Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Alkatrészek beszerzése és szolgáltatások igénybevétele

Indította gaben, 2024 április 09, 16:47

Előző téma - Következő téma

Szalai György

Melyik délután? Esetleg megoldódott a probléma?

000000000

Ja...bocsi! Megoldódott, találtam CO2 szelepek belsejében pont jó rugót! Még 1× köszönöm a felajánlott segítségeket!!!

pa0n9mw

Üdv
 
Ismer valaki olyan szakit aki vállal motor féktárcsa felyszabályozást?
Van valakinek infója arról hogy ezt hogyan csinálják?  
Eddig eszregályozást hallottam de a szervizben meg köszörülést mondtak, igaz azt is hogy felesleges mert ugy sem lesz jó.
 
Azért én mégis megpróbáékoznák, ha már igy is úgy is el kell dobni.
 
végyé

000000000

én úgy hallottam,h marják /és most nem a szennyelvezető nútokra gondolok/, aztán sík köszörülik /legalábbis az autóknál/...és "csak" akkor kuka már,ha egy bizonyos anyagvastagság alá megy feltéve ha az anyag teljes kereszt metszetében egyforma /nem kéreg edzett stb./

pa0n9mw

Üdv
Érdekes, ujabb infó,kéregeddzett is lehet?  
Tud még valaki ujabbat mondani? :)
 
végyé

ukcge40u

Gege, végyé!
 
A féktárcsákat esztergán szabályozzuk fel.
Az alapanyaga normálisan öntvény, így ennek megfelelően kell kezelni.
Természetesen a vastagsági határérték alá nem szabad szabályozni.
 
Aki köszörülni/marni akarja, annak a kezéből gyorsan ki kell venni...

pa0n9mw

Üdv
A motoron lévők is öntvények?
Szervizben azt mondták acél, persze  acélöntvény is van.
Elmondanád a szabályozás technológiáját?
 
végyé

ukcge40u

Mindjárt utánanézek, mielőtt hülyeségek írnák le...

ztti28t3n

Ez így van, ahogy Sanzistift írta. Még két dolog hozzá:
1: Az autók féktárcsája felszabályozható (öntvény), a minimális vastagság bele van ütve vagy a tárcsa élébe, vagy a közepébe (MIN TH). Ez hűtött tárcsáknál 17-18 mm, nem hűtötteknél 8-9 mm.
2. A motorok féktárcsája acél lemezből van, ami újonnan is csak 5-6 mm. Ezt nem szabad szabályozni! Ha elkopott, kuka.

ukcge40u

Megtörtént, hülyeséget írtam le.
Reflexből asszociáltam a az autóra, így visszakézből megenest hülyét csináltam magamból.
(akkora pofont adtam magamnak, hogy én adtam a másikat)

pa0n9mw

Üdv
Dehogy kuka, 50-60 ezer egy tárcsa nem dobunk el olyan könyen :)
 
 
 
égyé

ukcge40u


ukcge40u

Akkor abból felszedik tisztára, az jó esetben is 5-6 tized oldalanként.
Maradt cirka 4 mm féktárcsa, ami már erősen hajlamos hullámosodni.
Ezért ledob, és te mész a kukába, motorostól.
 
Könnyebben dobd el, mint az életed...

4um5b65d

Láttam én már Citroen hátsó féktárcsát amire volt pofájuk azt írni, hogy 4mm. (Gömbgrafitos szürkéből) Elgondolkodtató...

ztti28t3n

Igazad van. Mivel szép a mintája, falidísznek még jól jöhet... Ha 50-60 ezerbe kerül, akkor valszeg nem kismotorba lesz, a komolyak viszont mennek is. De meg is állnak?