Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

Fotó nem ment el, de a leírásból nagyjából kiderül mit tartalmaz. Mindegyik HSS.

zozo

Hát, ezen a láncfűrész olajon csodálkozom, ugyanis annak már jó ideje biológiailag lebomlónak kellene lennie, a víz pedig lemossa.  
Nekem volt ÖMV-s ebből a fajtából, azt biza vitte a víz. Aztán hogy az emulzió mit csinál belőle, ha keveredik, azt nem tom. Én nem szoktam válogatni, váltó olaj, motor olaj, amiből volt itthon, azt tettem a szánra. Úgyis olajozod  minden munkakezdéskor. (-Akarom mondani munka befejeztével illik a nagykönyv szerint.)

f35ezvjs

Ez igaz is amit leírtál de mi van akkor ha por rászál a szánra. Lehet rossz mód ahogy én csinálom de letörlőm tisztára  munka befejezéskor és olajzok kezdéskor

jani300

 Ha 8.8 vagy 10.9 es a csavar azért az nem nagy baj .

PSoft

Úgy,ahogy © jani300 is írja,8.8-as bk.csavarokból szoktam én is "gyártani",ha kell.

zozo

Nem akarnék szabályokat erőltetni, ezek inkább régi berögzött szokások. Munka után takarítottuk a gépet, lefújtuk, töröltük, aztán szép hullámos szimuszgörbét rajzoltunk a szán vezetékekre és
otthagytuk. Másnap persze indult újra a gép és inkább olajos volt a levegő mint poros :)
Egy hobbistánál lehet, hetekig áll, ruhával letakarva. Ez is más világ, más szabályokkal.  
 

zozo

"szimuszgörbét rajzoltunk" -természetesen olajból, az olajzókanna csőrével

8j72w5ff0

Köszönöm a tanácsokat mindenkinek! Ezek szerint az a lényeg hogy olaj legyen :-) Esetleg kapható valahol kis tételben gépolaj? Nem mintha flancolni szeretnék, csak hátha... :)

nvnshmpmn

Köszönöm a tanácsokat tőcsavar ügyben. Azt hiszem, hétfőn felkerekedem, beszerzek pár Lada hengerfej csavart. Annak a szára kiadja. Ha az nem jön össze, körülnézek a csavarboltban is.
Van még itthon lengéscsillapító száram, de azt nem tudom, mennyire lenne alkalmas?
A nagyobbik átmérőjű menetet, a 10-est úgy szeretem, ha az nem fut ki végig, hanem marad egy jó fél milliméter, ami már menet nélküli. Az aztán szépen beleszorul a felfúrt menet elejébe, kiegészítve a felületet, ha minden jól sikerül.
Néztem a neten ezüstacél rudat, de az ára megváltoztatta az elképzeléseimet.[#nevetes1]

nvnshmpmn

Persze lemossa a lánckenő olajat is az emulzió, de lassabban, mint a motorolajat. Viszont a motorolajjal megy a legkönnyebben a szán, azt meg kell hagyni. Ez a lánckenő eléggé ragacsos, legalábbis, ami nekem van itthon.

jani300

Csavarboltban kapsz acél csavart . Annak már egyik fele kész . Az miért nem jó ?

000000000

Nézzél be autósboltba mert lehet hogy ott is kapsz ilyen felemás méretű tőcsavart.

jani300

Régen Trabant boltban mindig volt . De már Trabant bolt se igen van .

000000000

Annó én is olyat raktam a trabimba,nem kellett a hengerfejet is felfúrni 12-esre.Az ilyen aluba készült meneteknél  ideálisabb lenne a tőcsavar gyárilag és nem metrikus menettel.

KoLa

Poros munka előtt, szárazra kell törölni a szánszerkezetet! pl öntvény, textilbakelit!