Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Bordogh

A felületköszörülést problémásabbnak látom mint magát a marást. amúgy vannak nagyon lapos kivitelű lineáris egységek amik elég szélesek is és jó nagy teherbírásúak.
bundyland mit értesz túl nagy veszteség alatt???

bundyland

Hát ha megnézed az épül a gépem topicomat, ott azt hiszem látható hogy ha lemaratom síkba az ágyat az kb. 12mm , amiket vettem 30 as lineket annak a magassága vagy 40mm akkor ott van mindjárt 28mm elfordulásban ami átmérőben 56mm ami nekem elég tragikus. Ezért találtam ki hogy két oldalra felrakok illesztőszegekkel és csavarokkal 120x120x12-es szögvasakat majd így elviszem az ágyat és a szögvasakba maratom bele a linek fészkét, így 0 veszteséggel megoldható a többletköltség mag az én esetemben 15eFT. és még a stabilitás is nő.

Bordogh

Megnéztem a tpoicot! alakul a géped! :) Értem amit mondasz, mondjuk nekem egyszerűbb a dolgom mert az emu ágyán a prizma elég magas. illetve a kocsi magasságából a keresztszánba bemarva is lehet helyet nyerni, sőt azzal lehetne beállítani a szán magasságát hogy a késmagasság csúcsba legyen. néztem a lineárisoknál lapított kivitelt, van olyan aminek a szerelési magassága sínnel együtt 9 milliméter:
 
http://www.hiwin.hu/hu/GolyoskocsiMGW-Produktfinder_26?co_id=4349

bundyland

Kiváncsi lennék az árára.

Bordogh

na igen arra én is, pláne hogy kéne 4 kocsi meg úgy 1400 mm sín

Bordogh

ráadásul most kimentem a géphez megnéztem és akkora lapos felületek vannak a prizmák mellett hogy igazából le sem kéne maratni a prizmákat egyszerűen mellé elférne a linegység. a szegnyeregbe meg csak a lineáris sín helyét kéne bemarni mert az jelenleg is ezen a lapos felületen csúszik
http://kepfeltoltes.hu/view/131103/004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" TARGET=_fnew>http://kepfeltoltes.hu/thumb/131103/004_www.kepfeltoltes.hu_.jpg" border=0>
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu" TARGET=_fnew>http://www.kepfeltoltes.hu

Bordogh

A kép még régen készült mielőtt megvettem a gépet azóta már sokkal kulturáltabban néz ki :)

000000000

Szerintem ennek a 9mm-esnek a dinamikus terhelhetősége nem illik ehhez a géphez.

Bordogh

Kiballagok a műhelybe rámérek mekkora egység építhető be...

bundyland

Nekem meg van kötve a kezem mivel DoRé forumtárstól már megvettem a lineárokat
2db 1900mm-es sint 6db LH30-as kocsival ráadásul akkorák mint az egész kézfejem (nem is fér fel a 6 csak 4) és ez volt igen szép állapotban 50eFT. Ezek valszeg az én életemben már nem igen mennek tönkre vagy kopnak el.

bundyland

Az mit jelent hogy nem illik hozzá, nem kötekedés
hátha tanulok valamit.

TROMF22

Sajnos ez a sorozat teljesen alkalmatlan erre a célra. Jól írta ©albinolynx.
Még a 16 mm szerkezeti magasságú vezetéken is csak M4 méretű(!)felfogó csavarokhoz vannak előfurva a sínek.
Ez műszer kategória.

TROMF22

Szerintem nálad teljesen jók az arányok.
A keresztszánon a 15 -ös tökéletesen beilleszkedett az eredeti csúszóvezetés helyére.
A hossz-szánnál pedig nagyon meg fogja hálálni a gép hogy 30-ast raksz fel. Ne felejtsd el, hogy egy nagyon jó rezgéscsillapítású csúszó vezetéket váltasz ki.

bundyland

Úgy gondoltam ez esetben jobb a túlzott túlméretezés mert abból nem lehet bajom, viszont ha alulméretezem és csavarodik mindenfelé az gond.
Majd ha jössz ebben a hónapban megmutatom hátha  lesz jó ötleted vagy esetleg valami amit másképpen csinálnál.

Bordogh

kíváncsi leszek a megvalósításra hogyan rakod fel, hátha ötleted ad az én gépemhez is. Most kint voltam méricskélni. a lakatszekrény felőli oldalon lévő prizma magassága 12 mm, a prizma belső oldalán egy 22 mm széles sík felület van amin a szegnyereg csúszik. a másik oldalon lévő kis prizmán szintén a szegnyereg csúszik ahhoz a szán nem ér hozzá, az a prizmán kívül eső 35 mm széles síkon csúszik. Igazából a lakatszekrény felőli prizma van megkopva 4 tizedet illetve valamennyire maga a szán prizmával érintkező része. akár hogy is nézegetem valamilyen nagyobb terhelhetőségű kocsi nem fér el a szán alá. azonban egy olyan ötletem támadt, hogy mi lenne ha a kopott prizma mellé kapna egy erős sínt aminek a profilját be lehetne marni a szánba és akkor az ergo még egy prizmaként működne. Ráadásul ezek a sínek elég jó edzett anyagból vannak nemigen kopnának el. elférne egy 12 mm magas max 20 mm széles sín.