Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

9a8r3iviv

Köszönöm válaszod.
Az normális , hogy a tokmányon  
kívűlről mérve is üt 2-3 tizedet?
100-as tokmány , elvileg sérülémentes.

ywathzay

Mert tokmányon belül ha méred ott nincs ütés? #nevetes1] Bocs ezt nem tudtam kihagyni.  
Elvileg ha jól fut a tokmány és ha adott átmérőhöz van pofa "készítve" akkor nagy esélyed van arra, hogy néhány századon belül vissza tudod fogni egy átfordításnál. Mivel a többség egy pofagarnitúrát használ minden átmérőhöz (akarom mondani kettőt, egy külső egy belső), alapvetően nem jellemző hogy futáspontosan vissza lehessen fogni az anyagot. Mint ahogy megemlítődött a 36786 hsz-ban.  
Nekem pl. sokszor elég ilyenkor, hogy 700/percnél elkezdem kocogtatni enyhén szorított tokmánynál a homlokfelületet (vörösréz) dornival, miközben az anyag a tokmány belseje felé mozdul és szépen "beáll", majd megszorítom a tokmányt. Viszont ha nagyon pontosan kell, akkor órázok.

9a8r3iviv

"Elvileg ha jól fut a tokmány "
Akkor a tokmány magába üthet 0.2-0.3 mm-ert
kívűlröl mérve ?
Ebből azt veszem le ,hogy már a tokmány se jól fut.
Hogyan tudom beállítani?
Gondoltam már arra , hogy kilazítom a felfogató csavarokat és megpróbálom , de mielőtt variálok
megkérdezem .  
 

ywathzay

A tokmánynak nem kellene ütnie, de a használat során a pofák kopnak, megforog benne anyag, stb. Ha felszabályozod akkor jól fog futni a pofa ha a tokmány palástja üt is akár 0.1-et, persze nem kellene. Amennyiben a pofa hibátlanul fut, akkor sem tudod elviekben a megesztergált anyagot újra 0-ra  pontosan visszafogni. Ha annyira nem bízol benne akkor az itt előző két nap alatt kitárgyalt tokmánytárcsa szabályozással kell kezdeni, majd a pofák szabályozásával befejezni. Viszont mivel írtad, hogy elforgatással az anyagot be tudtad futáspontosan állítani, nem gondolom, hogy neked akár a hátlap, akár a tokmány ütne.  

9a8r3iviv

OK köszönöm !
Most már hátra ülök[#eljen]

000000000

Köszi, én másnap meg is rendeltem tőle!

ysc3kmx9v

A munkadarabot még egyszer visszafogni a legkisebb ütéssel úgy lehet, ha a munkadarabot a kivétel előtt megjelöljük  , a kijelölt tokmány pofánál húzunk egy kis karcot. A karc lehetőleg olyan legyen, hogy mélységben is oda kerüljön a munkadarab ahol az előtt is volt.

ywathzay

Köszönöm, nekem nincs ezzel problémám, nekem tanult szakmám. Igaz a karcolásos módszer sosem merült fel az iskolai évek alatt, de sok más igen. Tomotoled-et próbálam meg rávezetni, hogy ne aggódjon a gépe miatt, inkább esztergáljon.

cdswcrkpn

Legalább innen vette meg valaki?

suzgepk8a

Üdv!Megoldódott.Elnézést, csak olajos kézzel telefonról - műhelyből kínlódtam össze a szöveget.
Jóemberke' megmaszekolta az egyik alkatrészt...azt leköszörülte...esetleg behegesztette.Ügyes volt.+3 óra   kínlódás. Jó éjt, sziasztok!

KoLa

Sziasztok! csak annyit fűznék hozzá hogy, simítógépeken bevált szokás hogy, a tokmány lóg a tárcsán! és úgy központozunk az adott átmérőn hogy a tokmányt csúsztatjuk a tárcsán megfelelő irányban! több db-nál nagyon pontos a beállás! ha többféle átmérőt kell befogni időnként, ez a módszer gyorsabb mint a pofaszabályozás!és pontos futást ad!
Persze, az alap, egy jól futó tokmány!ha ez megvan akkor lehet még precízkedni vele a különféle átmérőkön, a befogott anyaggal!
A visszafogott munkadarabot kifogás előtt össze kell jelölni a tokmánnyal! mint ahogyan crosspisti is írta!ez jó módszer! naponta alkalmazom én is [#eljen]

svejk

Jó reggelt! :)
lásd: Motoros #36770 beírását.
 
más:
Nem látlak a debreceni listán!?

ysc3kmx9v

Nem esett szó illesztéskor az oldal felület megfelelő futásáról, legyen az tokmány, autó féktárcsa, fékdob, mert elronthatja a mutatványt, talán még jobban mint ha az átmérő ütne.

Motoros

Aztán meg még ott van a szériamunkáknál a tokmánnyal összejelölt  talpas-vállas futter ami szinte patronként működik és megfelelő futáspontosságot ad.
Egyben a visszafogott darab ütköztetését is megoldja.
 Kinullázza a tokmány pontatlanságát...persze csak bizonyos határok és darabszám között.
Előnye még: kényes felületeknél nincsen tokmánypofanyom.
 
Hátránya: egyedileg kell készíteni az adott melóhoz, egy felfogásból. Legtöbbször anyaga alu vagy valamiféle műanyag, ezért élettartama korlátos.
 

ANTAL GÁBOR

Érdekes hogy szinte senki sem említi a puha pofa alkalmazását . Nekem 14 garnitúra puha pofám van és még tudok kettőt készíteni . Vannak lézervágott deformálható ( LV 4mm ) vékonyfalú gyűrűim .( egy egész sorozat )  Az adott megfogandó darabhoz elkészül a pofa szabályzása . Aztán pontosan fut a darab  ( összejelölve ,a nullás diónál meghúzva ) . A puha pofákat hegesztéssel alakítom ki kemény pofákból ( amiket szisztematikusan gyűjtök a Danuviás tokmányomhoz )  Csinálok fotót és megpróbálom felrakni