Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

Tari Gábor

Üdv,

KFD 250 -es kerets fűrészgépet rakok rendbe.
A hidraulika szivattyúból hiányzik a rugó. Valakin tud segíteni, hogy nagyjából mekkorát vegyek bele?

Köszönöm

Lacibácsi

Az olajszűrőt is ehhez a géphez keresed az adok-veszekben?

Tari Gábor

Igan ehhez.
A gyári műanyag tömítéses helyett, tömítés nélküli hidraulika szár mozog hónolt csőben. emiatt véleményem szerint érzékenyebb a szennyződésekre, jó lenne valamilyen finomabb szűrő. Csináltam egy csővet,ami fel van hasítva, és be akarom tekerni finom fémhálóval előszűrésnek. Ez mélyen benyúlik a tartályba. E mellé még jó lenne valami szűrőbetétes megoldás.
A rúgó kérdés továbbra is aktuáls.
Köszi előre is a segítséget

Lacibácsi

Nem tudtam eddig, miért akarsz szűrőt tenni. Rossz volt az eredeti munkahenger?
Motorkerékpárokon van pici aranyos olajszűrő. Annak lehet esztergálni egy csőcsonkos fogadó részt. Szerintem érdemes lenne egy mágnest is betenni valahová, a kopásból eredő acél szemcséket szépen összeszedi. Talán a mágnes is elég lenne a fémhálós szűrővel. Ha tisztán rakod össze más szennyeződés  nem nagyon kerülhet bele, csak a dugattyús pumpa kopásából eredő szemcsék.
Láttam ilyen rugót, de nincs meg a mérete, egy ismerőst is kérdeztem neki sincs. Emlékezetből kb 1.5 mm köré gondolom a huzal átmérőt. Tudom ez nem sok segítség.

Tari Gábor

Köszönöm,

Nagy segítség, mert a többi méretet nagyjából ki tudtam következtetni.
Úgy vettem a gépet, hogy nem volt rajta a szivattyú, külön kosárban volt, de a szivattyú nagyon rossz állapotban van. Igazából a többi része se valami makulátlan, elég viseletes az állítható bypass szelep, de annak valamennyi mindenképpen kell engednie, szóval bizakodó vagyok.
Hidraulikás cégnél, ahol eredetileg tömítőgyűrűt kerestem ajánlották, hogy hónolt cső + hidraulikaszár egyszerűbb megoldás.
Minden esetre köszönöm a tippeket.

Üdv

Tari Gábor

Lehet laikus kérdés, de ezek a sima auto/motor olajszűrők rakhatók szívó ágba? Jól selytem, hogy a menetes középső furaton megy be az olaj, és körben ki?

Lacibácsi

Úgy tudom, hogy középen jön ki a szűrt olaj.
Hogy itt a fűrésznél jó helyen lesz-e a szívó ágba nem tudom. Lehetne tenni a munkahengerre menő csőre is?

Nem ismerem ezt a tömítés nélküli munkahengert. Jól emlékszem, hogy az eredeti gépnél a munkahenger mindkét tere be van kötve a körbe? Az új henger ezt nem zavarja meg?

A dugattyús pumpához a henger nemesített acélból lett esztergálva, a furat pedig köszörülve. Dugattyú nem készült új, a palástja le lett esztergálva és rásajtolva egy bronz cső, így lett az eredeti méretre visszaállítva. Kapott új karmantyúkat.

Tari Gábor

Az van, hogy a tartály egy merő kosztenger, csomó forgáccsal, és nem lesz könnyű kitakarítani, ezért jobb lenne, ha be sem juthana a kosz.

Egy ilyen szűrőházat találtam, igaz hogy gázolajhoz.

https://szerszamcity.hu/product/szuro-szurohaz-a-gazolajszivattyuhoz-g00952/

A munkahenger egyszeres működésű, legalábis nálam. A rugó húzza vissza, a rúd oldali csatlakozó nincs bekötve.

svejk

Nem, körben megy be és középen jön ki.
Ellenkező esetben a szűrőpapír/szövet felfújódik, kidurran, ha kissé elszennyeződik.

kmil

Szia,
Én ilyet vettem a gyalugép olajzásához. Nekem bevált. Könnyű szétszedni, takarítani de cserélni is.

https://www.comtherm.hu/termek-reszletei/olajszuro-3-8/14

Tari Gábor


e4vvbfxw

Most olvasgatok vissza...
Ezt találtam...
ZMM C5 1967.gépkönyv, főorső adatok

  

jani300



Egy satu felújítás .
Sose voltam oda a festegetésért ,de ez azért kicsit több .
Egy kérdés .
Ez a Co val behegesztgetés mennyire pancserség ?
Egyszerűnek tűnne , ha nem látnám veszélyesnek .

Csuhás

Csak belenéztem, de több kérdés merült fel bennem: Amikor először leteszi a gránitra az alját látszik hogy egy felverődés miatt hamis a festés, ő mégis nekiesik hántolni. Ha van síkköszörűje akkor miért nem simítja meg az alját a hántolás előtt?

Ez egy acélsatu, látszik a forgácsból, szóval itt nem gond a hegesztés.

Végig nézve sokkal igényesebb munkát végez mint amit a "felújítók" szoktak.

Szalai György

Tetszik a videó, jó játék lehet egy ilyen satu szépítgetés.
Használhatóbb lesz attól a munkától, amit belefektetett? Vagy eladhatóbb?