Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Most írták/mondták privátban...
Már értem az ellenkezést... azaz megértetem...
Már értem miért kell nektek az áttétel...
 
Mert "egyes" vezérlők képtelenek pontosan, sima járással forgatni a tengelyt pl. 1 fordulat/mp alapon...
... hogy ez egy nagyon ciki része a vezérlésnek...
és hogy mennyire áram igényes is a dolog... meg ha nincs motor akkor nincs...
 
Sajnos egy "bevakult" Gecko-n "felnevelkedett"  ezt nem tudta... mert a "Gecko" és A300-nál ez oké kis fordulaton is...
(azaz nem megy át darabos "léptetőbe" a szabályzás)
 
Tehát hajrá áttétel! De akkor már valami normálisat vegyetek :) Ha már a kényszer megvan...
 
A nagy nevek nem gyártanak ilyen komplett átt. egységeket? Szíjjal? :)
THK, NSK, REXROTH, HIWIN... stb? Ilyen hülék ezek? Nem veszik észre a piaci lehetőséget... :)

besirkyjh

Most akkor Mi idioták vagyunk vagy szegények ? hozzád képest !!

ukcge40u

Engem az összáttétel érdekel, ami a tápmadzagtól a szerszámig alakul. Az adattáblát meg nem számolgatom, hanem értelmezem.
 
Ha a motor csak 1,8 fokot tud szögelfordulásra, vagy annak a felét, akkor úgy választom meg a köztes dolgokat, hogy kijöjjön az általam megcélzott pontosság, pl 1 század.
Ha pedig áttételt akarok alkalmazni, akkor a nyomatékom, és a dinamikám is ennek arányában változik, tehát ezt tudomásul veszem, de nem töltök álmatlan éjjeleket  ezek számolgatásával.
A tények tények maradnak, ezen semmilyen számolgatás nem segít.
 
Vannak, akik a sebességet teszik előre, és vannak akik a pontosságot. Minden más szempont másodlagos.
 
"0.0001 szögfok pontos vezérlés a motortól..." Nekem erre nincs szükségem, ha olcsóbban, és áttétellel is meg tudom oldani. Az anyagiak meghatározók, de szerintem mindenkinél.
Másrészt nem látom értelmét annak, hogy ebben a kategóriában egy bizonyos pontossági szint fölé kellene menni.
Ebben a kategóriában az adódó 1 százados pontossági osztály bőven elegendő. A többi egy bizonyos szinten felül pénzkidobás.  

HJózsi

Ez újabb dezinfó WAZZE! Szó sincs erről, nekem is van Gecko-m ... Nem ezért használok és használ más is áttételt!!! Péter!! Ne szokj le a gondolkozásról!!! Nem vagy még olyan öreg!!! [#falbav][#falbav][#falbav][#nyes][#nyes][#nyes]

HJózsi


x4rhew5r3

Egy kicsit merengjünk el ezen a szíjhajtáson. Én sajnos nem tudom, lévén más irányú képzettségem és érdeklődési köröm.
Kérem a hozzáértőket (ha lehet először csak azokat), hogy tegyék helyre ezt a meddőnek tűnő vitát.  
1) Először is zárjuk ki selejtes példányokat. Ugyan ezt tennénk orsó esetén is, hiszen ami kopott vagy eleve rossz, az nem minősítheti a modell tulajdonságait.
2) A nyúlás elhanyagolható, ha megfelelő hordozójú típust találunk vagy választunk.
3) A profil. Mivel lehet elérni a kívánt tulajdonságokat? Omega, mert jól bánik a levegővel magasabb fordulatokon is?
4) Fogazott tárcsa áttétel arányok. Talán kapcsolódási szögnek hívják, ami megmondja hogy hány fokon van kapcsolatban a szíj a kerékkel. Ez a nagy tárcsán nagyobb 180 foknál, a kicsin meg alkalmas feszítő görgővel lehet növelni ezt az értéket. Fontos, hogy nem egyetlen foggal kapcsol a szíj és a tárcsa, ezért nem annyira érzékeny az osztáshibákra, mert szinte kiátlagolja azokat, ha vannak.
5) Fix feszítő kerék, hogy a terhelés változásnak ne legyen visszahatása.
6) Kellő szélességű legyen, nem csak az átvihető nyomaték miatt, hanem a kisebb belengési hajlamok miatt is.
 
Remélem gépészek is benéznek a topicba...
 
Józsi! Nem mondtam el a viccet, légy szíves...

HJózsi

:)
 
Parasztbácsi elmegy a szemorvoshoz, hogy nem lát jól messzire...
Az orvos gondolkozik, majd odahívja a bácsit az ablakhoz, kinyitja és megkérdezi :
Mit lát?  
Mire a válasz: A Napot.
Erre az orvos : Bácsika, hát hova a pics*ba akar még messzebbre látni?!

HJózsi

A teljesség kedvéért a műszakilag hozzáértőbbek nem vetik el a direkt hajtást kellő méretezés mellett, sőt a megoldás választásánál az eredmények alapján döntenek... A hiba ott van, ha valaki dogmává emeli a direkt hajtást ... kerül amibe kerül ...  

HJózsi

.. pénzben ... időállandóban

bmejdz9nu

Részemről, mindenki úgy csinálja ahogy akarja... szerintem mindent leírtam... megint...

ukcge40u

Ugorj egységet Péter, és lazíts... :)

besirkyjh

Valoszinü az én hibám , bunko modjára irtam egyet , mert berágatott .De már kirágtam .
 
Annyira elfogult hogy nem veszi észre hogy semmi bajunk a direkt hajtással csak Neki van baja az áttételezéssel .
Nagyon jo dolog a direkt hajtás de nem minden áron .
[#email]

x4rhew5r3

Nem kell ebből nagy ügyet csinálni. A direkt hajtás az a speciális eset, amikor a motor és a meghajtott mű közözött 1:1 áttétel van, és nincs szükség egyéb közvetítő elemre, mint egy jó kuplung.
Ettől az elmélet még nem változik, mert cél természetesen sohasem az áttétel, hanem a dinamikában is elfogadható válaszok. Az orsó menetemelkedése az a paraméter, amivel jóra lehet csinálni.

000000000

Látom ma is ment a Varsányi sületlenség szervo
show, nem kellek én ide vitázónak.:)
Nagy nap ez a mai:
Több hónapnyi fejlesztést követően ma Aradi
Ferenc gépét élesztettük fel, kapott 3 "édes
kis" DC szervót tőlem. A gép X asztala kb. 2 tonna,
az Y-né 1 tonna.
Hajtáslánc: Mavilor 1100W tárcsa szervómotor
24 mm kimenőtengellyel. 1:3, 1:2 lassító
áttételek 20 mm széles fogazott szíjjal.
Golyós orsó: 10 mm menetemelkedés 40 mm átmérő.
A brutál gép méreteket a kis 150-es tolómérce
is érzékelteti!
Tökéletesen működik, 15 Hz egységugrással
tesztelve kisebb földrengés tapasztalható.:)
Így néz ki a hajtáslánc:
http://cnctar.hobbycnc.hu/Tibor45/1100WRobsy-Servo/Robsy-DCservo1100W-k.jpg" border=0>
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/Tibor45/1100WRobsy-Servo/Robsy-DCservo1100W.jpg" TARGET=_fnew>Nagy kép
Talán meggyőzőek ezek, hogy az elmélet és
gyakorlat együtt él, és az égvilágon semmi
gond nincsen a szíjhajtással, sőt a méretezési
képletek ezt egyértelműen igazolják.

ukcge40u

Fain kis masina lehet... :)
Nincs több kép?