Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Ahogy kinéz ez a tokmánytárcsa, nem csodálkoznék ha, a valamilyen furat, sarokletörése csapná be azokat akik a menetre szavaznak!:)))

svejk

Ez így akkor nem nagy kunszt volt. [#circling]

KoLa

"Látszania kellene a retesznek szemből"
Ez így van! nagyobb tokmányoknál!
Csináltam egyet 100-as tokmányhoz is, na ott nem látszik, a hollander menete asszem' 115x2.5
 

hostya

"Csináltam egyet 100-as tokmányhoz is, na ott nem látszik,..."
 
Talán azért mert nincs is...:)

hostya

Nem akartam, de úgy döntöttem mégis beszállok ebbe a tokmánytárcsa <> EU-175 főorsó kapcsolat tippmix-be.. :)
 
Az egyértelmű hogy nem eredeti, hanem kókányolt az egész...
Szerintem nem az előző tulajdonos 'követte el' az "egyesítést",(ő csak megpróbálta szétszedni) hanem az előtte levő tulaj.. :(
Vegyük sorba:
 
1. http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/Tokm%E1nyt%E1rcsa/1.jpg" border=0>
Ez egy hegesztett agyú tokmánytárcsa, amit brutálisan két kalapácsos módszerrel próbáltak "leszerelni"
Ha az eredeti hosszú kúpos főorsón lenne, akkor ennyi püfölés után le kellet volna jönni... :)
De nem jött le..
 
2. http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/Tokm%E1nyt%E1rcsa/3.jpg" border=0>
A két db 'fél bilincs' belső felülete nem kúpos, tehát a bilincs funkciója nem a rögzítést szolgálta, hanem csak egyféle "biztosítást"...  (szerintem a leforgás ellen)
 
3. http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/Tokm%E1nyt%E1rcsa/2.jpg" border=0>
Ha az eredeti főorsó fejre lenne illesztve a tokmánytárcsa, akkor ezen a képen látni kéne a hosszúkúpos főorsó külső kúpján levő reteszhez illeszkedő reteszhornyot.  
De nem látni, mert nincs...
Ellenben látni egy menetkifutást, ami nem jellemző egy szabványos főorsó menet kifutásához. (emelkedés)
 
Akkor most jön az én tippem:
 
Szerintem leesztergálták a főorsó külső kúpját, és vágtak rá VALAMILYEN menetet.  
A tokmánytárcsa agyába is ilyen menet került...
A főorsóra felcsavarták a tokmánytárcsát, és -biztos ami biztos- lecsavarodás ellen a két fél bilinccsel 'biztosították'..
 
Még egyszer mondom ez csak az én tippem, nem állítom így is van..!
Kíváncsi vagyok a végeredményre, ha valahogy, egyszer lekerül valamilyen módon az a fránya tokmánytárcsa...    
[#integet2]

KoLa

Arra a kúpos részre amiben egy retesz horony is van, vágtak menetet?
Ne má! legalább 3-as menet kell, annak a menetnek a vége excentrikusabb lenne! ha nem törte ki a sarkát az esztergályos, mint ahogy itt is látszik!

KoLa

http://cnctar.hobbycnc.hu/KoLa/Esztergag%C3%A9pem%2BCNC/F%C5%91ors%C3%B3h%C3%A1z%20fel%C5%91li%20konzol%2002.jpg" border=0>

KoLa


hostya

Nem a kúpos felületre vágtak menetet, hanem előtte leszedték hengeresre.
 
Miből gondolod hogy:
 "legalább 3-as menet kell, annak a menetnek a vége excentrikusabb lenne!"
 
Én csak logikusan gondolom...(a kókányoló eszével) :))  
Ha az edzett főorsón sikerült leszedni a kúpot hengeresre,(+ ott van még a retesz horony is..) akkor rá jött a faszi hogy nem érdemes nagy emelkedést választani, hanem minél kisebbet..
A lényeg hogy menet legyen..
 

cr69xifmh

akkor ez a reklám helye volt :D

cr69xifmh

köszi srácok a sok ötletet, mindent megpróbáltam, de semmi :( azt hiszem feladom a leszerelést, mielőtt nagyobb kár keletkezni . helyszínen kicserélem a már szétvert menesztőtárcsát, és belenyugszom abba hogy nem tudom cserélgetni a tokmányokat .. ez van  [#nemtudom]

Csuhás

Ha tudsz másik géphez is hozzáférni akkor esztergáld le azt a csúnya tárcsát. Akkor látni fogod milyen volt a rögzítése. Azután célszerű volna valami rövidkúpos közdarabot fixen felszerelni és ragasztani az orsóvégre. A gyors tokmánycsere lehetőségéről ne mondj le, hiszen nem véletlen hogy a gyártók is egyre kényelmesebb megoldásokat találtak ki a cserére.

svejk

Ha feladod akkor úgy fogjuk érezni magunkat mint amelyik gyereknek elvették a játékát. :(
Tessék csak végigcsinálni, akár gyűjtést is rendezünk neked a megoldásra.

jani300

A főorsó patronkúpjára gondoltál ?
Azt a kép szerint már rég leesztergálták ...
És vékonyabb is az orsó a kép szerint mint kellene . Ez is erősíti a menetes teóriát :)
Gergőnek ki kellene írnia hol található , hátha valaki nagy kíváncsiságában leveszi neki  :)
Muszáj lenne kiderülnie az igazságnak , ha már ennyien beleszóltak (próbáltak segíteni) :)

svejk

Az eredeti és Kola képe szerint kb egyforma a falvastagság.
Az is látszik Kola képén, hogy a tengelyen a reteszpálya nem fut ki a végéig,
 
Szerintem az van, hogy eltörték az eredeti hollandert, vagy nem tudtak/akartak olyan menetet vágni az "új" tokmánytárcsára és egyszerűen felragasztották az eredeti kúpra a tárcsát retesz nélkül. Biztos ami biztos még gyártottak hozzá egy bilincset.
(bár annak a bilincsnek az elkészítése helyett gyárthattak volna akár új hollandert vagy rendes tokmánytárcsát)
No de ki tudja épp milyen gondolat járhatott a kivitelező fejében anno.
Biztos meg tudná magyarázni... :)
 
Én megfúrnám kicsit a tárcsát szemből az illesztés mentén, akkor egyértelműen megállapítható lenne, hogy menet vagy csak ragasztás.
 
Ha ragasztva van akkor csak intenzív melegítés legalább 180 fokra és szépen lejön.
 
Ha menet és ragasztó akkor bizony bele kell kapaszkodni a melegítés ellenére is hogy letekeredjen, túl nagy a felület.