Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

Szedlay Pál

Nem értem ezt a táblázatot.
Valamit ezen is nagyon elrontottak.
Nézd meg az INERTIA-t 8,3kgm2*10-4-en
ez 8300gcm2 és 500W-os.
Ha visszanézed a #2824#-es hozzászólást........
Akkor ennek a két számnak a hányadosa 16,6
Ezekszerint ez nem lenne servo. Ezek után volt a Tiborral egy-két levélváltás......
 ebbe nem szeretnék újra bele menni.
Tehát maradjunk annyiba, hogy ez a táblázat is rossz.

bmejdz9nu

Én tudod nem számolok, max mérek, kisérletezek... és csak azt hiszem el amit látok... :)
de jobban gyorsul... finam szólva... :)

000000000

Motorokat keresek, egyenlore. Majd meglátom...

2nbj3n5m

Szeretném megtudni az EURO szervó pontos
enkoder bekötését. Kérem segitsetek.
Előre is köszönöm.
Janko

000000000

http://www.hobbycnc.hunbay.com/Servo/DSC00007.JPG" border=0>
Balról-jobbra: GND; Index; A; Vcc; B

000000000

Szia Pál!
Ezt egy picit elszámoltad.:)
60-szor kevesebb, azaz 0.148 sec alatt
gyorsul fel.

000000000

Azt hiszem, a Yaskawa mérnökei is fenéken
billentenék azt, aki ezt a motort összekötötte
direktbe egy ekkora orsóval.[#ejnye1]

bmejdz9nu

[#rinya] akkor talán a Bautz E742-öt... teszem majd rá... az talán... nagyobbat nem találtam... [#rinya]
De sebaj ma vettem még egyet (E742)... a röhely, hogy Ciprusról... sajnos elég drága a szállítás (100USD felett) ... mert ugyebár 9,5Kg...+ csomagolás.(EMS)  
http://www.wetteronline.de/Zypern/Larnaca.htm" TARGET=_fnew>Arra gondoltam talán lemehetnék érte olyan jó idő van ott :) ... De legalább Eu. azaz vámmentes lesz :)

000000000

Egészségedre!:)
"Én tudod nem számolok, max mérek,
kisérletezek...". Akkor ezt még egészítsük ki,
max utazgatok.[#nyes]
Hidd el, pár képlet alkalmazása, értelmezése
nagyon a hasznodra lenne, mondhatnám azt is,
szervósoknak kötelező számolni!:)

Szedlay Pál

Tibor!
 
Áruld már el nekem ez Neked hogyan jött ki
ha a szöggyorsulása 2120 rad/s2.

bmejdz9nu

Majd utólag átszámolom...(ha megy - ha nem megy)...érdekel! :)  
Egyébként igazad van... csak a sajnos akkora terhelésre amit az a 10-es orsó tud ... ahhoz mi nem tudunk mechanikát csinálni...
Tehát egy ilyen orsónak csak a merevsége jön jól... (azaz pl. kényszerít a jó mechanika csinálás felé) meg szűkíti is a fordulatszámot... és itt jön az, hogy én sem értem ennél az összeállításnal, hogyan lehet(ne) ezt az orsó max. 3000rpm-el forgatni... :)
De az már 500mm/sec lenne... ekkora orsónál... azaz ha nem áll meg akkor kimegy a kapun... :)

000000000

Én másképpen számoltam.
A szöggyorsulás eredeti definicióját alkalmaztam, azaz: T=50*2*PI/2120=0.148 s.
 
Te ott hibáztál, hogy kevered a másodpercet
a perccel, és fölöslegesen arányosítottál.
De a Te "bonyolításoddal" is kijön a helyes
végeredmény, ha nem kevergetsz.:)

Szedlay Pál

Egyszer úgy is megtanulok számolni:[#fejvakaras]
Azt áruld el, hogy mi a képletben az 50 és az hogy jött ki.
Köszi

000000000

Péter! Gép merevséghez ne körkeresztmetszetű
elemet (orsó, rúd) használj soha, hanem
a mechanikia igénybevételnek legjobban
ellenálló keresztmetszeti tényezőjű elemet.
Az 500 mm/s álmokhoz pedig jó éjszakát
kívánok az eredeti "konstruktőrnek"!:)

000000000

Az 50*2*PI az egy 3000 rpm-el pörgő tengely
szögsebessége rad/s-ben.