Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, kérlek olvasd el:

A régi fórumról áthozott hozzászólásoknál a felhasználó neve adatvédelmi megfontolásokból véletlenszerűen generált értékekre lett  lecserélve. Ez akkor tud a valódi értékre visszaállni, ha az adott felhasználó a régi fórumon nyilatkozik, hogy beleegyezik az adatainak az új fórumra továbbításához, majd ezután itt a régi felhasználónevével és email címével regisztrál.
8~20 óra között, 1~30 percen belül megtörténik a jóváhagyás, 30 percenként ellenőrizd email fiókodat (SPAM-ot is) mindenképp kapsz mail-t, a sikeres regisztrácioról, vagy a hibáról és, hogy mi a teendőd.
Nézd meg  "A régi fórumról, az új fórumra költözés útmutatót."
A régi fórumon használt email címmel de más felhasználói azonosítóval érkező regisztrációs kérelmek törlésre kerűlnek.

Main Menu

Brushless marómotor

Indította gaben, 2024 április 09, 16:45

Előző téma - Következő téma

Farkas Ádám

Nem jöttél a találkozón a forgató tengelyvégér, pedig elvittem, még kerestettelek is Svejk-el.

Szalai György

Mert akkor ott minden más is nagyon fontos volt. Elmentem az asztalod előtt vagy ötször, megnézegettem a gépedből, ami látszott a sok ember között, de az a tengelyvég eszembe nem jutott.
Tudom már! Péter mini golyósorsója, meg mini Z mechanikája terelte el a figyelmemet. Meg is van, hogy ki a hibás.
Azért köszönöm, hogy elhoztad és elnézést kérek a feledékenységemért. Talán legközelebb sikerül gazdát cserélnie, ha meglesz még addig. Vagy veszek tőled valamit és mellé csomagolod.

bmejdz9nu

Amit eddig tudok a hajtásról...
Tehát az a kicsinyke BL motor 35.000rpm-el forog benne...utána egy áttétel ezt 1300 rpm-re csökkenti a kimeneten az az ennyi a hajócsavar fordulata.
Ez a fordulat (1300) jóval kevesebb mint a benzines társai... (ott 5500-6000)... ezért nagyobb méretű és nagyobb emelkedésű a propeller.
 
Ez a megoldás (hogy fordulatból lesznek a Kw-ok) jelenleg a leghatékonyabb azaz a legjobb hatásfokú a világon! Minden más gyártót kenterbevágtak :)
 
Szóval ez egy nagyon érdekes dolog... 35.000rp és az áttétel után egy nagy nyomaték. A motor átmérője 52mm és láthatóan a hossza sem nagy! Tehát egy pöttön!
 
A Cruise 2.0 változat 2KW-ot (2,5 is tud) 24V fesz fel... A gyártó állítása szerint minimum egy 5LE-s benzines motorral egyenértékű és ezt hajós fórumokon is megerősítették a tulajok!
... és van a Cruise 4.0-ás változat (48V) is ami 4Kw-os :)
 
Mivel a motor teljesítménye a nyomaték és fordulatszámból jön össze... azaz 35.000rpm-en kis nyomaték van de ott a 2Kw/4Kw... szóval csak áttétel kérdése de az átt. veszteségével is a legjobb a piacon (a többi direkthajtásos)
Tehát a motor tudja a 2KW-ot... igaz 35.000rpm-nél... és átt. után hasznosítható nyomatékot ad... (ha már nem repülő modell:) Valószínűleg az alapító tulajnak modellező helikopterje volt :)
 
http://www.google.hu/#q=torqeedo+cruise+2.0&hl=hu&pwst=1&prmd=ivns&source=lnms&tbm=vid&ei=m2uVTcC4JcvFswaS25W_CA&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=3&ved=0CBEQ_AUoAg&fp=2130d9d3cddb9b23" TARGET=_fnew>Torqeedo cruise 2.0 Videók ::::::::::::::::::::: Persze a síklóhajókhoz Lipo akkuk-at szoktak venni... a vitorlások és nem siklókhoz ólom akku...(AGM vagy GEL - ciklusos)
 
Az elvet bármilyen elektromos hajtáshoz lehetne használni...motorkerékpár... roller... autó... stb.
Az a kérdés, hogy a motor hogyan van vezérelve...azaz biztos nem szabadonfutó azaz megspékelték a "modellező" motort jeladókkal... és hová megy a hő?  
A motor egy műanyagházban van! Igaz víz alatt... Ilyen a vezérlő gázkarja... ( a sebességet egy beépített GPS által tudja)
 
http://torqeedodealer.com/4/Cruise%204.0_CONTROL.jpg" border=0>
 
http://www.hirosyacht.hu/index.php?menu=41" TARGET=_fnew>Magyar leírások... és "olcsó" árakon :) Én Ausztriában rendeltem meg... valamivel olcsóbb lesz így meg közelebb van nekem ...( a Fertőn már sokan vettek ilyen e. motort!!!)
 
http://www.hirosyacht.hu/Kepek/oldal/elektromos_motor/torqeedo_twin_hajo.jpg" border=0>

svejk

Érdekeseket írsz...
Az ipar pedig a nagy átmérőjű alacsony fordulatú Direct Drive-ok irányába halad, sőt az autóipar is.  
Nincs áttétel kevesebb kopó alkatrész van.
Gyanítom ez a csónakmotor sem napi 10 órai használatra van tervezve így nem hiszem hogy pl. a vízi rendőrség fogja használni.
 
