Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Hagyományos forgácsológépek

Indította D.Laci, 2024 október 25, 08:56

Előző téma - Következő téma

designr


000000000

Nem tudja valaki véletlenül a HBM masinák RAL kódját(természetesen a kékre gondolok)....????

Teaway


000000000


mxjj54gxi

Sziasztok!
 
Van egy vadi új BF 20 vario gépünk.
Kolléga elkezdett dolgozni rajta, kb 20 perc után megállt.
5 perc szünet után újabb 10 percet megy.(1mm fogásmélység, kézi előtolással, egyáltalán nem nyomta neki) Motordeklit levettük, motor kicsit meleg volt, raktunk rá ventit ideiglenesen (ződsárgával), ekkor is leállogat.
Kibontottam az elektronikát, minden tök hideg, kivéve a hálózati trafót.
 
Van valakinek tapasztalata ilyen leállásról? Minél kevesebbet kisérleteznék vele, elsőnek a hálózati trafó helyett belógatok valami erősebbet, de fura, hogy visszaállós hőbizti lenne benne, nem örökre kiolvadós? (mondjuk nem baj, csak még nem tapasztaltam ilyet, általában minden mindig csak egyszer olvadt ki eddig)

Teaway


mxjj54gxi

1500 a maróorsón, és a lassabb mechanikus áttétel.

000000000

(nekem soha semmi bajom nem volt a BF20L-ammal...) vidd vissza, csinálják meg garanciálisan!
 
...van "bimetálos" hővédelem, előfordulhat ebben is, de akkor az gyárilag rossz...

mxjj54gxi

13 évig szervizes voltam. Semmit nem viszek szervizbe, amíg nem tudom mi a baja. Engem ne vegyenek palira mindenféle trükkös hantával!
Ráadásul szerintem jobban is értünk az elektronikájáhhoz, mint a szervizek, lévén elektronikus hajtásokat tervező kollégákkal vagyok körbevéve.
Szervizbe csak akkor kerül majd, ha pénzbe kerülő megoldással javítható csak.

000000000

úgy látszik elbeszélünk egymás mellett....nem a szakmai tudásodban kételkedem, hanem abban, hogy ha egy csavarhoz is hozzányúlsz, oda a garancia és amíg eddig megcsinálták volna ingyen , GARANCIÁLISAN a hibát, most már egy alátét csere is alkatrész ár+5000/óra szervízdíj....én azt vallom, hogy hiába értek akármihez, négyszázezer forintér a seggem is nyalják ki a szervízbe, nemhogy elnézést kérnek, hogy tíz percnél tovább tartott kicserélni a hibás alkatrészt.ÉS ha majd lejárt a garancia, akkor csinálom meg magamnak, jól.Addig meg minden rosszral odaviszem nekik a gépet, plusz a termelés leállása miatti kieséséemet is rájuk HTK-zom...
 
..amikor a kétnapos Optimum esztergámból folyt a hajtóműolaj, pénteken odavittem és a szervizes csávó hétvégén a szabadnapján drehálta a bronz "alátétet" a leeresztőcsavarhoz, hogy hétfő reggel nyolcra kész legyen a gépem, mire odamegyek...

mxjj54gxi

Nos,akkor most megbeszéltük a világnézetünket, :) de nekem nem erre volt szükségem, hanem, hogy valakinek volt-e hasonló tapasztalata?

mxjj54gxi

Egyre érdekesebb ez a leállás!
Ráakasztottuk az árammérőt a motorra, és szkópon néztük az áramát, és meglepődve tapasztaltam, hogy az üresjárási áram 3 Amper! Terhelésre alig nő valamit. Tirisztoros szabályzója van (2 tirisztor, 3 dióda) és a kollégámnak nem tetszett, hogy nincs benne a motor előtt fojtó, így ráakasztottunk egyet (35mH), amitől rögtön jobb lett a szitu, üresjárási áram 2 amper körül mozog, de terhelésre most is alig nő.
Fura, mintha szorulása lenne a mechanikának, pedig teljesen könnyen jár.Viszont így nem áll le, még nagyobb fogásmélységgel sem!
Mostmár visrosszajzolom azt a kapcsolást, mert izgat! És csinálunk egy olyan árammérést is, ahol a motor ki van véve a gépből, mert ez nem kóser, ekkora üresjárással.
Csak menjen le rajta a meló, mert az meg kéne.
Elindult a kollégák fantáziája, és lehet, hogy rendes elektronikát fog kapni, három fázisról hajtott rendszert, hogy jobb legyen a gyárinál.

000000000

teljes terhelésnél simán lehet 3,6A,üresjáratban azonban tényleg sok.A 2A reális lehet,bár már nem emlékszem a főorsó motor adatokra,csak az rémlik,h DC szénkefés 850W,de az se biztos.Az viszont igen,hogy Varsányi Péternek voltak motorproblémái.Ő egy 1KW-os háromfázisu motor+frekiváltó kombóval oldotta meg a problémát...

wcsxp0uxa

Érdekes !
Nekem Bf 16-om van , az csak 500W-os .
45-ös homlokmaróval amikor nagyot fogtam ,azt
mondta a motor a rongykeréknek -hamm bekaplak !
2db-ot rendeltem tartalékba belőle.[#nevetes1]

mxjj54gxi

Jól emlékszel, 220V 850 watt DC kefés moci.  
Üresjárásban valahol a 100mA környékén tudnék kapásból gondolkodni.