Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Bipoláris motor vezérlés

Indította rty42, 2024 május 27, 11:05

Előző téma - Következő téma

000000000

 
Még annyit hozzá tennék az előbbihez.  
A kísérletezésem óta, soha nem használok 6 vezetékes motort. De, unipoláris vezérlést sem.  
Hatvezetékes motor, legfeljebb átalakításra kerül a kezembe, 4 vagy8 vezetékessé.
 

jani300

Üdv Danibá !
A léptetőkben kezdő vagyok , érdeklődőm ,tanulok . De van némi villamos tapasztalatom .
Örülnék ha nem sértésnek vennéd . Ha két sorba kötött tekercset párhozamosra át kívánok kötni , úgy hogy az áramirányok azonosak maradjanak , akkor az egyik tekercs végeit meg kell fordítani . A belső közös pontot el kell bontani , ez a lényegesebb szerintem . Ezt természetesen jól mondtad .  Szerintem nem is vitatta senki .  Viszont ebből az adódik , hogy az eredeti bekötéssel lesznek jók az áram irányok ,soros üzemnél . Azt is mondtad soros üzemben nem használtad a léptetőket . Avval sem hiszem hogy bármi probléma lenne .  Most a bipoláris üzemekre gondolok . Valahol ebben látom a sok hozzászólás okát .  Ha most is tévednék akkor nem is tudom mi lesz :(

000000000

 
Szia Jani!
Nálam, nem oszt, nem szoroz, ha valaki kezdő, vagy nem hozzáértő.
Ha, mondok valamit, azt mindig jó szándékkal teszem, bárkinek. A félrevezetés soha nem volt célom. Nem is tettem soha.
Természetesen, velem is előfordul, úgy, mint mással, hogy valamit nem jól mondok. Vagy másképp emlékszem. De, ez soha nem szándékos.  
Természetesen, ez a fórum is azért van, megbeszéljük, ami adódik, jól, vagy rosszul.  
De, semmiképp nem gondolom, hogy bárkinek is, kiskirálykodni volna joga.  
Ha, valamit másképp tud, akkor ütköztessük érvekkel a dolgokat. Azután, előbb, utóbb valami okosság csak ki jön.  
Természetesen, ha valaki magas lovon jön felém. Én is lóra pattanok. Ha, lehet, még magasabbra.
 
 
Na, vissza a lényegre. Normális beszéddel, hozzáállással nem lehet megsérteni.  
De, érvekkel sem, ha megbeszélésre alkalmas. Mert abból én is tanulhatok, tanulok.
Léptetőmotorba, elektronikába soha nem lehet elég okos az ember. Itt minden igaz. És, időnként az ellenkezője is.  
 
Nos, éppen ez, az, hogy az se mindig igaz, amit leírtál. (Amint ez kiderűlt.)
Sőt, már erősen hajlok arra, hogy unipoláris vezérlés is van a világban legalább 3 féle.  
Azt nem tudom, a mostaniakra is igaz e. Mivel, elfordultam ettől a vezérléstől.
De, két féle biztosan van most is.
 
Ezért, szétszedés előtt az, a helyes eljárás, ha valamelyik technikával megállapítod a menetirányt.  
Az eredmények tudatában lépsz tovább.  Kell bontani, vagy nem. Én, minden motor esetében vizsgálattal kezdem. Hidd el, ez a ráfordított idő nagyon hasznos tud lenni.
Egyébként, jó amit írsz, ha a motorvizsgálat alátámasztja.
Én, kizárólag bipoláris, vezérlést használok a kísérleteim óta. Párhuzamos kötéssel.  
Esetleg, ha a cél indokolja, féltekercsel is szoktam, nagyon ritkán.  
 
Természetesen, ha tudok, segítek, bármikor. Persze, ha azt írod te is, hogy többet nem kérsz a segítésemből. Akkor tartózkodom tőle.  
 

svejk

Már tegnap akkor akartam írni, de nem erősködtem.
 
Bizony én is azt mondom miért kellett odarakni azt a hibás képet. :(
 
A lottó ötösöm lett volna olyan biztos, hogy ezen fog lovagolni, és olvashatjátok a fél oldalas regéit.
 
Bacmeg-bacmeg Psoft!
 
Szegény rajzoló jót akart, csak belekavarodott a tekercselés iránya és maga a menetszámok elhelyezkedésének irányába.
De aki ezt nem látja be hogy ez így unipolárisban nem működhet, mert A és A' esetben is ugyan az a mágneses gerjesztés iránya azzal kár vitázni.

besirkyjh

Szia  
 
Neked irom !  
 
