Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Ne dobogjál sokat ezekkel a csavarokkal....
C45-ből csináld meg és kész.
A csavarod úgyis fickósabb lesz, mint az alumínium amibe betekered.
Ha zsákfuratba megy a csavar akkor pedig a 10 menetet átmérőzd le 5mm hosszan 8mm-esre, az fel fog ülni a furat alján, így nem roncsolod el az aluban a menetet.

595852ar

Persze, hogy nem baj, de sosem volt gond a sima csavarokkal sem. Hengerfejekhez már nem illik ilyet tenni, de Trabiknál ott is bevált.
Nem ez volt a leggengébb láncszem, hanem az alu menet. ;)

jani300

Végül is . De ha már dolgozol vele , hát inkább az acél csavar . De hagyjuk majd megoldja .

595852ar

A furatban ne legyen semmilyen folyadék! Repedésveszély!

jani300

Akkor már láttál repedt blokkot :)

595852ar

Egy jobb anyagban nyilván jobban bízunk, de azért ágyúval ne vadásszunk verébre. Harckocsi csapszeg meg ilyenek. ;)
Inkább az a ényeg, hogy egyenletesen több lépcsőben és azonos nyomatékkal húzzuk le a csavarokat.

595852ar

Láttam néhányat.

KoLa

Jó lett ez a fúvóka![#eljen]
A 0.8-s menetet mihez vágtad? ellendarabhoz, vagy kaliberhez, vagy nóniuszhoz?

nvnshmpmn

Az is jó, és Laslie módszere is. Lényeg, hogy ne csak úgy betekerve legyen a tőcsavar, hanem stabilan meg lehessen húzni.

595852ar

A meghúzással azért vigyázz, mert amikor lent "koppan" a csavar, akkor már, ha tovább húzod az  a menetet akarja majd kihúzni, oszt csinálhatod a 12/8-as változatot. ;)

4um5b65d

A 0,8-as menetet az eredeti ellendarabjához kellett volna vágni, de utólag átméretezték a konstrukciót.
Le lett esztergálva az eredeti külső 0,8-as menet pár mm-el kisebbre, arra rá lett tekerve egy rozsdamentes cső és arra lett utólag rávágva a 38x1-es menet.
Amúgy mindig kaliberhez gyártom a meneteket.
Amihez nincs kaliberem ahhoz fogok egy szűz, teljes profilos menetvágó lapkát és mikróval gyártok hozzá egy kalibert. Ugyan nem lesz edzett/köszörült de pár századon belül profilhelyes megoldás nyújt.

4um5b65d

Naná, hogy a menetet húzod, ha lekoppan az alján.
Próbálna meg a csavar mást csinálni. :)
Bármilyen megoldást is használsz ami koppanással jár, ott a menetet terheled már húzáskor.
Egyébként a gépiparban egy bevett eljárás, hogy a csavar vége a leesztergált nyakkal a furat alján koppan.
Bármelyik más megoldás a menet torzulásához vezet.
Ha nem esztergálod le a csavar végét akkor a furat alján teszi tönkre a csavar menetét, majd mikor ki akarod tekerni a csavar akkor a szétcseszett csavarvég az egész alumínium menetet végigszántja.
Amit Atti eredetileg akart csinálni az pedig a menet bekezdését teszi tönkre és a csavar meghúzásához szánt nyomaték ezen a kis területen összpontosul. Idővel fellazul ez a kapcsolat és beljebb kell tekerned a tőcsavart, hogy ismét stabilan álljon.

nvnshmpmn

Ezzel a furat alján kppanós módszerrel is el lehet érni, amit szeretnék, hogy a felületet kiegészítse a csavar, ne maradjon egy +lyuk+ a csavar vastagabb menetes vége és a felület határánál. Mivel az eredeti furatok a hengerfejben nagy valószínűséggel egyforma mélységűek, így csak pontos méretezés kérdése a dolog. A menetfúráshoz meg esztergálok egy segédeszközt, amivel meg tudom vezetni a menetfúrót.

zozo

Mit mond a tőcsavar lekoppanás után az anyának?
-ha még egy menetet akarsz, akkor megszakadok

595852ar

Mindegy, hogy milyen frankó csavart gyártasz, ha a "szerelő" kezébe nincs érzés, akkor a menet károsodni fog, vagy pedig kilazul.  
Az én megfigyelésem az, hogy egy rutintalan valaki túlhúz, vagy lazán hagy. Egy  gyakorlott szerelő keze, olyan mint a nyomatékkulcs.