Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Nem is akarlak rábeszélni semmire, azt használsz ami neked tetszik.
Ha neked bonyolult elképzelni, hogy a 3 poti helyett 3 értéket kell állítani 0 és 65535 között,  megértelek... [#hehe]
Nekem mindkét megoldás megfelel, nem vagyok ennyire válogatós.[#vigyor]

bmejdz9nu

Ó... még a 3 poti is meghaladja a képeségemet, ha abból az egyik nem az áram limit... :)

x4rhew5r3

Néprádió, azon csak 2 gomb van:)

000000000

Asszem a Galláéknak volt egy ilyen történetük, amikor az űrhajón minden funkció egyetlen gomb megnyomásával lehetett kezelni.
 
Tudom Péter, hogy nem könnyű megérteni  
[#pias] ezért nem is firtatom többet a dolgot.[#shakehead]

000000000

Ez az Uli FET meghajtás több sebből is vérzik...
Nincs látható Dead time és a gyújtás mesterségesen vissza van fogva.
Ettől a FET-ek nagyon kis időre össze csattannak (extra EMI zaj és melegedés)... pancser szoftver...
A lassú felfutással akarták javítani az EMI-t (Dead Time hiánya miatt), ezzel tovább fokozzák a FET-ek melegedését.
Szoftver hiba...
Sem a meghajtóval, sem a FET-ekkel nincs baj, ez tervezési hiba!
A meghajtó asszimetrikus árammal terhelhető, ezt próbálkták kihasználni, de nem értették a lényeget és a jelenséget...

bmejdz9nu

Szeretitek a bonyolult dolgokat?  
Nekem már az autómon pl. "automata szivató" is van ... sőt mivel dízel egy kis idő után magától abbahagyja az ízzítást... ilyen a világ... :)
Na persze meglehetne csinálni mindent úgy, hogy a másodpilóta diktálná naplóból a reggeli teendőket... :) Én meg élvezettel mindent "tökélyre hangolnák"...
Na jó legyen 3 (PID)+1 poti(áram)... :)

000000000

Hol lehet megnezni ezt a FET meghajtast?

000000000

Mármint melyiket? Az Uli-ét?..azt itt, a hivatalost meg minden meghalytó IC adatlapján!

bmejdz9nu

Most nézem az ULI kapcsolását... lehet, hogy nagy hüleséget kérdezek... (mint szoktam :)
 
A "dead time"-ot a FET meghajtó IC-knek kellene biztosítani? Azaz, hogy ne nyissanak egyszerre még véletlenül sem a FET-ek?

000000000

Lemaradt a link, azt hiszem. (:
Az ULI-e erdekelne. Amirol most szo van.

HJózsi

Lehet, hogy csak párba kell válogatni ... [#nyes][#nyes][#nyes]... Hmmmmm ... BillGatesnek hány embert sikerült bepaliznia egy nem éppen tökéletes rendszerrel ... Na azt debuggolni sem lehet házilag...  
Én már azzal is megelégednék, ha a két FET nem nyitna egymásra, meg nem lenne gerjedés, bár ez utóbbi szerintem nincs. Látom a tuti megoldás az RTFM...  [#lama]

x4rhew5r3

Gyárilag beépített 500 ns dead time van. Annak elégnek kellene lenni.

Kristály Árpád

Hallihó Sneci!
Valamit félreértettél!
De megkövetlek....[#worship][#worship][#worship]
Én örülnék a legjobban ha az ULI-ra mi Magyarok rávernénk egy kört....
Ívot már elég sőrt....
Mondjuk meghívnánk ULIt a követkető talira Eckével együt, tolmács már van!
Az sajnálom...hogy a "Delfines".... srácok nem szállnak...iletve nem szállhatnak... be a vitába, kiváncsi lennék a véleményükre.
Ha jól tudom a lengyelek kedvenc vezérlője?..!..?
Üdv.: Árpi

x4rhew5r3

Ha egyre gondolunk, akkor olvasni csak akkor, ha végképp nem megy, és ha már elegendő pénzt dobtunk ki a hullákra:)

000000000

Számolj utána mégegyszer [#crazya]