos kötéssel)
-Táp toroid (zabálni fog)
-Frekiváltó 2.2 Kw (e mellé sem raknék iránytűt)
-Maró 2.2 Kw (szintén)
-A gép nagy = hosszú vezetékek...
 
????
Szerintetek?
 
Áron

000000000

Szevasz Áron!
Iránytűt valóban ne tegyél mellé, de bármi mást nyogodtan. A motorok mágnesköre zárt, az álló és forgórész mágneses mezeje egymáson keresztül záródik. A minimális szórt mágnestér valóban csak az iránytűt, nameg a gép vezérlését tudja megzavarni. De ez utóbbit nagyon. A vezérlő és az "erőátviteli" kábeleket tartsd távol egymástól, és lehetőleg árnyékolt vezetéken vezesd. Az árnyékolást mindig csak egy ponton, célszerűen a betáp oldalon kösd a GND-re.
Üdv: Rabb Ferenc

000000000

Szervusz Ferenc![#wave]
 
Köszönöm szépen!