Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

az túlzás hogy dudoros

000000000

csak nem tökéletesen sík

4um5b65d

Az előtte levő hántolásból maradt vissza.
Feltételezem mikor elkezdte akkor egy jó nagy domború vagy homorú felületből indult ki. Ez lehet vetemedéstől, kopástól vagy ki tudja mitől...

Evodiron

Akkor most már ezt is tudom, köszi. :)
(Vagy kovácsüllőnek használta a szerkezetet. [#buck])

airfoil6205

Vagy esetleg a síkfelület megtartása mellett helyet csinált a kenőanyagnak?

besirkyjh

Sziasztok  
 
A hántolásnál kis olajtáskák alakunak ki és ez bitositja késöbbiekben a kenés egy részét és nem is lehetne teljesen sik felületet használni mert össze tapadna .Pontosabb felületet lehet vele elérni mint egy sik köszörüléssel .
Egyébként elég érdekes a tecnikája a manusnak , jobb hellyeken ezt csuklobol csinálják .
Van egy nagy hiba a videon : 90fokos felületre ilyen keskeny mérö hiddal nem mérünk , becsapos de nagyon .Van mindenfajta speciális mérö hid és azokat használják .Enél a munkánál jo az a kis keskeny a bázis hántolására de ha átmegy a rá meröleges felületre ott már négyszögletes pl: 400x400mm etalont kellene használnia .
 
[#fejvakaras][#ejnye1]

Robika37

Pl. a megmunkálás előtolásának a nyomától...amikor a forgácsolós műfajt tanultam az oktatónk úgy szemléltette hogy miért jobb a hántolt felület a köszörült,leppelt-nél . Fogott két mérőhasábot aminek ugye elég síma a felületete erősen összeszorította 's úgy maradt egyben a kettő még saját súlyát is elbírta .Szerinted mennyi kenőanyag marad meg közte?

000000000

Gratulálok, nagyon szépen dolgozik az esztergád. És ez a kúpos csiga, nem semmi!!

PSoft

Aztán miért lenne a másik kerék a levegőben???
Gondold csak át... ,mi a difi lényege?
Vagy én gondolom rosszul?  [#nemtudom][#wave]

KoLa

A rövid válasz - igen,igen ,igen:)))
Háromszor tört bele a késem a Mach miatt, vagy miattam!
Nem volt hosszabb anyagom , a 60-as nem fért be a tokmányba így a befogott hossz 30 mm volt a kilógás 150 mm , na ebből lett "kiműszerészkedve"az 5-ös menetemelkedés

4um5b65d

Naná, hogy jól gondolod....
De én is....
Ha mindkettőn dolgoznak akkor nincs gond....
Na persze össze kell hangolni a fiuknak, hogy ki mennyi fordulatot kapjon....

KoLa

Általában kék szinű szinezőpasztát használunk olajban feloldva és egy filcpárnával visszük fel a hídra amin van egy réteg textil is.
Eleinte vastagon de aztán egyre vékonyabban kell felvinni a réteget a pontosság érdekében!

4um5b65d

A hántolt felületnek a gépiparban ma már nem sok jelentősége van siklófelület gyanánt.
Az ágyat edzik, köszörülik, míg a szánszerkezet marad a natúr keménységű öntvény állapotában, ami önmaga is kenőanyag a széntartalma miatt.
A porózusság tárolja az olajat amennyit kell.  
A régi gépeknél ahol nem volt felületi edzés , ott jóval nagyobb olajigény támadt.
Ebből következik, ha az egyik súrlódó anyag edzett akkor jóval kisebb olajzással is beéri. Még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a profi gépek edzett szánjainak köszörülése nem hosszirányú, hanem egy fazék koronggal keresztirányban köszörülik...
Persze nem láttam még minden gépet, így ez csak tipp..
 

KoLa

Köszi a gratulációt , de még kezdő vagyok ebben!
Egy fél éve képzem magam a Mach3 Turn-el, és a G kódokkal! Ezt a kúpos menetet még, közelről nem mutogatnám! - nagyon:)
De fát hasogatni már lehet hogy jó lesz

f35ezvjs

Nagyon szuper a kúpos hasító [#taps][#taps][#taps]