Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Mach3 CNC

Indította gaben, 2024 április 09, 16:55

Előző téma - Következő téma

000000000

Hostya: a két gépben teljesen egyforma a Bios LPT beállítása.  
Miki: még megpróbálom átrakni a HDD-t a rosszból a jó gépbe, ezzel ki fogom zárni a SW problémákat. A következő meg ez lesz, amit mondasz.

guliver83

Volt szó az EStop és végállásokról, hogy lesz neki nyitva egy külön topik,én nem találom, vagy még ez nem jött össze.
Letudná valaki írni, hogy hogyan is működik ez az EStop dolog? Most akkor valójában áramtalanítani kellene a gépet teljesen, vagy nem?

svejk

Otthon a sufniban azt csinálsz amit akarsz, csak a saját testi épségeddel játszol.
Persze ez sem igaz, mert be is mehet hozzád valaki, le is égetheted a házadat.
 
De ha már eladod, netalán kereskedelmi forgalomba hozod, akkor igen szigorú megkötések vannak. Ezeket szerintem itt a fórumon senki nem tudja szabatosan leírni nagyban függ a gép kivitelétől, rendeltetési céljától.
 
Általában a józan paraszti ésszel átgondolt biztonsági feltételek elégségesek az otthoni barkácsoláshoz.

guliver83

Szóval sufnitaning, ott mindenki azt csinál amit akar!!! [#taps]
És ha egy pici barkás gépet akarok, de minden működjön rajta , meg úgy ahogy annak valójában kel. Akkor a válasz erre azt csinál mindenki amit akar! [#nyes][#taps]

guliver83

Na ez jó benéztem!
Megyek is aludni!
sufnitaning-sufnituning  

Révész Richárd

Igazából azt, hogy mikor milyen biztonsági fokozatot kell alkalmazni (az iparban) szabvány írja elő.
Otthoni megoldásnak bármi jó, mint ahogy Svejk is írta, de csak addig amíg pl. a szomszédot agyon nem csapja vagy leszakítja a kezét.
Ez egy elég bonyolult rendszer.Sokszor kérdezek meg mérnököket, hogy miért így kell és a válsz nem mindig egyértelmű.Szóval mindenki csinálja, de senki sem érti igazán.
 
 

guliver83

Akkor nem is viszem a gépemet a talira, mert valaki még megesz a gép! [#vigyor2]  
Na akkor minden előírást elolvasok.

svejk

"Sokszor kérdezek meg mérnököket, hogy miért így kell és a válsz nem mindig egyértelmű"
 
Nekem a szabványok is sokszor bibliának tűnnek, vagyis mindenki úgy magyarázza ahogy akarja.
A lényeg, hogy ha baj van, majdnem biztos hogy rád bírnak kenni valamit.

Révész Richárd

Ezért jó, hogy a mérnök tervez én meg csak szerelek.Így a mérnököt kérik számon.

PSoft

 
Egy fővárosi trafóházban kialakítandó fogyasztásmérő hely szabványos kialakítása kapcsán...
Az ELMŰ egyik magasan képzett "szakembere" kerek/perec a tudomásomra hozta,hogy...
 
"van a szabvány,és van az ELMŰ..."
És,....punk tum!
 

krnj79r9n

Sziasztok,
 
Nem tudom, hogy ez most Mach3 vagy AC szervó esetleg az UC300 topikba való kérdés, de most itt teszem fel. Egy Leadshine ACS806 AC szervó vezérlőt tesztelgetek egy hozzá való 400 W-os motorral és nem értem miért nem tudom a Mach3-ban beállítani a kiszámolt max. tengelysebességet. Előtte lekorlátoz. A motort feltettem egy valamilyen mechanikára amit találtam, pusztán tesztelés céljából. Az áttétel baromira nem ideális, mert 1:1 bordás szíj áttételen keresztül egy 20 mm-es emelkedésű orsót hajt. Ezért igen nagy sebességek jönnek ki, de most nem is ez a lényeg, hanem az hogy miért nem kapom meg a kiszámolt max. sebességet.
 
UC300 mozgásvezérlő 100 kHz-en megy, de most olyan mintha csak 85 kHz állna rendelkezésemre.
 
Motor fordulat: 3000 1/min
Enkóder: 2500 soros inkrementális
Vezérlőben 4-szerezve: 10.000 pulzus/fordulat. Ezzel max. 600 1/min fordulat lehetséges a 100 kHz-ből
Mivel szeretném kihasználni a motor névleges fordulatát ezért a Pro tunerben beállítottam a elektromos áttételt.
CAM_numerator: 5
CAM_denominator: 1
Elméletileg ezzel 1 step impulzusra 5 enkóder osztást megy a motor, ez tényleg úgy is néz a tuning szoftverben, hogy rendben van és tényleg 5x gyorsabban forog a motor a numerator 1-ről 5-re való emelésével.
Így már ki kell jönnie a 3000 1/min fordulatnak és 2000 step/fordulat a felbontás a motor tengelyen.
Mivel 1:1 az áttétel az orsó ugyan annyit fordul, tehát 3000 1/min x 20 mm az 60.000 mm/perc, de a Mach valamiért csak 51.000 max. értéket enged meg.
A Mach3 motor tuningban a 2000 (step/fordulat) / 20 (mm emelkedés) = 100 step/mm van beállítva.
 
Arra gondoltam, hogy lehet ez az érték valami abszolút max. sebesség a Mach3-ban, de nem mert ha pl. 50 step/mm re állítom a felbontást, akkor a sebesség is pont a duplájára 102.000 mm/perc-re nő a 120.000 helyett.
 
Hol a hiba? Mi nem stimmel.
 
Az 51.000 mm/perc sebességből visszaszámolva 85 kHz pulzus frekvencia jön ki.
 
NEM ÉRTEM!

kr97pwss2

Ez sajnos egy Mach3-as hiba. Ugyanis, ha az ablakba beírod az értéket, akkor a maximális frekvencia 85%-át engedi. Ha viszont a Velocity csúszkával állítod, akkor 95%-ig engedi beállítani.

krnj79r9n

Bár telefonon is megbeszéltük, de ez úton is köszönöm neked a sok segítséget.

svejk

Két bárgyú kérdés két kezelőgombról.
Mire jó:
- a főképernyőn a To Go gomb
- a TAB-bal behívott MPG képernyőn a Schuttle gomb?
 
 
 

Béni

A To Go DRO üzemmódváltó. Az aktuális blokk végpontjáig hátralévő távolság kijelzésére vált.
Ez hasznos funkció.
(A blokk egy G kód sor.)
 
Az MPG-n belüli funkciók kavalkádja egy agybetegség. (Szerintem.)  
A Shuttle módról fogalmam sincs és komoly fizetség nélkül ki sem próbálnám.  
[#nyes]