Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Épül a gépem ::: Aknai Gábor gépe

Indította gaben, 2025 január 13, 13:14

Előző téma - Következő téma

PSoft

Hehehhh!

Most látom...hiányos volt a rajz, amit "kaptam".:)
De azért, örülök hogy én is tudtam egy "morzsányit" tenni ehhez a fasza géphez.[#wave]

Azért, hadd dicsérjem kicsit a "Magyar Királyit" is.
Hétfőn reggel adtam postára, és láss csodát...ma már meg is kaptad!!![#violent][#violent][#violent]

zozo

Ejnye Béla bá' , miért nem esztergáltál le kicsit a csavarfej átmérőből, akkor elég lett volna kisebb süllyesztés....[#kacsint]

gaben

Ja neeem, direkt úgy rajzoltam.
Nem is mertem mondani, hogy kell még bele menet, meg süllyeszteni kell a csavarhelyeket. [#vigyor]

Amúgy szerintem időben megjött, csak mivel levél volt és nem csomag, így nem hozták ki az építkezésre.

Szalai György

Már megint én. . .
Ha a motorfelfogó csavarok egyikének a feje alá beépítesz egy kábelsarut, (esetleg egy célszerűbb lemezdarabkát) akkor annak a szárához megrögzítheted a motor vezetékeit.
Legalább nem tőben fognak eltörni.
Talán így is tervezted.

gaben

Te most ennyire bénának és a szakmához nulla érzékkel megáldott embernek nézel? [#fejvakaras]
Azért ennél kulturáltabb megoldást találtam ki a problémára. ;)
És ez még nem a végleges kialakítás, csupán PSoft fórumtársunk által készített távtartó lemez próbája volt.

sufnituning

Fúrsz megint valahova egy lukat tartónak?[#vigyor]

Szalai György

Most csak a fotót néztem. Téged, majd máskor.
Azért nem példa nélküli a rögzítetlen vezeték. Sajna.

svejk

Kétféle megoldás létezik.
Akinél már egyszer eltört a vezeték az odafogatja szig.szalaggal a motortesthez, aki pedig előrelátó az már eleve ricnis szalagot használ hozzá. :)
A lakatos emberek meg Hilti szalagot. :)

dezsoe

A felsorolt három megoldás közül melyiket tudod elképzelni a Gábor gépén? [#csodalk]

svejk

Egyiket sem, én Szalai kollégát próbáltam megnyugtatni, vagy inkább felbosszantani . :)

dezsoe

Felismertem a vigyorgókat a mondat végén, pont ezért kérdeztem. :) Az én környezetem rögtön rávágná, hogy szigszalag, mert tudják, hogy a világból ki lehet vele kergetni, történelmi esemény, ha véletlenül használom. :) Látva és csodálva a Gábor precizitását, percekig röhögtem, amikor írtad a lehetőségeket. :)

Szalai György

Úgy e, hogy a képen az is látszik, hogy precízen rá van képezve egy masszív védőcső, az amúgy gondolom flexi motorvezetékekre.
Ez a cső azután meg is védi őket. Például attól, hogy szép nagy ívben hajladozzanak.
Így már épp csak a tövüknél tudnak meggörbedni.
De, jó lesz az.
Fontos dolog a bizalom.

(Néhai vitorlázós tanaram, ki sok bölcsességet tudott, gyakran mondogatta hosszú versenyeken: ,,Bízni kell az ellenfélben, majdcsak elrontja valahol." ) [#vigyor2]

gaben

Értem én, hogy nem Hiwin, meg NSK, de, hogy egy nyomorult M5-ös csavar nem megy bele a lineáris kocsikba.....
Persze azért megoldottam a dolgot az állványos fúrógéppel meg egy reszelővel.
A marógéppel egyszerűbb lett volna, de sajnos nincs satuba fogható késem.

        

zozo

[#conf] M6 menetbe erőlteted az M5 csavar szárát/fejét?  Hát nem ilyen fordítva szerelésre tervezték :)[#nyes]

PSoft

A BETA-nak, ott nyakban is van éle?

Most, arrébb képzeltem a csavar fejét, de akkor meg...nem látszik a felségjelzés.[#nyes]