Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

jani300

Lehet csak a le-fel szerelését nem érted ?
A piros dupla menetű csavarok a tokmánytárcsába fixen be vannak csavarva , ezeken a csavarokon lazán rajta vannak az anyák . A tokmánytárcsát így mindenestől átdugod a főorsón és a bajonett záras lapon . A bajonett záras lapot elfordítod, ez reteszeli az anyákat , meghúzod a három csavart és kész .  
Úgy érzem ez a problémád . Ha tévedtem akkor bocsi . Egyébként szépek az ábrák .

000000000

ja vágom most már köszi meg is csinálom gyorsan!:)

hostya

Teljesen jó az a rajz..
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/E2N%20f%f5ors%f3%20fej_smal.jpg" border=0>
 
Még egy kis segítség a főorsófej és a bajonett tárcsa kialakításáról:
http://cnctar.hobbycnc.hu/hostya/F%f5ors%f3%20fej_%20bajonett%20smal.jpg" border=0>
 
A bal szélső az amiről beszélünk..

Bordogh

Köszi a képet valóban ez nem tűnik túl bonyolultnak a marós munkát megcsinálja egyik ismerős, egyedül a szegnyereg kúp legyártása nem egyszerű számomra.

Bordogh

Ha nagyon tréé a géped ágya, és emiatt atom pontatlan a gép, én megfontolnám, hogy ne alakítsam e át sínesre mint Barret gépe ami a 28813 -as hozzászólásban van. persze így méretre kéne maratni az ágyat, viszont nem lenne kuka az egész a sínek és kocsik pedig bármikor cserélhetőek a későbbiek során. Amúgy milyen terhelést bírhat el így egy kocsizott ás és keresztszán ???? mert ha ez a megoldás eléggé terhelhető akkor egy csomó kopott ágyú gépből használhatót lehetne csinálni.

000000000

Fogalmam sincs, nézz meg pl. egy hiwin katalógust. Én biztosan nem fogom átalakítani.

Bordogh

Tény hogy nagy munka pláne hogy pontos legyen, és hogy a magasságok stimmeljenek, viszont kiküszöbölhető az esztergák legkomolyabb betegsége az ágy és szán kopása miatti pontatlanság. Kisebb gépeknél mint az E vagy az Emu nem nagy az ágy belefér egy nagyobb marógépbe, méretre lehet marni viszonylag könnyen. Kérdés inkább az hogy a sín és a kocsi magassága el fér -e.

kuv5p7226

A legvékonyabb sín a hüvelykujjnyi kocsival is mázsa körüli. Egy 25-ös sín 2 kocsival tonnákat bír el.

Bordogh

Tehát simán alkalmazható lenne elkopott ágyazat lemarása után....

kuv5p7226

Igen. A probléma az ágyazat lemarásával van. Ugyanis bazi nagy gép kell hozzá, hogy egy eszterga ágyat rá lehessen tenni.

Bordogh

ágyazat függő mert pl az e szériások vagy a kocka ean ágya nem túl magas, viszont a hosszuk miatt több fogásból lehetne végigérni rajta. Minden esetre foglalkoztat ez a dolog. sín és kocsi katalógust tud linkelni valaki, vagy oldalt ahol vannak méretek?

bundyland

Most pont ezzel foglalkozom de túl nagy a veszteség ezért is kerestem combos méretű szögvasat amit az ágyazat két oldalára akarok felrakni. A keresztszánom már golyós lineáros.
De a hosszánt nemigen lehet veszteség nélkűl bemarni, ezért kell oldalra tenni.

000000000

http://www.hiwin.hu/hu/index.html" TARGET=_fnew>HIWIN
 
Ha lemarod, az az első lépés. Utána szerintem még egy köszörülést elbír. Végül létre kell hozni 2 etalon felületet a sineknek, peremekkel amikhez lehet illeszteni. Hézagolólemez nélkül mindent. Így eljutsz oda, hogy megvan a hossz-szán lineáris vezetékezése.

000000000

Mellesleg a minimum 16db golyóskocsi ára kerül annyiba, mint amennyiért a gépet vettem mindenestül.

000000000

Bocs, 8db, nem 16db...