Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Egyszer már volt szó egy munkavédelmi topicról, de elsiklott a dolog valamerre. És nem is csak a forgácsolásban lehetnek balesetek, a villamossági alapismeretek is ugyanilyen fontossággal bír.
 
Én is itt tanultam meg, hogy az autotrafó elé kell egy leválasztó trafó....(Csak tudnám miért autotarfó a neve?)  
Ha jól emlékszem épp Te voltál aki erre felhívta a figyelmet. És milyen jó volt !!  

4um5b65d

Ja, egyébként úgy védik ki a fénycsöves világításnál a stroboszkóp hatást, hogy más más fázisra kötik be az egyes csöveket.

sasi

Hagyományos (fojtótekercses előtét) fénycsőarmatúrát úgy kötötték be, hogy a csövek  más-más fázisra kerüljenek. Ezért voltak az ipari armatúrák három csövesek, így nem lépett fel a stroboszkóp hatás.
Az elektronikus fénycsőelőtéttel nincs stroboszkóp hatás, mert 16-22 kHz a villogás gyakorisága (szem tehetetlensége).
Energia, és a fénycső élettartama szempontjából is ajánlatos a használata.

PSoft

Szia Laslie!
Ha kíváncsi vagy http://nagyfesz.uw.hu/nagyfesz.php?option=autotrafo.html" TARGET=_fnew>ITT megtalálod a választ az "autotrafó"-ra.

4um5b65d

Köszi, majd visszanézek az oldalra. Jelenleg kátyúznak a szerveren. :))))

PSoft

Hát besz..ok! Mire elkűldtem beindult a karbantartás a szerveren.
Ezt az időzítést...
[#violent][#violent][#gun][#gun]

sasi

Az autótranszformátor, olyan transzformátor, melynek csak „primer”  tekercse van, melyet megcsapolunk a szükséges kimeneti feszültségnél. Ezért galvanikusan nem választja szét a hálózatot, valamint takarékos, mert csak egy tekercset tartalmaz, az is az áramoknak megfelelően különböző keresztmetszetű huzalokból készülhet.

4um5b65d

Arra még nem gondoltál, hogy azért kell karbantartani mert benéztél oda ? [#nyes][#nyes][#nyes]

svejk

Gyanítom az autóból ered...
A gyújtótrafó ugyanis autótrafó elrendezésű.
Akkoriban még nem nagyon használtak máshol trafókat, az egyenfeszültség volt a divat mind az iparban mind a háztartásban.

skwby94ub

Üdv. Laslie,
elnézésedet kérem, a múltkor rosszul olvastam, amit az SV-nél írtál... Köszönöm a tapintatot!
 
Nagyon igazad van abban, hogy a gépen a villamos  
balesetek elkerülésére mennyire figyelni kell-
mert az általában elsőre végzetes!!!
Ifjú kollégáknak figyelmébe ajánlom: azokra a gépeimre,melyek kritikus körülmények között működnek ÉV-relét szereltünk fel. Mert a "0"-zás, a földelés sem véd meg minden esetben!
Feltétlenül megér 10 .000.- Ft-ot, és nyugodtan lehet dolgozni...

4um5b65d

Köszi, csak ez az autó szót nem tudom mire vélni. Valahogy nem tudom passzítani egy transzformátorhoz. Nekem olyan fura...

4um5b65d

Láttam, hogy KoLa már reagált rá. Szót sem érdemel, egy sima félreolvasás volt.
Bár van erre egy régi mondás:  
 
Nem mindegy , hogy "fal mellett rosszunk", vagy "rossz mellett falunk" ....
[#nyes][#nyes][#buck][#buck]

4um5b65d

Jónak tűnik a magyarázat.... [#worship][#eljen]

skwby94ub

Na igen...
De miért van az SV-ben autótrafó? Utazol is vele?

4um5b65d

Abban nincs autótrafó. Csak akkoriban vettem egy 500W-os szabályozható toroid trafót ilyen kis otthoni teszek-veszek munkákhoz. És valahogy szóba került a dolog a fórumon.  Aztán ebből jött az infó, hogy leválasztó trafó is kellene...