Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

kuv5p7226

Köszi, BF20-ra keresve nem volt a múlt héten még ilyesmi.


000000000

Most a HBM45-ös tulajokhoz szólnék!
Az történt, hogy egyszercsak marás közben elkezdett csúnya hangot kiadni a gép.Kb. 200-as fordulaton hajtotam, 60-as homlokmaróval  0,5-ös fogásmélységgel, Alu zártszelvényt síkoltam.Az picit cicergett, mivel nem tömör anyagról van szó, aztán a gép is rákezdett kattogni, ropogni.Valahol a hajtó mű felső részénél.Csak terhelésre, üresjáratban NEM! Vagy a főorsó felső csapágya vagy a hajtásnál az elektromotor utáni csapágy....szerintem.Valakinek valamilyen tapasztalat ez ügyben???Cserélt már valaki csapágyakat HBM45 hajtóműben???Kell hozzá szerszámgép lakatos vagy egyszerűbb a baj megoldása???
 
Válaszokat előre is köszönöm!

besirkyjh

Szia  
 
Lehet tévedek de a föorso és a maromotor között egy fogaskerék van és az ha jol emlékszem valami müanyag , több mint valoszinü hogy az darálta le magát .A csapágy hibára kicsi az esély .

000000000

hmm.....Nem örülök, hogy ilyen árfekvésben is dolgoznak műanyag alkatrészekkel.Megnézem a gépkönyvben, ha odajutok.....köszi a tippet!

hyuekyh7a

Majdnem vettem egyet én is, de a végén úgy döntöttem megépítem magamnak hajtóművestől komplett, keresztasztallal cnc-ítve.
Úgy látom jól döntöttem.

000000000

hááát......de gondolom nem állt meg 600.000alatt a dolog....

HJózsi

Műanyag a BF20, BF 25-nél van, a HBM45-nek sebességváltós hajtóműve van fém fogaskerekekkel...  

HJózsi

Jól kapcsoltad a sebességfokozatot? Inkább arra utal a jelenség, hogy vagy nem kapcsolódtak teljesen a fogak, vagy bekerült valami nem oda való dolog a fogaskerekekhez ...

000000000

átjáratom a váltó karokat.Nem nagyon szoktam használni őket a freki váltó megoldja a fordulatszám választást.
 
Amúgy ha jól rémlik az Opti BF20L -ben minden fogaskerék fém volt....

HJózsi

Jaaa,  deLuxe változatot csináltál belőle ... :)
Akkor érdemes lenne kapcsolni más fokozatba, járatni, majd vissza és megnézni mi a helyzet...  
Morgolódni ropogni nem szabad, lehet nem ártana egy olajcsere, közben egy endoszkópos vizsgálat ... "fogászatilag", szennyeződésügyileg...

000000000

endosscope-os?!?hehe :))) majd béltükrözöm a kicsikét,de előre látom nem lesz félórás művelet....remélem nem kell fogaskereket cserélni...

HJózsi

A következő szállításkor rendelek egyet :  
http://www.hbm-machines.com/uimages/5364_HBM-2011-01-0056.jpg" border=0>
 
http://www.hbm-machines.com/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=5364" TARGET=_fnew>Endoscoop
 
Az olaj szintjelző ablak kicsavarható, ott dondoltam a "tükrözést" megejteni ...

hyuekyh7a

Még nincs kész, most kezdtem a héten.
A váz van meg, meg a sínek kocsival, ER 25 ös MK3 patronokkal, és a golyós orsók. Eddig 180 ezer, ha a cnc sietést nem számolom, mert ugye neked sem azzal lett véve,akkor még kb 150-200 ezer.

svejk

Mutathatnál terveket, képeket.