Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

svejk

Én olvastam róla :)
Sajnos megint nem egyről beszélünk :(
Én nem mérési pontsságról írtam hanem hogy ha van egy adott mechanikám, egy adott vezérlőm, és egy akármilyen motorom, akkor hiába az egységugrás attól nem lesz jobb.
Beállitani pedig a gépet be tudom nélküle hogy jól dolgozzon és a korlátozott képességeit vagy elfogadom, vagy keresek job paraméterű motort.

bmejdz9nu

[#fejvakaras] El-ijesztettük (el-egységugrasztottuk :) Tibort? Nade majd estefelé...#2739-et folytatjuk... [#wave] Lenyomta a szokásosat és kikapcsolt?...:)

bmejdz9nu

A 80V ipari szabvány lehet... nekem (majdnem) minden motorom kb. erre van... Ez gond? Nagyobb fesz. kisebb áram...

bmejdz9nu

http://www.uhu-servo.de/" TARGET=_fnew>ULI szervójával változás törtrént?  Vagy mindíg 2 féle feszültségre volt?
 
http://www.uhu-servo.de/servo_de/UHU_Servo_300_short_de.pdf" TARGET=_fnew>Technikai adatlap. (pdf)
 
Bestückung 1: IRF54o Mosfets, max 10A/60V
Bestückung 2: IRFP260N mit max.30A/150V !!! - Ez új? Tehát 150V-ról is elmegy?
 
http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irf540n.pdf" TARGET=_fnew>IRF540N adatlap.
http://www.500kc.com/200w_amp/irfp260n.pdf" TARGET=_fnew>IRFP260N adatlap

HJózsi

Az Elektronika topikban Sneci készít egy ígéretes hw-t ami jó lesz egységugrás tesztre is... Jó esélyünk van egy termék születését hobby cnc szempontból befolyásolni ! ... [#integet2]

bmejdz9nu

Melyik ennek a IRFP260N FET-nek a párja? Ez nem semmi egy FET...

HJózsi

A nyomaték meg 3X-os lesz ...  kisebb motor is elég, ami amellett, hogy olcsóbb talán még dinamikusabb is...  A 8-10 acélszállal rendelkező T5-ös bordásszíj pedig hobby sacc alapján sem nyúlhat sokat a fellépő erők hatására, vagyis hobbista nagyvonalúsággal elhanyagolható ...[#buck]

bmejdz9nu

Mondjuk jó... de az SKF boltban 2-4.000 egy T5 fogaskerék és 1000 Ft a szíj... + csapágyak + munka...
Ha erő kell... talán olcsóbb egy kisfordulatú nagyobb motor...
Dinamika... lehet... nem tudom... de maradjunk az 1500/4500rpm példánál... egy kisebb motorral 4500-al forgásirányt váltani vagy 1500-al egy nagyobbnál?
Az biztos, hogy a kisebb motor látványosabb... :)

HJózsi

A furcsa az, hogy az alap paraméterek a katalógusban 3 oszlopban folytatódnak, A,B,C ...
A miénk a csillagok mai állása szerint a C ...

svejk


svejk

Amelyik mellette van :)
vagy mire gondolsz?

HJózsi

Az egységugrás azt mutatja meg, hol kezdődnek a rendszer korlátai!!! ...  Remélem hamarosan mechanikával tudod tesztelni...

HJózsi

Neked kellene egységugrás tesztelned az EuroC mocit. Van 80V-os tápod + fekete doboz (320-as) ráteszed egy mechanikára amire sacc/kb amúgy is tennéd és valamivel megkergetnéd az egységugrás szerint... ( ez a valamivel jó kérdés, WinPC-NC-ből talán ... )

HJózsi

A kisebb motor nak kisebb a thetája érteeed, gyorsabban megfordul...  
Vegyük pl a jégkorongot, a jó csatárok többnyire kisebb, fürgébb dinamikusabb emberkék, mint pl Alexander Obechkin, míg a hátvédek robosztusabb erősebb srácok. Egy jó csatár mindíg le vagy körbekorcsolyáz egy hátvédet, a hátvédnek egy marad, fellöki a csatárt, ha nem tudja elütni a korongot  ...  [#eplus2] ... http://jegkorong.blog.hu/2007/11/11/minden_idok_legnagyobb_goljai" TARGET=_fnew>Obechkin videó a 10.

svejk

A korlátokat látom akkor is ha öszerakom a cuccot és elkezdem tesztelni a saját vezérlő progijával.
Ha a mach ugysem tud egységtesztnyi sebességugrásokat akkor minek a gyors teszt.
Ezt olyannak látom mintha a lovaskocsi kerekét raknád fel centrirozó gépre.
Viszont a legdinamikusabb motor kiválasztásához aláirom hogy jó lehet és ezért is irtam a #2731-ben hogy kellene egy mérőeszközt csinálni, és akkor lehetne dokumentálni, vagy legalább összehasonlitani a motorokat egy adot vezérlő esetében.