Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

000000000

Hát nem ide..., de azért boldog tulajdonosa
vagy nekik, gondolom. Na látod, ezeket a
profi szervókat már nyugodtan kötheted direktbe
az 5-ös orsódhoz, így máris cáfolom az "áttétel
pártiságomat".:)

svejk

Még egy pillanatra térjünk vissza erre a tehetetlenségi nyomatékra.
Mondj egy ökölszabályt amit lehet alkalmazni rá, hogy jó-e a motor ezen paramétere.
Mert most már egyértemű hogy ezt a paramétert nem lehet két különböző teljesítményű motornál összehasonlítani.

Szedlay Pál

Gratula Péter!
 
Megkaptad a felhatalmazást,  fügvény ide vagy oda. Nem kel már sz*rakodnod az áttétel gondolatával.

000000000

Ököl szabály nincs, mert az eredő
elektro mechanikiai időállandó számít.
Azt komoly gyártó közli a motorjáról.
Ennek csak egy eleme a J. Szervo motornak az
nevezhető, ahol ez kisebb mint 20 ms, és
a J/P (gcm2/W) arány nem nagyobb 2-3-nál.
Ezek ilyen ökölszabály félék.

svejk

Tibor45!
Ez igen! ilyenkor szeretünk!
Végre kivágtál egy érthető konkrétumot a mellényzsebből:) :)

svejk

Basszus egész délelőtt ezzel az elektromechanikai időállandóval kevertem össze a dolgot.
a #2802-ben is erre akartam kilyukadni hogy a tehetetlen tömeget lehet elktromosan "javítani".
És erre kellene valami mérőeszköz, vagy erre is van aránylahg egyszerű számitás?
És ez az adat már motorteljesítménytől függetlenül utal a moci dinamikus viselkedésére.
Ezt kell nekünk egy adott motorról tudni, ez a lényeg.

bmejdz9nu

Ezek 10-es emelkedésűekhez mennek... [#smile]
De ezek is "csak" 2500rpm-esek... 85V-ról... ezaz amin lovagolok... persze az adatlapján max. 4000 fordulatot engednek... de 32VKrpm... azaz 128V kellene... de akkor már 400W... hanem 700W ha jól számolom ...(5,6A a névleges áram)
Erről beszélek... Sőt van egy motorom aminek a 44V a Krpm értéke és 48V-os... és az leveri a SanyoDenki-t erőben... Na ez a kérdés... amit nem értek.

bmejdz9nu


svejk

Ezért kellene egy olyan szerkezet mint amilyet a #2731-ben elképzeltem, az ott kapott idő adatból már könnyebb lenne az időállandót kiszámolni.

000000000

2007.01.21 #98 Már akkor írogattam erről,
még se "szerettél"....:) Csak azóta szerintem
picit Te is beláttad, hogy ez az időállandó
nem egy elhanyagolható kérdés.
De erre is jó a Fórum, közeledhetnek az
álláspontok.
   

000000000

Péter! Maradjunk abba, ezt a 400W-os S.D.
DC szervomotort nem nagyon veri le semmi nagyon
(az AC szervóból is csak a legjobbak), csak
helyesen kell illeszteni. Ha nem ez történik,
a legjobb motor is tehetetlen lesz.
Az ellenőrzés egyik formája pedig tudod a
kedvenced: egységugrás teszt.

bmejdz9nu

Van egy motorom ami lehet (én sem akarom elhinni) leveri! De kis fordualtú... ezért faggatalak... mert nem értem.

000000000

Péter! Légyszi írd be a két motor adatait,
akkor talán érteném is a kérdésed.
P1, M1, U1, n1, J1 vs P2, M2, U2, n2, J2.

fifp6rjch

Elég szép kis "vita" [#dumcsi] alakult itt ki, amibe nem is tisztem belekotyokgni, de találtam ehhez kapcsolódóan valamit:
 
http://www.nct.hu/pdf/Drive_Documents/Magyar/NCT%20hajtasok%20parameterezese.pdf
 
Ha már olvastátok, bocsi [#nyes]

bmejdz9nu

Ez a baj, hogy nincs adatlap...
Amit tudni: (ha tudsz segíteni, mert egy nagyon érdekes motor)
A motorra az van írva: 48VDC, 33A
Méretem: 44Vkrpm és pont 5 Kg. Belső ellenállás: 1,5R, 4 szénkefés!
Rendkivüli erő van benne!!! Több mint a 400W-os SanyoDenki-ben... Pedíg az nem semmi... ( A Bautz ehhez képest egy légycsapó :)
De amitől talán te is elcsodálkozol: 0.2V-ról (200mV) már teljesen egyenletesen forog (persze lassan) de egy kicsit sem darabossan!!!
 
Valakinek megrendelésre csinálták mert Custom nr. van rajt... a gyártó cég meg nem válaszol...  
Ilyenkor nem is szokott (mi közöm hozzá alapon, volt már erre is példa... a megrendelő bizalmas adatai... ezt írták :) Biztos a NASA volt...:)
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/CNC%20vezerles%20-%20szervoval/Emoteq_Motor/01.jpg" border=0>
 
https://cnctar.hobbycnc.hu/VarsanyiPeter/CNC%20vezerles%20-%20szervoval/Emoteq_Motor/03.jpg" border=0>
 
A képek alapján nem tűnik nagynak, mert a szénkefék és a kivezető kábelek is nagyok!
A tengely gyakorlatilag 16mm-es, de lehet látni, hogy megcsinálták 1/2"-osra... a megrendelőnek... Hát ez a motor izgat... Ritka (jó) "jelenségeket" produkál...