Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

KoLa

Ne haragudj Gábor! de hagyományos gépen bárki tud bármilyen fordulatszámon 1.5-s menetet vágni, csak bírja a kés az anyaghoz méretezett fordulatszámot!

fpm64xtbb

Hát mondjuk inkább sárral tapasztani azt esetleg mindenki tud,de a menethez kell némi elmélet meg gyakorlat na meg a gép hozzá! :D

keri

Apropó menetvágás, ez rendes gépen is így van, vagy csak az én elasztikus Kínaimon, hogy nagy fordulaton recés lesz a menet?
 
Rászoktam az extrém alacsony fordulatú megmunkálásra 60rpm vagy alacsonyabb fordulatra, mert itt egészen nagy fogásokkal is szépen tudok menetet vágni vagy egyáltalán forgácsolni.

PSoft

Nem!:((
 
Netán,...tucc valami occsó megoldást a foghíjjas kerekek pótlására???
Úgy két éve volt ez téma itt a fórumon.
Volt több(kerék-pár) "ajánlat" is,de vagy a furat,vagy a fogszám,és így a tengelytáv nem stimmelt.:((
Utángyártás is zsákbamacska lett volna,ráadásul,horibilis pénzért.:(
 
Így hát a vertikálfej félretéve,a másikat(egyetemes?)használom azóta is.

4um5b65d

Nem tudom, hogy tudok e...
Csak minap jártamban keltemben megláttam egy ilyen kereket és azt mondták, hogy talán a Te gépedhez való.
Valami skiccet küldj holnap reggel 8-ig.
Megint megyek arra, megnézem, hogy stimmel e.

PSoft

Nos,...de jó is lenne!
 
Igazából,mindkét kerék sérült.
A kicsi,foghiányos(2 fog)és több helyen komolyan sérültek a többi fogak is,igy használhatatlan.:(
 
A nagyobbik keréken is vannak a külső átmérőn fog lepattogzások,de azt talán még vissza merném tenni.
Igazából,a kerék pár mindkét darabjának a cseréje kellene.
 
Tolómérős mérések után,a következő adatokat tudom mondani.
 
Kis kerék,ami használhatatlan:
 
- fogszám: 16
- furat: 24mm.
- reteszhorony: 6mm.
- kerék agy vastagság: 27mm.
- agy átmérő: 45mm.
- a reteszhoronnyal szemben M8-as menet,a rögzítéshez.
- a paláston,1.3mm méy,és 1.8mm széles beszúrás,a hernyócsavart pozícióba tartó rugóacél gyűrűnek.
 
Nagy kerék:
 
- fogszám: 22
- furat: 40mm.
- reteszhorony: 6mm.
- kerék agy vastagság: 27mm.
- agy átmérő: 66mm.
 
És a képek,ami segíthet az azonosításban:
 
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Strigon_ME-1000/Strigon_vertik%e1lfej/IMG_6798.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Strigon_ME-1000/Strigon_vertik%e1lfej/IMG_6799.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Strigon_ME-1000/Strigon_vertik%e1lfej/IMG_6800.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Strigon_ME-1000/Strigon_vertik%e1lfej/IMG_6801.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Strigon_ME-1000/Strigon_vertik%e1lfej/IMG_6802.JPG" border=0>
http://cnctar.hobbycnc.hu/PSoft/kep/Strigon_ME-1000/Strigon_vertik%e1lfej/IMG_6803.JPG" border=0>

zozo

Vagy 35 éve a cégnél csináltunk helyette egyenes fogút. Zörgött mint az állat, de azért fél évet kibírt mindenféle hőkezelés nélkül. Öreg kínai gép fejében volt.

PSoft

Ezt a megoldást,nálunk is eljátszották a cégnél,egy Strigon-nal!
 
