Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Mi lehet a szerepe (valamilyen csillapítás, vagy korrekció)?

000000000

Szia Laci!
Nem sok, az egyik ismerősöm órákra otthagyja
a CNC gépét, nem csak 5 másodpercre.
Persze ha eddig Te ezt a szitut egy sima
Auto reset-tel elintézted, és nem is tudod,
pillanatok alatt gyorsan átkonfigurálni,
hagyd a fenébe ezt a tesztet, nem érdemes
vele foglalkoznod.

Motoros

Ez a kis motor mozgat kb 20kg-os fejegységet 0.8m/sec sebességgel, a gyorsulása: 10 m/s2.
Ahhoz hogy az egész ki ne menjen az ajtón a gép súlya: 1,3 TONNA
A pontosságot egy üveg mérőléc adja, tehát a motoron nincs enkóder csak egy taho.

Motoros


000000000

Ez igen, ezek szervomotorok, "túl szép jelleggörbe
kételkedőknek" és "szervomotor kategória
tagadóknak" különösen figyelmébe ajánlom!:)
De gondolom, abban meg tudsz erősíteni, hogy
nem 5.000 Ft-os mocikról van szó.:)

D.Laci

Átt tudom konfigolni nem arrol van szó... De ha konkrétabb csávó lennél hogy mitakarsz elérni....
volt olyan hogy egész hétvégére ott hagytam a gépet. és ott is maradt ahol hagytam.
De had kérjelek már meg valamire. Mutasd be te hogy a tiéd mit tud. (énis állhatok igy a dolgokhoz. mert eddig amit irtál nem győzött meg...)
 

Motoros

Igen meg.Bontottat nem tudtam szerezni, a felújított motor is majdnem 100 000 pénz volt.

j3rx6bsjd

Szerintem nem kéne minden tesztet ott hagyni a fenébe ami nem a te elképzeléseid szerint működik!Laci nem véletlenül arra gondolt,hogy ha valami hiba lép közbe a gépben és a motor nem tudja elérni a kivánt poziciót akkor szervóhibával leáll?Ez szerintem normális dolog.Ilyen a nagy gépeken is van.És 0-ra lefogni a tengelyt erőszakkal az nem éppen forgácsolási körülmény,de nem is éppen gyorsjárat ilyen hiba max.az idő tört részére fordulhat előpl.amíg a gép bedarálja a forgácsot ami beakadt.Ha beszorult akkor már tuti megvan az 5 másodperc is meg a szervohiba is.Bocs,hogy belekotyogok,de nem értek hozzá,mert én is villáskulcsot szoktam szorongatni munkaidőben.Csak hobby.

svejk

Az #550-ből idézem magamat:
"(Ez a vezérlő még az első próbálkozás még nincs benne hardveres limit a szoftveres pedig nincs beállítva) "
Mint írtam ez az első működő verzió volt azóta már lett bele rakva hardveres áramkorlát is .
Egyébként ott még külön tápról járt a proci és a végfok, most már a proci tápja is a végfok tápjából van előállítva .
Nem PIC-et használunk hanem AVR-t , és van annyira intelligens hogy tápfesznélkul resetel ,illetve hibára áll a rendszer.
a proci több hónap óta még egyszer sem hibázott,és a fetmeghajtók is vannak annyira intelligensek hogy alacsony tápfesznél leállnak.
egyedül ha megszünik a visszacsatolás (pl.kábelszakadás)akkor marad magára a motor de 1 s alatt azt is leállítja a proci.
hídzárlat esetén pedig már minden mindegy marad a táp és a bizti
 

j3rx6bsjd

Engem érdekelne ez a teszt is,meg az is amivel lengésbe lehet hozni a rendszert valamiféle szcillációról írtál,de nekem azóta sem sikerült elérnem.És sajnos most ezt sem értem,hogy mi haszna egy ilyen tesztnek.Ezek a dolgok akkor kapnak értelmet ha kibeszéljük őket és megoldódik a probléma.Ez a fórum azt hiszem azért van,én tanulni próbálok belőle.

svejk

Mint már írtam max. középiskolás tanulmányaimra és tapasztalataimra támaszkodhatok,igy én még nem hallottam hogy az alapvatő működését tekintve létezne egy ilyen motorcsoport hogy szervo.
Természetesen ha van akkor meghajlok előtte és megkérlek légyszives segíts megtalálni a megfelelő irodalmat.
Tudtommal a külső söntgerjesztésű egyenáramú motorokat szokták szervo alkalmazásban használni.

svejk

Szerintem kompenzáló tekercs, ami a semleges vonalat hivatott visszaállítani.Nagyobb motoroknál mindig alkalmazzák , akár sönt akár soros.De a bekötéséből kiderülhet.

svejk

Ja ... hogy ez síkkommutátoros..akkor valószínűleg hülyeséget írtam.
Nema forgórésszel van sorbakötve?

000000000

Szia Laci!
Mint ahogyan a gépjárműiparban is van
autótörés teszt, így vannak a szervohajtásokra
is kötelezően előírt tesztek még a fejlesztési
időszakban is, nem hogy a végterméknél.
Persze tudom, Te nem kérsz egy forintot sem
a szervódért, és így valószínűleg ezért
nem tudtál az EU-s ez irányú termék minőségi
irányelvekről.
Ezeket a kicsit "drasztikusnak tűnő" vizsgálatokat egységugrás teszteknek nevezik
a szakirodalom, és minimum 3 fő paraméter
mentén (én most a legalsó és legegyszerűbb  
nyomaték tesztet javasoltam volna), ettől
sokkal "vadabbak" vannak.
Ha ott voltál a 2. Hobby CNC talin, személyesen
kipróbálhattad volna ezt a tesztet az ott
kiállított golyósorsós vagy a másik direkt
hajtású tesztpadon. Egyébként ha egyszer
errefelé jársz (Bp., Óbuda), inkább élőben
mutatnám meg Neked.
Ezt a beírást Lakatosnak is üzenem, azzal a
kibővítéssel, hogy azért, mert valaki próbál
minden helyzetre bevizsgált szervoval
megjelenni az csak szerencsére Nálad hátrány,
általában a Felhasználók ezt előnyként
értékelik. De úgy látom, nem gondolkozunk
erről a kérdésről sem egyformán, arról meg
végképp nem tehetek, hogy nem tudsz elképzelni
a valóságban is ilyen extrém helyzeteket a CNC
világában.
Mert kedves Kollégák egy olvadó biztosítékkal,
és egy egyszerű Auto-Stop megoldással
valószínűleg az én szervóm is kicsit olcsóbb lenne, és már megint a kör közepén állunk:
mi is a szervo, mik is a minimális feltételek,
ha már egyszeer az a szerencsétlen gyanútlan
vevő kifizetett érte 0 - 1 millió közötti
kinek kinek a pénztárcájától, kategóriájától
függően.

svejk

És mi lett volna a lényege a nyomaték tesztnek?
Az smc,ha a motort nullára fékezem  akkor egy X  beállítható nyomatékkal (árammal) próbálja korigálni magát, ha nem sikerül egy másodperc  alatt, hibára áll és leállítja a többi tengelyt is.  mégegyszer mire lettél volna kíváncsi?