Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

designr

Itt egy leirás..jellemzően méeg itt sok a kavar..
servo motor type



Ac szervókat felosztja indukciós és asszinkron jellegűre.
Indukciós a PM forgórészű amig a asszinkron jellegűnek tekercselt..majd következik egy kép "asszinkron " felirattal egy szervóról amit neked is van otthon  én meg szétszedtem tegnap este..és mágnes van benne..
Mult héten hirdettem itt a fórumon egy 100w szettet..
Lázasan akartak meggyőzni hogy a motoron a DC brushless felirat azt jelenti hogy ez nem fog menni az ac driverrel..
Ezeken már tul vagyok...Tamagawa aki régen gyártotta a motorok nagy részét..ezt irta rá..az attól még 3 fázisú ac motor és szépen megy pozicó módban..
Nagy a kavar..
Brushless az kefenélkülit jelent  ilyen a dc motorok egy része és minden ac..
dc vagy ac pedig a meghajtó fesz jellemzője

000000000

Igen és hol vannak azok a fránya hall szenzorok?
Jó messze a tekercsektől.
Miért van ez így?
Mert a tekercsek mágneses tere szétcsapkodná a hall szenzor által érzékelt mágneses pozíciókat.  
És ennek ellenére miért van raja a hall szenzor?
Mert Renishaw öntapadós lineáris útmérőt használ ami nem tudja a fázisjeleket is kiküldeni.
És mért kell hozzá az a kis aluminium tokozat JZDP-A008-182 jelöléssel ?
Mert ez alakítja át a Renishaw és hall szenzorok jeleit a servovezérlőnek értelmezhetővé.
Ergo az egész egy kényszer megoldás !

ANTAL GÁBOR

Az egész leírásban azt próbáltam kihangsúlyozni hogy a szinkronmotorokhoz  elengedhetetlen  valamilyen rotorpozíció érzékelés . Azt nem lehet kijelenteni hogy amiben van hall az BLDC és amiben nincs az Ac szervó . Legföljebb a fejlődés abba az irányba ment hogy manapság a hallok helyett más szisztémájú a pozíció érzékelés . Nekem van olyan szinuszmezős  Ac szervó  őspéldányom amiben klasszikus hall és inkrementális encoder van  ( szeretem is mert nem driver specifikus  Pl a Granite devices klasszul viszi ). A gyárak egyébként direkt rájátszanak a dologra mert mint említettem egy klasszikus megoldású motorhoz nem tudnák a driverüket ráeröltetni a vevőre .

csg67

"És ilyenkor jön az a fránya hall szenzorok hiánya mivel ez AC servo, és jöhet a kísérletezés.
Encoder feltesz Jog módban megforgat és nézni kell az áramfelvételét.
Mikor jó a pozíció akkor a legkisebb a forgás közbeni áramfelvétele a vezérlőnek."
Nem kell kísérletezni. Kell egy 24V/10A DC táp, negatív az U pontra, pozitív a V és W pontra, ilyenkor a motor beáll egy pozícióba, most kell úgy felszerelni a jeladót, hogy az a nullimpulzusnál legyen.

000000000

Ha minden mesterfogást elárulok akkor mivel fogok kaszálni ? [#ravasz1]

svejk


svejk

Kaszával próbáltad már?

000000000

Kaszával a hülye is tud ! [#nevetes1]

sanka74

Sziasztok!
A lentebb ecsetelt AC servo motor tipusa:
MECAPION   MODEL: APM-SC05ADK-9
Megpróbáltam megbontani, de egyszerű eszközökkel nem mertem. Az elejéről levettem a takaró fedelet, nem folyt ki olaj. Tovább nem bolygattam mert az encoder levétele nélkül szerintem nem lehet szerelni. A tengely szorul áram nélkül is és akkor is amikor áram alatt van, de a vezérlő resetelve van.Ilyenkor a többi tengelyen lévők könnyen futnak.

svejk

Hozd el szombaton debrecenbe oszt' jól megjavítjuk.

Na nem bízol abban a napban :) akkor meg hozd el hozzám.

sanka74

Szia! Köszönöm a felajánlást. Most (sem) tudok menni a talira, Szakmák Éjszakája lesz holnap...Amint enged a tél szorítása, egyeztetek időpontot Veled, és elugrok. Köszi még egyszer.

rmkeh8a83

Sziasztok tudna valaki segíteni hogy lehet ez a hibát orvosolni A.10 hibakód overcurrent or heat sink overheated Yaskawa sgdh vezérlö köszönöm

designr

Ez nem egyszerű.. Tudni kellene a körülményeket.
Ment rendesen a szervó és egyik pillanatról a másikra jön elő?
Most került hozzád és üres motorral is ezt produkálja?
Jól van beállitva?
Tuláram és hővédelem..
Lehet akár egy rossz PID vagy felfutás beállitás..de lehet alkatrészhiba..
Üres motorral, lassú felfutással, gyenge erősitéssel próbáld meg..Csinálj egy driver resetet és csak azután..

rmkeh8a83

Szia motor nélkül is ezt csinálja csináltam resetet új programot töltöttem fel rá de a hiba fent maradt.Tartok töle hogy valami elszállt benne.

designr

Eddig rendben működött?
Motor nélkül nem illik szervó erősitőt üzemeltetni..