A marós,fülvédővel a fején dolgozott,amíg mentek az egyenes kerekek.
Elviselhetetlen síró hanggal ment,amíg ment.
Kint az udvaron is lehetett hallani,hogy dolgozik a marós.:)
Ők,hőkezelték is,de úgy se sokáig bírta az egyenes fogazás.:(

ANTAL GÁBOR

 Én két  szisztémájú  hagyományos gépet ismerek  
 Az egyszerűbbek ( EAN . régi E 400 stb ) olyanok amelyeknél  a menet végén forgásirányt kell váltani hogy a vezérorsó is reverzáljon. A jobbak kuplungosak ahol a kuplung csúsztatásával lehet lassítani és irányt váltani ( Pl az én nagy EE630 as gépem ) De egyiken sem mernék 560 as fordulaton menetelni. Mert az irányváltós egy gyors reverzálásnál akkora pofont ad a hálózatnak hogy akár leveri a ( 35 Amperes) biztosítékot. A csúsztatott kuplung meg ámítás mert akkor nem 560 al menetelek . Bezzeg a TOS: van rajta egy kar ami valójában kikuplungolja magát a vezérorsót ( lágyan, könnyedén ) , a tokmány meg szépen forog. Amikor cigiztem ilyenkor ha kedvem volt szívtam egy slukkot  kivettem a kést majd ujabb slukk és bekuplungoltam ( ellenkező forgásiránnyal. ) A kuplung az egy szinronizált kuplung tehát csak a jó helyre megy be . Majd irány a nyereg és ott újra kikuplungolás következik . A tokmány meg forog, forog. Ez igazi 560 as fordulaton való menetvágás ( És mint írtam már majdnem CNC )

ANTAL GÁBOR

 Igaz van még más lehetőség is , mert ha szerencsénk van és a vezérorsó emelkedése a szükséges menet egész számú többszöröse akkor magát a lakatanyát is fel lehet használni a kikuplungolásra. De azért ez eléggé korlátos mert mi van akkor ha collos az orsó és én meg metrikust akarok vágni? Az gebasz.....

KoLa

Szia Gábor!
Tudod, Tos esztergán még nem dolgoztam sohasem!ez kimaradt ezidáig az életemből.
Én csak arra céloztam volna hogy egy hagyományos esztergán mindíg jó menetet tudunk vágni!függetlenül attól hogy kell motorirányt váltani vagy sem!
De egy hobbi cnc esztergán már vannak határok!pl a Z tengely sebessége adja, visszaszámolva az adott menetemelkedéshez alkalmazható főorsó fordulatot! a z gyorsjáratom 1600mm/perc, ezt a biztonság kedvéért visszább számoljuk 1000rpm-re,ez azt jelenti hogy 1-s menetet 1000rpm fordulaton tudok biztonsággal vágni!
2-s menetet 500rpm
4-s menet   250rpm
8-s menet   125rpm
10-s menet  100rpm
 
Egy hagyományos csúcsesztergán tudok nagyobb fordulatszámon is menetet vágni, mivel akármi van, nem téveszt a lakatanya!
Az tetszik nekem is a Tos esztergánál, hogy ütközőre lehet engedni a menetvágást!
 [#eljen][#wave]

4um5b65d

Akkor neked semmi sem tetszik a TOS-on, ugyanis ennél sem lehet ütközőre engedni a menetvágást.
Valamit félreérthettél.  
[#integet2]

jani300

Nem akarnék beleszólni de itt konkrétan az Svr 18 ról van szó ugye ?
Van itt a közelben Sn 63 azon nincs semmi faxni .
Arra akarok kilukadni hogy van sokféle TOS .
Svr-t nem láttam közelről de jó gép lehet .

4um5b65d

Én meg azt hittem, hogy a kicsi fogaskereket láttam, de ezek szerint a nagy lesz az.
Ahhoz sokkal jobban hasonlít.
Na megnézem aztán beszámolok.
Lehet, hogy nem is jó egyáltalán.

4um5b65d

Igen arról van szó.
Csak ez a legelterjedtebb és legtöbbet gyártott TOS, aztán mindenkinek ez jut eszébe először.