Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

bmejdz9nu

Miért gondolod, hogy az "gyökeresen" más? (#214)
 
Befogatás pontossága: Amit Misi csinált... lehet ezt jobban?
Egy csapágyban minnél kisebbek a golyók annál nagyobb fordulatot tud (azaz minnél kisebb a csapágy)... A "Misi esetében" az egy 1/8"-os... 44.000rpm értékkel... de ha nagyobb (méret/fordulat) kellene akkor vannak már kerámia golyós csapágyak megfizethető árban... tehát ez sem akadály...

000000000

Nézd meg az M-n diagramját, az egy igazi AC
szervo hajtás, ettől más. A BLDC és AC szervo
között ugyanis alig van különbség, de ezt már
kitárgyatuk sokszor.  
Misi dolgához gratula, de én ezt már 10 éve
használom két darab 3 mm-es csapággyal, mivel
létezik metrikus fúró-maró-garvír család is.
És szerintem 3 mm-hez mindent könnyebb és
olcsóbb beszerezni, mint a colos cuccokat.


dg8n4i8x

Az kimaradt, hogy ez szenzoros! Az első BL modellmotorok mind ilyenek voltak, sajnos ez nem az olcsó kategória 84€ csak a motor...

000000000

Szia Tibor45
1.
"A másik: 7 pólusú BLDC motor nem nagyon létezik, ez valami elírás lehet."
Igazad van! 7Polus part akartam irni!  
2.
Ezekhez a motorokhoz ugyanis illendő mindig
tudni a valóságos kommutációs szöghelyzetet,
amit fizikailag odatett érzékelő (Hall,
opto, ...stb,) ad meg
Na ez nagyon fontos,ahogy irtad magad is,ha a komutacio kesik valoban nagy aramfelvetel lesz a kovetkezmenye!
De ehhez nem szuksekes hall vagy opto erzekelo,Egy jo Dsp algoritmussal szepen lehet vezerelni egy modell motort is.Viszont az ilyen vezerlot nem lehet 6500ft-bol megcsinalni.  

svejk

Kár hogy nem publikáltad :(
És ha már nem tetted akkor legalább ne fakítsd el a dicsőség fényét!

svejk

Ez a sensorless technika még elég új dolog, de egyre több chipgyártó felismerte a benne rejlő lehetőségeket.
Majd ha kinövi a gyermekbetegségeket akkor majd az ipar is használni fogja, és majd csak akkor fog Tibor45 a pártjára állni. Gondolom még 15-20 éve Ő sem gondolta hogy AC servo vezérlőt fog készíteni.

000000000

Szia! Mit szóljak?:)
Nekem annyi elég itt is, hogy egy diónyi motorra
ráírják, hogy 800 W meg 170 Amper.
Forogni meg miért ne forogna egy normálisan
hajtott motor akár 100.000-el is, pláne ha
szenzoros, és van hozzá ilyen visszacsatolású
hajtás is. Ez már válssz esd193-nak is, mert
ugye azt Te se gondolhatod komolyan, DSP-vel
meg a mai sok egyéb "digitális kábítással"
lehet pótolni az igazi érzékelő jelét.
Nekem pl. van olyan 1 KW-os BLDC szervo
motorom, ami 100 mA-t, azaz 0.1 A-t vesz fel
üresjáratban 2.000 rpm-nél. Persze ehhez pont
az kell, amiről írok, a szabályzóm állandóan
figyeli a rotor pozíció mérő jelét.
Abban viszont igazad van, hogy ezt nem lehet
6500-ból kihozni.

dg8n4i8x

Ez a magas Kv érték a visszacsatolt hajtásnak köszönhető gondolom...  A szenzor nélküliek ennek max a felét tudják kb.

000000000

Szia Svejk!
A szabályzás elve a szabályozni
kívánt mennyiség valós érzékelésén, visszacsatolásán alapul. Tehát fizikailag
ott kell lenni valamilyen érzékelőnek.
Ezt nem tudod megúszni sajnos még 100 év múlva
sem, vagy akkor ezt nem igazi szabályzásnak
hívják. Látom Rád is hat a mai divatos
mesebeszéd és csicsa világ.
Motoros dolgát pedig nem volt szándékomban
halványítani, az egyik legkomolyabb szakember
itt a Fórumon.

svejk

Én nem tennék ilyen kategórikus kijelentéseket a mai rohanó technika világában.
Neked nagyon jól kell tudnod hogy létezik visszacsatolás nem csak a hagyományos módon.
Ha csak az áram feszültség impulzusokat nézzük már abból is sok dolgot ki tudnak számolni a mai eszközök. Én sajnos ezeket az életben nem fogom megérteni, még a hagyományosakat sem mindig.

000000000

Hidd el, a valós, független, pontos érzékelő
jelet semmi nem pótolhatja. Ravaszkodni lehet,
de ilyen alapon akkor ne használj encodert sem,
majd az AVR kiszámolja az áramfelvételből a
pozíciót, de azt is úgy, hogy egy deka
áramfigyelő ellenállás nincs a hajtásban.:) Na
jó vicceltem, de gondolt végig, lehetséges ez
vajon? Közelítő, éttételes megoldások azok
lehetségesek, de az más minőségű megoldás.

000000000

Mi elbeszelunk egymas mellett!Te itt Szervo ajtasrol beszelsz.Itt a tema BL motor mint maromotor nem? Nem vagyok gepesz,de szerintem ha a fordulatszamot kb 1-2% hibahataron belul tudjuk tartani kulso erzekelo nelkul az mar eredmeny vagy nem?
Egyszer sem allitottam,hogy erzekelonelkuli BL motor-bol Dsp-vel szervomotor lessz

svejk

Még csak annyit ehhez Tibor45, hogy gondolom a frekvenciaváltókat már elismered bevált technikának.
Volt a közelmúltban szerencsém Danfoss VLT-5002-eshez. Az alkalmazáshoz a legegyszerűbb elég lett volna de ez lett olcsón :)
Kicsit játszottam vele...
Rányomtam az autotuningot és bizony egy két percig "szöszölt" a hajtással és csuda dolgokat hozott ki magából-jeladó nélkül.
Persze teljesen más téma de ilyet sem tudtak a régiek.

svejk

Mondok az életből még egy példát, biztosan hallottatok róla..
Autó akkukapcsaira ráakasztasz egy műszert és kijelzi a fordulatszámot (meg ezer egyéb dolgot), Dieselét is. Nem-nem a generátor frekvenciáját méri, (hiszen az különböző áttételű lehet) hanem a robbanásokkori szöggyorsulást! És abból számol..