Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

000000000

Nem tudsz rá más megoldást találni.

000000000

Jegyzőkönyvet nem adnék rá, mert ez már gyártmány átalakítás.

Szalai György

Ugyan ilyen hangja van a többi főorsó motornak is?

9npx2xk89

Ja de még mindíg csendesebb mint a kress.

9npx2xk89

Viszont nem jó hozzá a kress befogó, marhatok neki új befogókat.

besirkyjh

Csak ne akácfábol csináld :)

000000000

A léghűtésesek sokkal hangosabbak.
Ezeknek a hangját elnyomja a marás hengja.

Szalai György

Nem tetszik a hangja.
Nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy valójában melyik gyártó melyik típusszámú csapágya is van benne és milyen szerkezeti megoldással van beállítva
 
http://salecnc.com/catalog/product_info.php?cPath=28&products_id=73
Ezen az oldalon az NSK 6002VVC3E¬¬**P5 papírját mutatják. De attól hogy ezt megmutatták a motornak, még nem lesz csendes. Már az sem tetszik, hogy mélyhornyú van benne, és nem ferde hatásvonalú, de valóban legalább P5 csapágy van benne? Vagy csak sima NSK 6002VV?
 
Megnéztem mi tudható erről a csapágyról. Mélyhornyú golyóscsapágy d=15mm D=32mm B=9mm. Határfordulatszám zsírkenés mellett 24000n/min. Nem érintkező gumi záró gyűrűk. Radiális hézag C3=11-25um.  E megerősített belső szerkezet. DIN620 szerinti P5 (közepes) pontossági osztály. (Lehetne pontosabb P4 vagy P2) Ami abból a nyugodt futás érdekében számit az talán az összeszerelt csapágy radiális körfutás hibája max. 4um. (Ez P4 csapágyra 3um, P2-re meg 2,5um lenne.)
 
Hátha egyszer valaki szétszed egy ilyen motort.

besirkyjh

Eddig ezt nem is halottam hogy NSK .
"Német minöségü" és "Amerikábol inportált" csapágyakat irnak attol függöen hogy hol hirdetik ( Ebay vagy Alibaba ) .Attol még lehet jo , meglátjuk mi lesz a tapasztalat vele .Van már több is belöle itt a forumon .
 

svejk

Tapasztalat biztos lesz, de nem nagyon fogják itt a fórumon megírni, főleg nem a negatívot.
Túl nagy érték ahhoz hogy fikázzuk... gondolom éred.
Egyébként aki meg használja, gondolom nem az üresen futó motor hangjában akar gyönyörködni, hanem termelni akar ezerrel.
 

svejk

Aki hallgatni akarja az vegyen KaVo-t.

mxjj54gxi

Gyere be hozzánk és halgass meg egy olaszt!
300 000-be került, és a 90 méter hosszú folyosó túlsó végén kiugrunk a gatyánkből, amikor beindítják, olyan hangos! Ráadásul a gyártói ajánlás szerint még csapágymelegítési procedúrát is igényel! És mire felpörög, van vagy három rezgési sávja, amin átmegy, és nem csak hangos, de szerintem vacak is a hangja, kicsit reszelős.

mxjj54gxi

Amúgy veszel egy 230-as flexet, és a motor csapágyai kutyköz mélyhornyúak, nulla csapágymelegítés, nulla felpörgés, nekinyomod a delejt, és tizedmásodperc múlva pörög kábé ennyit.
Ott hogyan oldják meg, hogy jó?  
Bár talán nincs akkora élettartama, mint amit ezektől elvárunk.....

svejk

A flexben sokkal kisebb méretű csapágyak vannak.

svejk

Bár a "nagyflex" már veri ezt a méretet is.
Meg a flexnél elnyomja a csapágyhangot a hajtás hangja.