Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Lehetne többet tudni az átépített gépedről?

skwby94ub

Szerintem is kiváló gép, de ez nem véletlen: több ezer év iparos tapasztalata sűrűsödött belé...
Szerinted melyik kivitel a jobb? A sikló-vagy a gördülőcsapágyas főorsó?

4um5b65d

Akkor nem értem, a Google valami olyasmit írt, hogy Trencin megye az ugyanaz mint a Trencsén... Most akkor hogy van ez ?

skwby94ub

Persze, a régi vezérlő, a vill.szekrény fele kukába került, PNC 721 vezérlőt kapott, X és Z
szervomotor csere, új AMC hajtással mindkét tengelyt, a mech. váltó (kb 21 fokozat) helyett
a 23kW-os aszinkron motort frekvencia váltóval
szereltük fel-kb ennyi.
Következő lépés a mech váltó leszerelése lesz.

KoLa

Én csak azt tudom hogy az E400 20 év után sem remeg be leszúráskor a kúpos siklócsapágyazásával, míg a hasonló korú német Meuser a görgőscsapágyaival szánalmasan reszket állandóan.
Az EAN szintén jó leszúráshoz évtizedek után is a siklócsapágyával míg egy 10 éves E2N hamar beremeg a duplasoros görgöscsapágyával

sasi

Félre értettem, azért írtam le az autótrafó elvét, de ez egy érdekes kérdés. Ezért megnéztem egy 1914-ben kiadott „Gyakorlati elektrotechnika” című, (Karlovitz László) könyvet, és a következő képen írja le az autótrafót: ”A Hicks-től származó feszültségosztó transzformátorok (divisorok) zártkeretű vasmaggal és egy tekercsel bírnak, mely a két szélső végével a magasabb primerfeszültségre van iktatva, a szekunder rész pedig egyik kapcsával közös az egyik primerkapocscsal, a másik pedig egyik közbülső tekercsmenetről van leágaztatva.”  
 
Átnéztem egy 1927-ben kiadott elektronikai könyvet is, de abban sem találtam „autó transzformátor” kifejezést, de „süntranszformátort” igen ( a police is olvas régi könyveket?). Viszont ennek a könyvnek az 1940-es kiadásában már így ír: „egyes esetekben a kis- és a nagyfeszültségű gombolyítás egyesíthető (takaréktranszformátor, autotranszformátor, booster, divisor).”  
Ezek után sem tudom, mért nevezik autó-nak, de előbb-utóbb utána járok.  
 
Ha már a transzformátor szóba került, említsük meg tisztelettel Zipernowsky, Déry és Bláthy nevét!!!
 

skwby94ub

Hát a Trencsény(népiesen) vármegyében van Trencsény város. Igen jó forró csokit mérnek ott.
Galánta padig délebbre van úgy 120 km-el.Még most is ropják ott a "galántai táncokat."

4um5b65d

Felmerül még az a kérdés is, hogy ez voltaképp "autó" vagy "auto" trafó, mert ugye más lehet az eredete illetve a magyarázata a dolgoknak.

KoLa

Persze trükkök azért vannak hogy ne remegjen a gép ,de volt alkalmam egy bolgár gépet kipróbálni( a tipusát most nem tudom megmondani)na annak lehetett tolni bármit úgy vitte mint a vajat, még ha lepattant a kés éle akkor is !Nem ismeri valaki a tipusát akkora mint egy E400-as és még a 4évvel ezelőtti Machtech-en is ki volt állítva

skwby94ub

Igen ezt én is így tapasztaltam, csak engem rendkívül érdekelne a kollégák véleménye, hogy az SV_18RA esetében mi a helyzet?

skwby94ub

Talán CU-400 lehet?

KoLa

Hát ez nem egy hobby gép!!!

4um5b65d

Nézz be a mappámba és kukkants rá a videó anyagokra, ott van egy-két leszúrásos dolog is. Van az egyik videón , ott beremeg a szerkezet 70-es átmérőnél, de mégsem jellemző a golyós gépemre, hogy elfogná a remegés leszúráskor. Én siklón nagyon keveset dolgoztam. A melóhelyen 2 gép volt csak ilyen. Nem emlékszem arra, hogy azon jobb lett volna a leszúrás.

KoLa

Akartam már kérdezni hogy az egyik videón leszúráskor ejted a fordulatot beremegés előtt, ezt mivel csináltad? az indítókarral vagy egy frekiváltón tekergeted a fordulatszám szabályzót?

4um5b65d

Indítókarral..
Egyszerűen csak hagyom leforogni a mechanikát...