Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Nem akarom leszólni , mert jó gép lehet .
Bízzunk benne hogy fellendül a piac .

000000000

E3N-01 kivehető ágyas volt nekem is. Nem rossz pad hobbira. Közelben ismerősöknek is az volt az E400 előtt. Volt akinek a szerviz kocsijában.
Mindegyik E400-ra cserélte. Vicces, de pár év késéssel én is. Nem tervezetten, így jöttek ki a lépések.

kuv5p7226

Attól függ, mit csinálsz. A könnyű, kisesztergák közül a legjobb. Messze nem hobbi kategória.

jani300

Ha mindkettőt megtartja abból baj nem lehet .
Nem ugyan azokra a munkákra való a két gép .
 ˆ albinolynx-nek kellett volna írnom .
Csak láttam itt vagy :)

000000000

E3N már nincsen meg. Helyette lett az E400. Ha ezt rendbe raktam és érzem az szükségét, akkor majd veszek mellé egy kis padot.  
 
Most raktam össze egy ERBA 300-as gépet használatra kész állapotúra. Ezt-azt feljavítottam rajta, cseréltem plusz beállítottam. Ennél azért komolyabbat szeretnék majd, ha kell, de nem E3N méretűt.

000000000

Hostya-t és eszterga szerelésben járatos fórumozókat hogyan lehetne ide csábítani, hogy beszélgessünk egy kicsit erről a főorsóolaj cseréről, stb?  
 
Olvastam pár okosságot és ötleteim is lennének. Ezeket kellene tárgyalni.

jani300

Látom unatkozol itt:) Lehet csak nem érnek rá .
Viszont Csuhás megválaszolta máshol azt , ami engem is érdekelt , az ATF olajjal kapcsolatban .
Ragadós kuplung problémám nekem is van :(

000000000

Unatkozok, mert más dolgom van, de gépközelben vagyok. Most lehetne gyűjteni az "okosakat". Amikor persze mindenki itt van, én akkor érek rá a renoválásra a műhelyben...

ANTAL GÁBOR

 Ragadós kuplung:  Volt egy Renault 19 esem Egyszer  minthogy a szocializmusban " szocializálódtam "( Trabanton és Skodán ) vettem a brigéciolt és a magasnyomású mosót és megmostam a motort. Azután irány haza . Kb 800 méter múlva nem tudtam sebességet váltani . Óriási szerencsével elgurultam ( ez valóság , kitaposott kupplunggal ) az ismerős szervízbe. Elmondtam az előzményeket , elmosolyodtak és felvilágosítottak hogy a R19 ben a váltóban egy nem cserélős olaj van ami ha pár csepp vizet kap akkor egy szuper ragaccsá válik . Összeragadt a szinkongyűrű a váltóban . Kb 8 e volt az olajcsere. Azóta ( volt van egy pár autóm ) letettem a motormosásról

jani300

Még hasonlót sem hallottam , megint tanultam valamit . Híg piros olaj volt ?
Eszterga és marógép lemezes kuplungra gondoltam .
Szerszámmarógépem váltójában (fő hajtóművében helyesebb )van szerintem autó váltóolaj , még nem jutottam odáig hogy forogjon  ,de biztos le kell cserélni valami másra .

ANTAL GÁBOR

 Hát a színére nem emlékszem csak arra hogy azt mondták:" amíg tart az autó nem kell a váltóban olajat cserélni " ( kivétel ha valaki megmossa a motort és a hörgőszelepen bemegy a víz ) . Egy szerszámgépben biztos nincs ilyen kritikus olaj  az, esetet csak az érdekessége miatt ismertettem

kuv5p7226

Igazi francia taknyolás... be tud csorogni a víz a váltóba.:-)))

jani300

Mondjuk ,ja :)
Valami csigákat , szoktak emlegetni :)

000000000

Nagyon szépen köszönöm a tippet - és az elérhetőséget ![#worship]
Józsi expressz gyorsasággal már küldött is egyet - NAGYON TETSZIK !
 
Üdv: sector55

595852ar

Sehogy nem haladok, még nem értem rá foglalkozni a dologgal. A másik kérdésedre: Mozgatja a fantáziámat de messze van, sok lenne a fuvardíj, na persze bármi lehet.  
Most gondolkodom valami, kisebb teherautó beszerzésén.