Olyan léptetö motor ami nem 5 vezetékes ( és belül nincs összekötve a középleágazás és 6 vezetékes ) kivételével mindegyik használhato bipoláris léptetömotorra .fél tekercsben mindegyik , sorosban csak azok ahol a tekercselés is soros , ha a tekercselés nem soroos ( Psoft baloldali kép ) akkor a léptetö szétszedése nélkül párhuzamos bipolár hajtásra alkalmas de a két szélsö vezetéket simán össze kel forrasztani .Bár hogy variálod a tekercsek összekötését bipolban hajthato ( mondom , kivéve az 5 vezetékest ) .
Még egyszer : nincs olyan 6 vezetkes léptetö motor gyári kötés ahol bipolárban nem hajthato a motor bár hogy van variálva a tekercselések iránya !
 
Jo lenne lezárni már ezt a vitát mert nincs értelme és csak személykedés a vége , mint láthatod is !
 

besirkyjh

Szia  
 
Esküszöm most akartam kiegésziteni hogy ez uniban nem is müködhet .
Gyorsabb voltál .

jani300

Köszönöm ! Jobban szeretek beszélgetni ,mint vitázni . Az öncélú vitát pedig teljesen értelmetlennek tartom . A Fórum műszaki része az ami igazán érdekel .  Sok jóindulatot látok itt a fórumon . Az életben sajnos ez egyre ritkább .

PSoft

 
Bacmeg-bacmeg svejk!:)
 
Te magad írtad a #630-ban:
 
    "Az alábbiakat is kötelező olvasmánnyá tenném, mielőtt valaki léptetőmotorral kezd el foglalkozni:"
 
És...oda nyomtad a három .pdf linkjét.  
 
Nos,én,mint jó tanuló,elolvastam az ajánlott "kötelező olvasmányt",mint gondolom,még sokan mások is megtették.
Elsőre,én is automatikusan "benéztem" a hibás rajzot jónak,mint ahogy Te magad is írtad a #648-ban.
Aztán,újra olvasva,nézve,jött a konklúzió...
 
A #646-ban feltett kérdésemmel,hogy:
 "Nincs valami ellentmondás..."
Pusztán csak a rajz hibájára próbáltam utalni,amit utána többen,meg is erősítettetek.
 
Ennyi a történet,semmi más!
 
Ha valaki a háborgó tengeren vesztésre áll,az a legapróbb áramlatot is próbálja meglovagolni,reménykedik,hogy...hátha nincs még veszve minden.:))
  [#wave][#vigyor2]
 

ap8a3u4un

Ismét segítséget kérnék. Most a tartalék másik vezérlőmet szeretném életre kelteni. A képen látható. http://kepfeltoltes.hu/view/140324/piros_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/140324/piros_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
 
Bekötöttem a motorokat, adtam neki 24V tápot. Mach3-ban beállítottam :portokat,output signals-t, input signals-t, kernel speed: 35000Hz
 
A problémám: kiadom neki az utasítást: (ülj! :) ) MDI-ben de nem reagál semmire a motor, nincs se tartóáram se motor remegés esetleg,semmi. Bármelyik tengelyen próbálkozom. A vezérlőn viszont felvillan a led az aktuális tengelyhez ha pl MDI-ben mozgatom az X-et. Programból sem fut. Van ötletetek?
Köszönöm!

w987wzmm

Esetleg a Bios-ban az LPT port mod???
 
http://rchangar.hu/wp-content/gallery/cnc-setup/parallel.jpg" border=0>
 
Svejk a szakértője a dolognak.
Azt hiszem a kimenet és bemenet száma változik meg a porton.

ap8a3u4un


rbbhbyvfs

Ha nincs tartóáram sem, akkor az enable-t nézd meg.
Illetve van többféle portkiosztás is nekem a kékkel a harmadik ment csak, amit a neten találtam.

w987wzmm


besirkyjh

Szia
 
Tatro áramnak lennei kellene .
Az enable hogy van a configban ?( azt hiszem ezt a fajtát engedélyezni kel , csak akkor müködik ) .
Motortáp rendben , mennyi a táp ?

ap8a3u4un

Az én leírásomban az output signals/ enable1 active low az X(piros)-on van.
Lehet h ez a gond? Ki is próbálom.
A többi beállítás ugyan az mint amit Servo linkelt.