Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Ugyan a képen nem látszik, de azt már lebontottam. A csapágy 2 seeger között van. Előre a retesz és a hasított gyűrű levétele után le kellene tudni húzni.

6rk75uezn

Húúú de sokan tolongtatok,na most akkor kié legyen ez a nagy volumenű munka? :)

7cim5mm0

Ha rugalmas, akkor valami cső, vagy kábel akadhatott be. Azon a 10 mm-en tengelyestől könnyen mozog?

000000000

"...ki kő' feszíteni érzésse'"
 
Amúgy van egy trükkje azt hiszem. Nem vagyok 100%-ig biztos benne.
Szóval eltávolítva 10mm-t a fedelet, el kell billenteni az ékszíjtárcsa felé amennyire csak engedi. Ekkor az 1-es számú fogaskerék fogazata biztosan nem ér a perembe és lehet finoman feszítővasakkal noszogatni. Ha garantáltan átlép a peremen a fogaskerék, akkor kézbe kell venni a "dolgokat" és a "k...a..ád" - "f..zénemjösz'" varázsszavak kíséretében ki lehet húzni a házból. Csavarok és a léptetővilla eltávolítása után egyszerűen a tengelyen lévő csapágy "illesztése" tartja az egészet. Illik tengelyirányban húzni, nem feszegetni.

000000000

Egy ismerősöm javasolta, hogy autómosóba vigyem el a nortonszekrényt és a motornál lévő olajteknőt sterimobos mosásra. Nem vagyok jártas ilyenben.  
 
Tényleg olyan vegyszerrel mosnak ami nem rozsdásít és magától szárad?
Egy kört megérne a kettő és egész biztosan patyolatra kiveretnék nagynyomásúval.
 
A problémám, hogy pl. az orsószekrényben pereg a piros belső festés. Norton belső szintén, az olajteknőt pedig csak ki kellene mosni.
 
(E400 még mindig)

000000000

Sziasztok! Kellen egy olyan segítség hogy 3d ben rajzolok egy hajtóművet (E2N) , és a főrsófejnél van egy menesztőcsap ami átviszi a nyomatékot a főorsóról a tokmányfelfogótárcsára! Valaki nem tud nekem küldeni egy menesztöcsapot , mert nem tudom , hogy néz ki!

Vetesi75

Üdv!  
Legörgetsz a lapaljára és belépsz a tárhelyre.
Csuhás fórumtárs könyvtárában, a szakirodalmak között az 52. számú linken elérhető művet megszerzed és ebben megtalálod majd az összes menesztőcsapot.  (Méretezett rajzok + sok egyéb. 29-31. oldal)

svejk

Nincs menesztőcsap, csak az 1:4-es meredek kúp és a 3 felfogató csavar.

jani300

Már majdnem beszóltam ! :(
De az E2N-nek tényleg nincsen menesztője !
A nagyobbaknak viszont van .

Bordogh

olyan kérdésem lenne hogy az E2N vagy az E3N síktárcsája jó lehet e az EMU 200 ashoz ? (a nem kúpos verzióra gondolok) Mivel ez a tartozék hiányzik a gépemhez, azonban gyakran látom hogy E szériás gépekhez hirdetnek. Ha tudom hogy használható hozzá akkor vennék egyet.

svejk

Nem, az ExN-esek rövid kúposak az EMU pedig még hosszú kúpos.

svejk

" (a nem kúpos verzióra gondolok)"
Hopsz, ezen átsiklottam, de így már nem is tudom milyenre gondolsz.

Vetesi75

Bocsánat! Annyira nem ismerem az E2N-t. Bár az ajánlott irodalomból az is kiderül, hogy ott nincs csap...  :)

r2u4n063m

Nekem eltérő a főorsóm, illetve a tokmányfelfogatás is, mint a legtöbb E2N, hosszúkúpos megoldású, nem tudom segít-e a lentebb érdeklődőnek az alábbi kép:  
https://lh4.googleusercontent.com/-IBI0Q6fYZgc/T-GRhznOqaI/AAAAAAAACvI/kavfTuGooVM/w887-h665-no/P1010002.JPG" border=0>

4d52ifwte

De csak a 200-as hosszúkúpos, mert az EMU250-es rövidkúpos és pontosan illik rá pl. az E2N síktárcsa.