Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Ezek szerint ez nem egy golyós orsóval ellátott lineáris csapágyazású gép?

wcsxp0uxa

Minden eredeti még rajta ,nem akarom jobban felfejleszteni . A további fejlesztésekhez építek valami kisebb méretűt CNC-t.(de még kell néhány egyszerűbb fejlesztést csinálnom ,hogy a tapasztalatokat be tudjam építeni)

6rk75uezn

Még nem olvastam végig a fórumot és főleg nem vagyok otthon cnc-s dolgokban,valaki leirhatná nekem hogy megoldható e amire gondolok,ha kész lesz a kis esztergá (nincs rajta előtolás) és mégiscsak menetet szeretnék vele vágni akkor az úgy megoldható hogy egy léptető motrort épiteni a hossz szánra ami mozgása szinkronba lenne a főorsó fordulatával,annyit már olvastam hogy ehhez a főorsón lennie kell egy jeladónak.Ha kb jól irtam le a dolgokat és kivitelezhető a dolog akkor kérem valaki ilyen dologban jártas irja meg nekem hogy részletesen mik kellenének és kb mennyiből lehetne kihozni.Köszönöm válaszaitok.

9pk59nuy

Kell egy eszterga aminek a hossz és keresztszán szerkezete léptetőmotorral hajtott. (lehet szervóval is) A főorsóra szükséges a jeladó, ezenkívül kell hozzá egy vásárolt jogtiszta Mach3. A léptetőmotorokat 1-1 vezérlő hajtja meg.
 
Ha mindez kész, akkor tovább segítek.

wcsxp0uxa

Megírtam az első memoáromat a szinkronvezérlővel kapcsolatban
http://maxipack.x3.hu/oldalak/szinkron/pszinkron.txt" TARGET=_fnew>leírás
csináltam tegnap még egy videót ,de ez is elég béna lett.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=phTtg410vIQ" TARGET=_fnew>fordulatszám váltás

vjanos

[#eljen][#eljen][#eljen]
 
Egyre jobban tetszik :)

000000000

Tud valaki olyan mechanikus tokmányt ajánlani amit nem kell szétszedni és takarítani naponta?

VighLajos

...amit nem használnak, és pormentes helyen tárolnak...
 
...bocs...[#eplus2]

jani300

Ha széria munkád van akkor valami cél befogó .
Ha nem akkor akár rongydarabot is dughatsz a lukakba ,a tokmánypofák elé .

KoLa

Nekem is van egy ilyen tokmányom!az a baj vele hogy a síkmenetes tárcsa menet felőli oldalán, az öntvény házba, könnyítő bemélyedéseket tettek öntéskor!ide ha bekerül a forgács csak szétszedéssel lehet kitisztítani!
Ha Tied is ilyen, akkor biztos láttad ezeket a táskákat benne, szétszedéskor!
Ha nincs benne ilyen akkor ésszerűbben kell használni!

000000000

Valóban vannak  ilyen táskák
Fokhard tokmány is érzéken ilyen problémára?
Hogyan használjam ésszerűben?

000000000

Ilyen tokmányom is van:)
Hozzá sem kel nyúlni évekig:)

KoLa

Általában furatesztergálásoknál van baj, főleg ha nagyon ki van tekerve a pofa és az anyag ugye a tokmánynak ütközik, jó a rongydarab betömése, vagy régebben adtak a tokmányokhoz fröccsöntött műanyag betétet is ami illeszkedett a nútba!én sohasem használtam őket, valahogy mindíg eltüntek!
Ha van rá lehetőség, akkor tudsz olyan ütközőt készíteni ami levédi ezt a részt!
Legvégső esetben amikor későn kapcsol az ember!és már tele van forgáccsal a nút! akkor egy szabály van, csak kifelé szabad tekerni!

nffab2gnr

Ki tud  valamit Laslie-röl?

ANTAL GÁBOR

 Nekem is nagyon macerás volt a takarítás. ( Danúviás a tokmányom . Aztán bedühödtem és a KOLA által írt táskákat szépen kiöntöttem műgyantával. Az a baj hogy a spiráltárcsa hornyaiba bekerülő forgács a zsákoknál át tud bújni a kúpkerekes oldalra és ott szorul meg . Azóta mióta kiöntöttem sokkal ritkábban kell szétszedni. Sokat töprengtem hogy mi motiválhatta a Danuvia tervezőit a könnyítések kitalálásakor ( ( anyagtakarékosság, súlycsökkentés? )  A cseh , lengyel tokmányaim mind jók  de a Danúviáshoz rengeteg a puha pofa ezért tartom