Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Egyenlőre megy,teszi a dolgát !
Így is köszönöm a sok segítséget!

000000000

http://www.imgserv.com/images/2014/03/24/ehk5QfXIbt.jpg" border=0>

000000000


svejk

Ad egy, a #31268 nem neked szólt.
 
a frekiváltó és motor közé alapesetben tiltott bárminemű kapcsoló beépítése, főleg nem irányváltóé. Ez szinte egyenlő a frekiváltó halálával.

000000000

ok,
ezek miatt kérdezlek,
tehát?
(van 3 db 220V kimenet, a motoron 6 db csavar...)
-és mi lesz a menetvágással a másogpercen belüli irányváltással, ha át kell programozni a fr.váltót hozzá-

svejk

Ehhez a motorhoz mindenféleképpen kicsi lesz az a frekiváltó .
 
Mivel nem túl nagy a motor egy autotrafóról táplált 400-V-os bemenetű frekvenciaváltó beszerzését ajánlanom, aminek a teljesítménye legalább 750 W.
Ebben az esetben kellő elővigyázatossággal, megmaradhat a Dahlander kapcsoló szerepe, bár jobb lenne mágneskapcsolókkal helyettesíteni és a vezérlésüket összelogikázni a frekiváltóval.
 
A gyakorlat azonban azt mutatja, hogy míg a Dahlander kapcsolóval 1:2 átfogás érhető el fixen, addig a frekiváltóval átfogható az 1:3 tartomány folyamatosan, igaz a nyomatékok másképp alakulnak, sajnos a frekiváltó hátrányára, de nem szokott különösebb gond lenni, mivel ezek az otthoni esztergák közel sincsenek kihasználva nyomaték/teljesítmény téren.
 
A már meglevő mechanikus áttételeket persze kapcsolgatni kell (ha ékszíjas akkor is) a frekiváltó esetében is.

svejk

Először emészd meg a #31280-at, aztán majd visszatérünk.
 
Az irányváltó kapcsolót egyébként a frekvenciaváltó vezérlő bemenetére kell kötni, aztán majd a frekiváltó mindent elvégez.

svejk

230 V-os kimenetű frekvenciaváltó és Dahlander motor egyszerű összekapcsolása estén egyedüli üdvözítő megoldás a 33Hz-es max. frekvencia lehet megfelelően beállított U/f karakterisztika mellet.
 
Ebben az esetben a motor fordulatszáma 900/450 lenne, természetesen jelentős teljesítménycsokkenéssel.
 
De lehet a Te mostani ferkiváltód ezt a módot nem is tudja.
 

000000000

Nem értem!?
Mit szeretnél ezzel?

000000000

Akkor én is iktassam ki?

000000000

Svejk!
Sikerült képet feltöltenem a gépről,meg a frekiváltorol!
Ha gondolod nézd meg!
Miért nem jó ha az irányváltó kapcsoló a frekiválto,és a motor között van?Nekem ember aki hozta,és  bekötötte,azt mondta hogy irányváltásra inkább a kapcsolót használjam,mint a frekiválto mert a frekiváltó mikrókapcsolókat nem erre találták ki!
Akkor megvezetett?
 
http://eszterga.milka1.fotoalbum.hu/" TARGET=_fnew>gép

svejk

A Tiéden nincs is, mert még nem említetted...[#circling]
Sem típust sem képet nem mutattál.
 
No látod így nehéz igazán segíteni, nem csak telefon nélkül. :((
 
Ha bízol magadban és betartod, hogy menet közben sosem kapcsolod át akkor hallgatólagosan maradhat.

svejk

Hát... lehet hogy magyar a gép meg csak 30 éves, de hogy nem gyári az tuti...
Mondjuk gyanús is volt az a hatvanpárezer forintos vételár.
 
Nem ítélkeznék úgy hogy megvezetett, inkább azt mondanám, hogy nem áll szakmailag a helyzet magaslatán.
 
Innentől fogva tényleg megértésedet kérem és kiszállnék a buliból.

000000000

ezek szerint nem áll jól a szénám.  
egy autraf 400 w-ra elég húzós
a fr.váltót használtan vettem, de megvan, tehátvagy cserealap vagy bele kell nyugodnom a korlátokba (a fordulatszámok nem nagyon érdekesek számszerűen, csak legyen többféle)
 
vagy marad egyfázis + segédfázis üzemi kondival   -a kondi ára, és kapacitása számíthat, 1000Vra?

svejk

Egy neked való autótrafó lehet akár 2-3 ezer Ft-is a zsibin... :)
Persze a frekiváltót is el kell cserélned.