Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

DC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:16

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu


bmejdz9nu

MBN400A6... Nem találok adatlapot? Mi ez?

ybm4ifb

ugyhivják hogy IGBT.
 
400A-os 600V-os FET

bmejdz9nu

Ezeket az IGBT-ket használják frekiváltókban és kapcs. üzemű tápokban... ha jól tudom...
Lehet, hogy hüleség amit kérdezek...
Ezeket nem tiszta egyenáramú körökben... azaz nem nulpontos kioltásúak mint pl. a tyristor ?
Én már annyira utánna néztem, hogy mindenki FET-el csinálja... (sok-sok-al, ha kell)
Van egy amerikai "bütykölő" aki 1USD/A alapon vállal ilyen vezérlők készítését... több Fet-el...
DC be - DC ki..

ybm4ifb

Gözömsincs..csak azt tudom hogy szünetmentes tápban volt..12Vbol csináltak 3*380V-ot,nem kis pályás szerketez volt...80KW-os

e3h0cv4ph

A tokozása nagyjából a TO220-ra hasonlít csak a lábai vastagabbak.
Az adatlapját nem én írtam eredeti (International Rectifier), gondolod, hogy nem lenne igaz amit írnak?
Igaz 179A-rel még nem próbáltam :) (nem tudok hirtelen ennyit előállítani, tartósan), (legfeljebb ha bedugom a konnektorba, aztán heggesztőpajzs mögül nézem)
Egyebként csúcsban 720A -tud (impulzusüzem).
Igaz én nem az áram miatt használom, hanem a renkívül kicsi átmeneti ellenállása miatt (melegedése sincs) (és ráadásul van egy csomó)
 
Egyébként ezek a FET-ek tényleg jobbak mint az IGBT-k (legalábbis úgy hallottam), nembeszélve arról, hogy logikai szintel is vezérelhetők. Ezért nem is értettem, hogy a szervóvezérlődnek (P2S) miért kell a FET-eknek külön nyitófeszültség?

ybm4ifb

Nemis igaz..az én IGBT-im jobbak..
 
179 A-ert 30V melett hihetetlen..rövidzár egy akkun...ha azt kibirná....de nem birhatja ki.
 
Bocsi...csak viccelődök..nem értek én ezekhet.

4mjnxdwuu

Hali, nézzetek meg egy irfz 24, 34, 44 adatlapot, jóval kevesebbet tudnak, de ha így nézzük azoknak is füstölni kellene. / oda is min 2,5-es vagy 4-es kábel lenne jó kivezetésnek...  
Egyébként ha valakit érdekel jövőhéten lefényképezhetek 1-2 biztit 160...430A-ig, nem biztos, hogy akkora a vezeték keresztmetszet a mekkorának elképzeljük...

000000000

FET lab ....azert nem mindegy, hogy
hogyan hul az "drot" ...a fet laba mindket vegen "hutve" van a forrpont es tokozas felol is.
 
A kulon 12 Volt talan a gyorsabb reakcio miatt van a logikai szint heylett.
Hisezen vegulis kis kondenzatorkent viselkedik a dolog nyitaskor-zaraskor...aminek (szerintem)jot tesz, ha ilyenkor  durvabb "pofont" kap...gondolom ezt a fizika konyv alapjan, mert  
amugy nem ertek  a dologhoz.

000000000

Gondolkoz egy kicsit! Hídba hogyan vezérelsz 90V-mellett logikai Gate FET-et közvetlen TTL kimentről?!

000000000

Ez ok, de ezek szerint ezeket a FET-eket a lehető legrövidebb lábbal (L- konvergálása a 0mm hossz felé) kell beforrasztani a gyűjtősinre...! Hej... szép egy nyák terv lehet...

bmejdz9nu

Fetek... Nagy áram... A Párhuzamos használatuk megengedett? Abban nem bízok, hogy egy db kibírja..
Kell "áram korlátozó" ellenállás külön mindegyikhez...?
Én a FET-ekhez nem értek, de hangtechnikában a végfokhoz hasonlítom a dolgot (magamban)... ott lehetett a végfok tranyókat "sokszorozni"... jó a hasonlat? Ott is kicsi értékű ellenállások voltak... [#kacsint]
Ha igen? Van határa? veszélyei?

000000000

Itt a nyitás teljes szinkronja a lények, ellenkező esetben a gyorsabb magára veszi az összes terhet és az nem egészséges. Lehet, hogy itt is segít a kisértékű R a nyitási diffik kieggyenlítésére, de nekem nincs ebben gyakorlatom (FET-ek esetén) és nem szívesen folyamodnék ilyen "technikákhoz"!

bmejdz9nu

Igen... tényleg... ez más mint a tranyók... persze nincs átmenet...
Esetleg összeválogatni? Valahogy, valamit kellene a motorhoz majd csinálnom...

000000000

Ha van is lehetőség ilyenre (nem tudom), az biztos drága (javítani biztos egyszerre kell a párokat)... és nem eléggé ellenőrzött (kézbentartott) a folyamat.