Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Á nincs értelme... csak szidkozódás lenne... és mindenkinek más tetszik...Szubjektív lenne... mert műszerek is kellenek hozzá... azaz...
Majd egy kettőt írogatok...  
pl. általában digitálisnak kerregő hangja van gyorsításnál (lassű járásnál) mintha csapágyas lenne a tengely:)
pl. Geckót (analóg) ha maxra hangolom akkor zizeg ha áll... persze ezt lehetne álláskor pár encoder visszacsatolás pár stepnyit lazítani de akkor a pontosság oda...
Programozási osztási/szorzási lehetőségek...stabilitás... minimális túlfutás... azaz gyors beavatkozás de mégsem vadul :)
Stb... stb... szóval nem egyszerű az élete egy PID-nek...:) Nincs tökéletes hobby PID... legalábis nekem még nem volt szerencsém olyanhoz...  
De a remény hal meg utoljára :) De lehet, hogy egy hüle Snob vagyok :)

000000000

sziasztok olyan kérdésem volna,hogy megtudná nekem mondani valaki hogyan lehet egy 5 kivezetéses motor tekercskivezetéseit kimérni?
 

bmejdz9nu

Tibornak adok- veszek #12116-re... (ne csináljuk ott is a műbalhét:)
 
"Az AC 200 W az pont annyi, mint a DC 200 W..."
Ez igaz is... meg nem is... (megint ez a teljesítmény és "wattok" a motor cimkén:)
 
1. Egy azonos telj. AC alapnyomatéka magasabb mint a DC alapnyomatéka = ez többször kell = többet tud.
2. Egy azonos AC motornak jóval kisebb a belső inerciája ezért a saját maga "lendkerék" forgatásra kevesebb energia kell = több jut a hajtásra.
3. Egy azonos AC motornak jóval kisebb a mérete = könnyebben elhelyezhető a mechanikán.
*A 2-es pont miatt nagyobb gyorsulásra képes... ha kell. A csúcsnyomatéka kevesebb de azzal te nem is szoktál számolni = tök mindegy.:)  
 
Tehát melyik tud többet végeredményben? Egy "200W-os" AC vagy egy "200W"-os DC?

bmejdz9nu

AC szervó motor? Ez biztos? Nem léptető?

000000000

"Ez igaz is... meg nem is... "
Így csak te gondolkodsz objektív kérdésekről.
De jó Neked!:) Mindig minden annyi, amennyiről álmodozol, és amilyen kedved van.:)

000000000

Péter hagyjuk már ezeket a nevetésges dolgaidat, a Többiek rohadtul unják, hogy százegyedszerre is csak ugyanazt a semmit nyomod.  
Mondtam már, először mechanika, forgácsoláselmélet, Step-dir  valóság. Addig erősen hanyagoljad a szervóidat.
Könnyen lehet, ugyanis, hogy a léptecs is sok lesz neked, ha megtanulsz lehajlást számolni!:)

bmejdz9nu

Köszönöm az érvekkel, tényekkel alátámasztott válaszodat, cáfolatodat. Tehát amit írtam igaz. (vagy te sem tudod:)

000000000


000000000

sziasztok olyan kérdésem volna,hogy megtudná nekem mondani valaki hogyan lehet egy 5 kivezetéses motor tekercskivezetéseit kimérni?
 


bmejdz9nu

AC szervó motor? Ez biztos? Nem léptető?

bmejdz9nu

Akkor a gyorsításhoz szükséges teljesítmények számítását hagyjuk?  Azaz nagyvonalúan elhanyagoljuk? Nem érdekes? Régebben még írogattál nekem gyorsulásokról...
pl. 125Kw/400Nm/1600Kg (1700) = 8,5mp alatt van 100-on... ekkor dolgozik a motor a legkeményebben... utána már csak súrlódás és légellenállás ahhoz már sokkal kevesebb kell:)

000000000

Péter hagyjuk már ezeket a nevetésges dolgaidat, a Többiek rohadtul unják, hogy százegyedszerre is csak ugyanazt a semmit nyomod.  
Mondtam már, először mechanika, forgácsoláselmélet, Step-dir  valóság. Addig erősen hanyagoljad a szervóidat.
Könnyen lehet, ugyanis, hogy a léptecs is sok lesz neked, ha megtanulsz lehajlást számolni!:)

000000000

Egyelőre erőteljesen lassulnod kellene! Tudod, a másik topikban írkálok erről, a műszaki korlátokról. Azon belül majd lesz értelme ugra-bugrálni, gyorsulni és ezzel számolni is kell, de helyesen itt is. A korlátokon kívüli virtualitás, álmodozás, duma meg engem speciel nem érdekel, minek, ha értelmetlen?:) Bizonyára szeretnél az autóddal is menni 500 km/h-val... Menjél.:) Én tudom, hogy nem lehet a műszaki korlátok miatt, te próbáld ki, teszteljed ezt is! Sok fölösleges időd van, nekem meg másoknak nincs!

000000000