Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

AC szervó motoros vezérlés

Indította gaben, 2025 február 03, 18:08

Előző téma - Következő téma

D.Laci

Én adtam volna "ingyen" is, sok jelentkező nem volt :)
[#t200p32168#]

Azt sem értem miből gondolták, hogy motor is jár a vezérlőhöz....

000000000

Lehet sokak csak a DR2-re ugrottak , de sajnos utána ott van az a fránya NY41.
kb 9-10 éve végigjártuk akkor Lakatos névvel regisztrált ismerőssel ezt a kálváriát.
Még egy másik szervókkal foglalkozó havert is megkértünk, hogy hivatalos levélben próbáljon egyenesen a Yaskawa-tól infót kérni.
Viszont elhajtottak mint a magzatvizet, ezzel: kimondottan adott cégnek gyártották egyedi megrendelésre.
Ergo nem is lehetne másnál ilyen hajtás.  
Ennyit erről !
Ezek sajnos azzal a SW1 rotari switch-el címezhető BUS kommunikációs hajtások, még analóg bemenete sincs !
Talán alkatrésznek jó lesz, vagy mint mondtam, macskát dobálni !

kuner

Szerintetek Omron R88D szervo hajtás paraméterezhető motor rákötése nélkül?

000000000


kuner

Köszi.
És ezek az Omronok mennyire válogatják meg a motorokat, hogy mit fogad el, és mit nem?

000000000

Ezt, hogyan érted ?
Sajnos annak ellenére A, A_, B, B_, Z, Z_, jeleket hasaznál a Z jelbe kódolva kommunikál a vezérlővel az encoder.
Így sajnos ezek is csak a saját sigma 1-es motorokkal mennek. ( Yaskawa, Omron keresztbe csereszabatos azonos típuson belül )

kuner

Tehát akkor egy valahonnan bontott ismeretlen motorral esélytelen [#szomoru1]

Akkor ezek szerint mégis csak jobban járok, ha építek vezérlőt a gyűjtögetett motorjaimhoz.

Köszönöm, most már ezt is tudom.

000000000

Sajnos ez ilyen kényelmi funkció miatt van, mivel a motor paramétereket nem lehet állítani a vezérlőben. (pólusszám, áram, stb stb )
Aztán valahogy be kell azonosítani mégis mi van a drót végén.
Lehet érdemes lenne építeni valami átverő elektronikát. [#nevetes1]

designr

Egy képet tégy már föl a vezérlő adattáblájáról.Akkor ha jól értem vezérlőid ilyen vezérlőid vannak és különböző ,más tipusú motorok?

designr

És milyen motorjaid vannak?

designr

Szia.Nem tudom..
Tudod olyan vagyok hogy nem tanultam..nem tudom csak csinálom::))
Két esetben is tapasztaltam hogy használt motor vizszintesen szerelve..meglazitva hig,oljszerű folyadékot engedett..szorultak kicsit..mikor kezdett kifolyni..nem szereltem tovább,meg voltam rólla győződve hogy olajjal vannak feltöltve..A motorok egyébként jók voltak..hátul az encoderházban semmi..
Tropa motor is került már hozzám..a csapágyai külső gyűrűin és a csapágyfedeleken gumigyűrű tömités..
A rossz motorok amit eddig szétszedtem szárazak voltak..
 fórum ac szervós topicjában még varsa idején volt egy hasonló bejegyzés..majd megpróbálom előkeresni..
Bogarat ültettél a fülembe..széthuztam egy uj 400w motort..nincs benne olaj..
Az Omronban sem..

        

sanka74

Sziasztok! Bocsánat, de én eddig úgy tudtam, hogy az AC szervoban van hall szenzor is, mivel a Mavilor AC szervo motorban is van, ami itt a forumon is volt már párszor eladás tárgya. Nyilván nem vagyok profi a témában. Szerdán megnézem hogyan lehet megbontani. Ez a sulis gépen van...Köszönöm a segítséget.

000000000

A Mavilor BLT-055 jó lesz BLDC motornak is a maximum 48 voltos tápfeszültségével. [#whatever]

ANTAL GÁBOR

Hozzászólnék a témához ( nem címzem senkinek  ) amit leírok az nem szentírás nem is a téziseim  csupán ennyit tudok a témáról
A szinkrongépeknek két nagy családja van  : vannak gépek amiket négyszögmezővel tápláljuk és vannak a szinuszmezős gépek . Mindkét családnál a helyes működéshez elengedhetetlen a rotorpozíció érzékelése .A pozíció érzékelését as őskorban hall kapcsolókkal oldották meg ( ott a mágnes akkor a legegyszerűbb azt érzékelni ) a hallok ideálisak mert meg tudják különböztetni a polaritást és jótékony hiszterézissel is rendelkeznek
Azután a technika fejllődésével más megoldások is születtek ( speciális sávokkal rendelkező encoderek ( amelyet akár mi is készíthetünk ) de ha egy pillanatra kikapcsoljuk a motor táplálását akkor a forgó mező feszültséget indukál a tekercsekben amelyeknek a feszültség és fézisviszonyaiból rekonstruálható a rotorpozíció
A BLDC motorok négyszögmezős gépek . Szervó üzemre alkalmasak . De vannak olyanok amik csak sebességszervóknál jöhetnek szóba . Ez a polusok és tekercsek egymáshoz való viszonyszámától l függ . Pl egy 8 pólusú 12 tekercsű motor az csak sebeségszervó lehet ( ilyenek a ventillátorok és sok modell repülőgép motor )  Ha pozíciószervós hajtást akarunk akkor más kombináció kell és  természetesen kell még egy encoder a motor tengelyére a finomabb pozicionálás érdekében .
A szinuszmezős szinkrongépeknél is szükséges a rotorpozició érzékelése . Az őskorban ott is hallokkal operáltak de a technika fejlődésével a pozícióérzékelést rábízták az encoderekre . ( sajnos most már ott tartunk hogy az encoderből egy  az amatőrők számára megfejthetetlen kommunikációval jönnek ki a jelek az erre a célra kiépített soros vonalon)

ANTAL GÁBOR

Nekem van egy lineáris motorom : ott a rotorpoziciót hallok szolgáltatják és a motor mellé egy kontaktusmentes finom felbontású optikai encodert kell telepíteni . Nem tudom hogy négyszögmezős vagy szinuszos a táplálás

 A halloknak volt egy másik érdekes alkalmazása is ilyenkor nem a forgórész mágneseit detektálták ( csupán konstrukciós okokból ! ) hanem külön mágneseket alkalmaztak amelyeket szigorú feltételekkel ( szinkronban a forgórésszel ) kellett pozícionálni. Az ilyen hall érzékelőket sokszor kombinálták az encoderrel
 És még egy adalék : a Bldc motorok a szinkrongépek családjába tartoznak  a DC szó arra utal hogy úgy viselkednek mint a klasszikus ( kefés ) DC motorok vagyis a tápfesszel  ( esetünkben DC busz ) arányos a fordulatszámuk  ( egy mostanában nem publikáló kolléga videóját idézem akinél a DC busz feszültségét egy ceruzaelem szolgáltatta )