Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

swa3ctmw2

Szia Zoli!
A szánszekrény leszereléssel képben vagyok ,mert a gép kiszabadításához le kellett szedni a nortonszekrénnyel, meg a tengelyekkel együtt. Akkor néztem a lakatanyát, tele volt murnyával, azt kipucoltam. De nagyon el volt vásva. Csak mivel sokallottam a 20ezer körüli árat érte, gondoltam inkább összerakom, és kipróbálom. (közben találtam vaterán újat kompletten 6000-ért. rá is csaptam mint gyöngytyúk a t.konyra :) )
A bronz perselyekben kézzel éppen csak érezhető a kopás a vezérorsótól, de szerintem az még nem vészes. Na de akkor majd szépen sorban elkezdem szétbontani a szánszekrényt, aztán menet közben kiderül, mennyire kell szétbombázni. Arra gondoltam, hogy ha a lakatanya szárát "felszabadítom", akkor el lehet fordítani 180 fokkal, úgy hogy a lakatanya menetes részét tartó hernyócsavar lefelé legyen, akkor azt már lentről lesz hely kicsavarni. Ha időm engedi, és nekiállok, majd megírom ide, hogy mi a tapasztalat, meg csinálok róla pár képet. a rendberakáskor úgyis ez elmaradt. pedig gondoltám rá, csak oltári kupleráj uralkodott mindenhol, meg tökig olajosan nem akartam a telefont izgatni. Na de majd áthidalom a problémákat :)
Ha az ék gyárilag bakelittel van duplungolva, akkor az jó, mert szerintem akad itthon valamivel vastagabb lemez. Azt hittem az már valami sufnituning.(bár csodálkoztam volna, mert az előző tulaj egy szerszámkészítő volt, elég komoly gépparkkal. Nem néztem volna ki belőle a gányolást)
Köszi mégegyszer az infót.

h3wc53s

Szia!
Köszönöm, ezen én is gondolkodtam, lehet hogy kipróbálom.

ANTAL GÁBOR

 Szétszedtem egy E 400 ast ( golyóscsapágyas a főorsó mert sokfajtát gyártottak .) Van egy komplett szánszekrényem van egy komplett nortonom és több vadi új bronz  főorsócsapágyam  ( azokat a régebbi verziókhoz csinálták ) Ha egy kicsit körülnézek lesz még új  lakatanya  . Ja és az orsók ( Vezér, vonó is felszabadultak ) Egy új  csigakerék is rémlik ami a szánszekrényben van   Kinek segítsek?  ( az adatlapom publikus )

jani300

Akkor már én is ..
Nekem is van új főorsóm , vezérorsóm nagy valószínűséggel E-400 as . Főorsó csúszó csapágyas ,bajonett záras (eurofejes ?)

swa3ctmw2

Szia Gábor!
Én kűzdök az elemekkel a témában :)
Lakatanyát már beszereztem, csak mielőtt nekiállok a cseréjének, gondoltam rákérdezek, hogy is működik ez valójában, hátha elkerülök pár órás szerelgetést, ami fele annyiból is megoldható lenne.
Még ami piszkálja a fantáziámat, az az, hogy valamelyik nap próba ként leszabályoztam egy féktárcsát, és a keresztirányú előtolás közben, néha mint ha ugrott volna egyet valami. olyankor a kézikerék is megtorpant egy picit Ahhoz hasonló, mint ha pl le lenne törve egy fog egy fogaskerékről. pedig nem volt nagy a fogás, csak pár 10ed.
Hosszirányú előtolásnál nem csinált ilyet nagy fogásnál sem.
a szánszekrényben lévő nagy fogaskeréknek, és a keresztszánban a kicsinek is épek a fogai. az feltűnt volna, ha sérült lenne, amikor raktam össze a gépet. De majd ha szétszedem, akkor átnézem a fogakat mégegyszer.
Csak gondoltam bedobom a közösbe a kérdést, hátha esetleg ez valami "népbetegség" E400-aséknál. Vagy csak valami beállítás kérdése.

6rk75uezn

Szép napot,valaki leirná illetve tudna egy rajzot mellékelni egy magyar Mk3-as forgócsúcsról?Szereztem egyet de mintha hiányozna valami belőle,a forgó rész melletti menetes záró rész kitekertem,úgy látom egy kúpgörgős csapágy van benne,hiába húzom meg a zárócsavart akkor is kottyan,most vagy hiányzik valami belőle vagy ennyire kopott lenne a csapágy.Köszi.

mxjj54gxi

A kúp keskenyebb végénél van egy csavar, aminek nekitámaszkodik a forgócsúcs forgórésze. Ott is csapágyazva kell legyen, azt nyisd ki, lehet ott ment el valami

6rk75uezn

Köszi,kitekertem a csavart,onnan ki is üthetem a csúcsot?

Csuhás

Kitolhatod onnan, de elvileg a tengely végén egy tűgörgős csapágy futófelülete van, azt nem volna jó elszegecselni. A görgők teljes létszámban megvannak?

6rk75uezn

Kiűttem,valóban csapágyazva van,(volt) mert csapács nuku,na ide milyen csapágy való?

Csuhás

Nem igazi csapágy csak tele van rakva körben tűgörgőkkel. Ezüstacélból akár gyárthatsz is ilyeneket. Amikor az enyémet javítottam akkor a tengelyből esztergáltam le két tizedet mert csak nagyobb görgőket találtam.

4mjnxdwuu

Előtolás közben ropog....
Van benne egy előtoló erő korlátozó....
Hosszán mozgató kerék ( tekerentyű ) mögött van két csavar amivel az oldási értéket tudod állítani

6rk75uezn

Köszi válaszod,most ahogy nézegettem én is ilyesmire gondoltam hogy csak tűgörgőkkel van telenyomkodva mint a Jawa 350es hajtókarja főlül.

ptt99m53

Sziasztok!  
 
Kérlek, ha a képen látható gépről bármi infótok van, azt osszátok meg velem. Ilyenhez keresek késtartó szánt, de a gép típusát nem tudom megállapítani.  
Köszönettel, István
 
http://guliverelektronika.freewb.hu/feltolt/galeria/m_20121025193320_big_0008778887.jpg" border=0>

guliver83

Nekem van ilyen gépem! :)