Persze ott vannak az Escape vagy Maxon kis DC motorok is a saját kis áttételeikkel.
Ezekben a kis motorokban is egy csomó szabadalom van, de hozzám még mindig csak agyonra kopott elhasználtak jutottak, ergó nekem nem tetszik :)
 

ebalint

ez pl. valóban nem üldözésre, mentésre való :
 
"a  Torqeedo Travel 1003-at, beépített LiMa akkuval szerelték, ami teljes gázon egy feltöltéssel 3/4-1,5 órás menetidőre képes élvezhető sebességgel.(5-8 Km/h)"

bmejdz9nu

Napi 10 órát full gázon nem is lehet - ha csak nincsenek útközben akku csere központok vagy sok LiPo-ra pénz:)
 
De a lényeg, hogy egy ilyen kis motorból kijönnek a KW-ok mint látható... veszik, használják... 2 év garancia van rá...Biztos nem ezzel fognak járni a vízi rendőrök :)
 
A dolog és megoldás használható a gyakorlatban = tehát ha egy hobbysta vesz egy BL motort és egy áttételt és felszereli a biciklijére el tud menni vele pl. kirándulni, munkába stb.
 
A hajós-csónakosok Kp-ban számolnak... toló erővel... egyszerűen merhető egy pl. rugós erőmérővel...(hajó és kikötőbak között)
 
Minn Kota Maxxum 80    1,3    1,8    36,29
Torqeedo Cruise 2.0 R    2    2,7    49,5
Torqeedo Cruise 4.0 R    4    5,4    96,3
2.3 LE négyütemű motor    1,7    2,3    25
4 LE négyütemű motor    2,9    4    32
6 LE négyütemű motor    4,4    6    51
Electro Craft 2,6    2,6    3,5    76
Electro Craft 11.0    11    15    310
Electro Craft 14,5    14,5    19,6    n.a.
 
http://www.stickl-yachts.com/greenpower_forradalmi_hu.htm" TARGET=_fnew>Forrás: Stickl Yachts Dombovár Sajnos a hatásfok tesztek itt nincsenek... de majd feltöltöm az összehasonlító tesztet...
 
http://www.torqeedo.com/uploads/media/Palstek_09_08_deutsch_DE_.pdf" TARGET=_fnew>Most találtam ezt régi íropmányt a Torqueedo szerver-en...ezt is érdemes megnézni
http://www.torqeedo.com/uploads/media/Palstek_09_08_deutsch_DE_.pdf

bmejdz9nu

http://www.torqeedo.com/uploads/media/Yacht_10.06_deutsch_DE__01.pdf" TARGET=_fnew>Meg is van a teszt PDF...(Minn Kota kefés és BL DD is van köztük)
 
http://www.torqeedo.com/de/sn/presse/pressestimmen.html" TARGET=_fnew>Meg sok-sok teszt és leírás... különböző nyelveken...

Kicsa

Sziasztok!
Kicsit felhoznám a topicot,mivel aktuálissá vált nálam is a főorsó-kérdés. Van nekem egy 'Tali-speciál' Varsa féle ER11-es szár illetve a 12V-os Dc motor. Érdekelne hogy végülis ki hogy építette be,illetve néhány szóban mik a tapasztalatok. Ha jól látom,kb 12 szett került 'kiosztára',mivel elég rég volt,így gondolom 11 szett beépítésre is került. [#circling]
Elsősorban a meghajtás módja érdekelne (szíjhajtás - csapágycsere? ; áttétel ; 1:1 tengelykapcsolón keresztül, stb) illetve a tapasztalatok pár szóban. Eléggé sok itt az infó elszórva a topicban,olvasgatom is de néhány példa van csupán.
Köszönöm szépen!

000000000

Az ER11-es patron befogóval 2db csapággyal csinálj egy fortunát ás hajtsd meg hosszbodás szíjjal egy 50-100 W-os motorral.Megfelelő áttétellel pörgetheted 20-25000 1/min fordulattal. A kis DC motor rövid életű.

Kicsa

Köszönöm az ötletet. Egyenlőre akkor motort vadászok,az ER szár már megvan. Fordulatnak 30.000 lenne a cél,elvileg ezt enyhén előfeszített 608ZZ csapágyakkal lehet teljesíteni. Ha nagyon melegednek,olvastam hogy golyót lehet kiszedni belőlük,gravírozásnál nem ébred nagy igénybevétel.  
 
/A Rava motor pedig úgy néz ki,megy egy ER-16-os szárhoz,itt mondjuk még a szár hiényzik... /

000000000

Én hajtottam már a 8-as szárú fortunámat 27000-rel.
Nézd meg a DC servo topicot!

besirkyjh

Szia  
 
Használj 698z csapágyat és még nyersz vagy 4000fordulatot melegedés nélkül .Sima egy z-s elég mert a házban ugyis összeforditod és tényleg elég a 2dbcsapágy/ER11 .Jo lenne az a kismotor ha golyos csapágyas lenne , én át alakitottam egyet golyosra de nem éri meg a rengeteg munka .

000000000

Én inkább R-es csapágyat ajánlok, mert a gumi porvédő is melegít nagy fordulatnál.

besirkyjh

Szia Bodibá
 
A "z" az egy oldalt fémporvédös ( a leheto legkisebb surlodással .
Csak fémest , a gumi és müanyaggal megjártam már én is :(
 

000000000

Én ezt az összeállítást máshol szereztem be, de a vége az lett, hogy a motorból kiszórtam az eredeti csapágyakat és tettem helyette 625ZZ csapágyakat. Így már lehet használni is. Egy vonalba építette össze egy alu kuplunggal és ennyi. Kapott egy PWM szabályzót és 24V tápról hajtom. Az alu faragástól a nyák fúrásig mindent ez csinál.