Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

000000000

A féktárcsát először oldalazni majd köszörülni kell ,a végleges megmunkálást pedig a kerékre szerelve kell elvégezni ez érvényes az autóéra is,ott a kerékaggyal együtt szerelve kell szabályozni.A gyártó által előírt méret alá nem szabad menni illetve ha órával mérve hullámosodás mérhető akkor legjobb cserélni újra.

4um5b65d

Mennyire sürgős, hogy megtudd ?
Valamikor teszek majd fel képes infókat az oldalra.
 
Ez egy olyan területe az esztergálásnak amit nagyon sokan, nagyon sokféle módon csinálnak.
Sajnos sokan el is hibázzák már az alapoknál.

zozo

Az én gépembe csak a kisebb autók dobjai fértek be, de egy fogással csináltuk készre, így nem hullámosodott. Forrasztott vídiás lapka így túlélte a keményre égett felületet is.  
Aki nagyobbat hozott, azt elküldtük a kollégához, de ő is mindig késsel szabályozott.
Nem panaszkodott soha egyik autószerelő sem a minőségre.  

zozo

Lemaradt,  
-motorok tárcsáját, dobját nem csináltuk sose, azt nem tudom

000000000

Nem sürgős csak kíváncsi voltam,hogy ki mit mond mert több variációt hallottam már.
Legalább is ami a tárcsát illeti.
Esetleg van valakinek infója,hogy a pittler fejet hogyan kell használni?

keri

Értem.
 
Modern motorokét nem is nagyon szokták szabályozni, mert 4mm a limit és nem sokkal vastagabb gyárilag sem, tehát nincs miből szabályozni.

4um5b65d

Akkor rukkolj elő a variációkkal, úgy nőni fog a hozzászólásaid száma, aztán rutinos fórumozó leszel. :)
Tanuló vagy talán ?

000000000

Nem vagyok tanuló autószerelő vagyok csak érdekel a téma.
Ha úgy vesszük az esztergálásban tanuló vagyok .
A több variációt úgy értettem,hogy egyszerre két késsel mindkét oldalon vagy csak egy késsel egy oldalon  utána a másik oldalon.
Kívülről befelé haladva vagy fordítva.
A neten találtam egy videó egy egy gyári szabályzó gépről az mindkét oldalt csinálta egyszerre belülről kifelé haladva.

svejk

Ma már személyautóét sem érdemes, ott is kevés a különbség az új és az alsó határ közt.
A leggyakoribb hiba a vetemedés, ha azt leszabályozzák akkor az első komoly fékezés+tócsa hatására még hamarabb eldobja magát.
Persze az igaz, hogy néha az utángyártott 8-10 ezer forintos is eldobja magát időnek előtt.

000000000

A marós szakiktól kérdezném hogy hívják azt a 3szög marólapkát aminek az oldal éle ~19mm hosszú és a vastagsága 3,2mm ? Tudom van marószerszámos topic de oda 1.5 hónapja nem írt senki. Úgy gondoltam itt hamarabb kapnék választ. Szeretnék ilyen lapkákat venni de amíg nem tudom mi a pontos neve nem tudom mit is keressek. Előre is köszönöm a segítséget.

4um5b65d

Pont nem a lényegi részét fogod meg a dolgoknak.
Tárcsánál kifelé vagy befelé az tök mindegy.....
1 oldalt vagy 2 oldalt egyszerre az is tök mindegy...
Ha 1 oldalról csinálod akkor a maradék külső,belső vállakat amit a fékbetét elhagyott, lekapod nagyolással, majd lesimítod az egész felületet.
Utána a másikat .
Ami lényeges, hogy az agyra felfekvő felületen is végig kell menni 1-2 tizedes fogással az olyanoknál ahol a belső felület a felfekvő.
Amelyik tárcsánál a külső sík a felfekvő felület azt pedig fel kell csavarozni egy célszerszámra (nevezzük mű kerékagynak) és úgy szabályozni a fékező felületeket.
A belső maradék felületeken ahol nem lesz esztergálva és megmarad a rozsda azokat meg lehetőleg a szabályozás előtt drótkoronggal el kell távolítani, mivel ezekről a felületekről a kocsira rakáskor szépen leválnak a rozsda szemcsék és bekerül az agy és a féktárcsa összefekvő felületei közé, aztán szidod az esztergályos...  
 
Fékdobnál drótkorong a felfekvő felületen...
Majd felcsavarozni szintén egy szerszámra és úgy szabályozni a fékező felületet. A régi Opelek lemezdobját máshogy nem is lehet szabályozni.
 
Amennyiben nem áll rendelkezésre felfogó szerszám és belülről fogod meg a dob furatát akkor azon kívül, hogy figyelned kell a furat futására még a felfekvő felületet is fel kell húzni a fékezővel együtt.
Ezen felület derékszögben állása lényegesen fontosabb, mint a fékező felület és a középső furat együtt futása.
Miért ? Ha a fékező és a felfekvő nem áll derékszögben akkor a dob oldal irányban billeg, ez pedig hol kisebb, hol nagyobb teret enged a betéteknek amitől a pedálod pulzálni fog.
Ha a fékező és a középső furat nem tökéletesen stimmel egymással akkor a betéteket "csak" kis szögben elfordulnak a csapon, de nem okoz pulzálást. Amennyit az egyik betét engedne, annyit a másik utána megy. Ellenben nagy sebességnél enyhe rázkódás lehet dobban.
Hátsónál ezt észre sem veszed. A legtöbbnél elől sem.
Talán a Wartburgok voltak qrva kényesek minden apró rosszságra. Igaz azoknak a féklemezük is eléggé gyatra volt.

fpm64xtbb

Na sikerült nagy nehezen leszednem a képeket a tel-ról erre valami gebasz van az imgur al amit használok a képfeltöltésre, mindegy majd este újrapróbálom.Találtam képet a tuskabin görgőről,extruder fejállító csavar kifúrásról,két késes esztergálásról. Az utóbbi kettő lehet egyeseknek érdekes lesz!

svejk

Hmm.. ha oda írtál volna, most az lenne az első helyen, ergo oda kaptad volna a választ is.

000000000

Ezen a ne múljék [#heureka]A legutóbbi műanyag fogaskerék gyártásodnál láttam a képen hogy van marógéped. Ebből gyaníthattam volna hogy jártas vagy a marásban.
 
svejk esetleg tudod annak a lapkának a nevét és típusát ami 3szög alakú az oldal éle ~19mm hosszú vastagsága 3.2mm és nincs benne furat ?
 
Bárki is segít, mindenkinek köszönöm a segítséget.

4um5b65d

Milyen a csúcs kiképzése , rádiuszos, vagy le van csapva a sarok ?
Mutass egy képet.
Ha van rajta felirat akkor azt is...