Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

Csuhás

Azért a kapcsoló előtt kukkants rá a motorra. Az nagyobb valószínűséggel van összeégve. Gyakran ment reggeltől estig, elzárt csappal, azután ha megszorult akkor megégett a tekercs.

000000000

Szakember biztos tudja az okát én mint hobbista csak tippelek arra hogy azon a részén a keresztszán orsója kopott és berántja a kést amit aztán tör a gép,talán segítene ha szorosra van állítva mindkét szánon az ék leszúráskor.

4um5b65d

Hát engem csak úgy lehet leitatni, ha már részeg vagyok. Józanul ellenállok. :)))
Valamelyik hétvégén rád szólok aztán megnézzük, ha addig nem jössz rá a hibára.

000000000

Nem mai az IK62 -es .A legnagyobb probléma hogy a késtartószán bukik és akkor már minden szuper kést tör . A 10 mm -es beszúrásmélységnél már a lapka oldalán elsuhanó morzsalék forgács is elég ahhoz hogy berántsa a késtartószánt .Sajnos tapasztalatból tudom .A másik probléma hogy  csak két csavar fogja a késtartószánt , az újabb típusoknál négy csavar van , ezek valamivel stabilabbak . Ha meg akarod csinálni a gépet akkor fel kéne hántolni a késtartószánt és a keresztszánt , ellenőrizni kellene a főorsó lógást és a megfelelő mértékben utánahúzni vagy csere . Stb.
 

svejk

No mi van? Nem kukkantasz be http://sware.hu/hobbycnc/" TARGET=_fnew>ide?

4um5b65d

De benéztem.... [#finom]
Csak amíg a jogi része nincs tisztázva addig nem írok. :))

mxjj54gxi

Nagy valószínűséggel az 5W olaj sűrű lesz, pedig csak ugye 5 a viszkozitása.
Ja, csak ugye motorolaj, aminél 100 vagy 110 fokra adják meg ezt az adatot, és a géped meg kábé mehet 20-30 fokon.
MOL Spinolok között keress megfelelőt.

r2u4n063m

A motor már ki van szedve, de annak tényleg kampec, megtekercseltetni még nem volt kedvem. A szabadon lévő kábeleket szigszalagoztam, talán nem amiatt lehet. Ha a szivattyú három darab biztosítékja nincs benn, akkor semmi probléma, most viszont motor nélkül is csattant valami. Némi olaj is jutott abba a térbe, ahol az elektromos alaplap van, szóval ártani nem fog neki a tisztítás. Ezen felül a lámpa 24 voltos foglalatába sem jut áram, ezért a megvilágítás máshonnan van megoldva.
https://lh6.googleusercontent.com/-MeBQycaP2k0/UBqy67pAcrI/AAAAAAAAC-Q/SRMVvrSSk4E/s640/P1010013.JPG" border=0>
https://lh6.googleusercontent.com/-SFnHAo7TRhg/UBqy7KifUlI/AAAAAAAAC-U/-dLM6vstUtI/s640/P1010017.JPG" border=0>
https://lh3.googleusercontent.com/-hzCXV_nCsjg/UBqy7uzytsI/AAAAAAAAC-g/ErW4eX1c9aA/s640/P1010018.JPG" border=0>
 
Apropó, van egy szabadon lévő föld kábel, ezt hova, hogyan kellene bekötnöm?  
https://lh6.googleusercontent.com/-Kl3SrTUsQHY/UI01GVHfpNI/AAAAAAAADS4/3OCz9kqJwJE/s512/P1010211m.JPG" border=0>

r2u4n063m

A spinol az orsóolaj, nem? A váltóba pedig hajtómű olaj kellene, gépkönyve szerint. A gépkönyv alapján 68-as viszkozitású hajtómű olajat kevertek ki egy olajakat gyártó/forgalmazó cégnél Veszprémben, ez ment a váltóba, nortonba, az orsóházba pedig egy o15 nevű olaj, amit a moltól rendelnek, ezért feltételezhetően spinol 15 van benne.

svejk

Én mindhárom helyre  http://www.mol.hu/hu/vallalati_ugyfeleknek/termekek/kenoanyag_es_autoapolas/ipari_olajok/cirkulacios-_es_szerszamgepolajok/mol_tcl_46_cirkulacios_es_szerszamgepolaj/" TARGET=_fnew>TCL-46-ot raktam.
A motorolajaknál hígabb siklócsapágyakhoz is megfelelő általános szerszámgépolaj.
Lehet itt a számokkal játszani de nem ne lihegjétek túl hobby körülmények közt.

4um5b65d

Ha ez a hűtőfolyadék szivattyúd akkor tegyél a tengelyre egy szóró tárcsát, közvetlenül a tengely kijövetelének környékére. Ellenkező esetben felkúszik a tengelyen a víz a motorba. Talán ezért égett le.

r2u4n063m

Igen, erről már beszéltünk korábban. Jelenleg darabokban van, szerzek rá egy másik szivattyút, vagy megtekercseltetem, de nem életbevágó még. Jelenleg úgyis olyan hideg van kint - így a garázsban is -, hogy a farkasokat is rúdra kötözve viszik tutolni a hegyre.  
 
Apropó, télen hogy illik használni a gépet, tekintve hogy a garázs fűtetlen, áthűl az egész gép, ami kenés szempontjából nem ideális?!

000000000

Nem tudom, melyik gépkönyv írja ezt, nekem a neten fellelhető nagyon hiányos, 76 oldalas PDF van meg, abban 30-as gépolajat ír.  
 
Csak az nem értem, hogy még hígabb, mint az 5ös olaj? 2,5ös kéne, vagy 0-s? Annál hígabbat hirtelen nem tudok... (vagy én vagyok nagyon hülye..)

mxjj54gxi

"Csak az nem értem, hogy még hígabb, mint az 5ös olaj? 2,5ös kéne, vagy 0-s? Annál hígabbat hirtelen nem tudok... (vagy én vagyok nagyon hülye..) "
 
Nem olvasol...
A motorolaj viszkozitása 5-ös, de nem 20 fokon, hanem minimum 100-on.
Olyan nehéz átlátni, hogy egy 100 fokos olaj meghígul, és 20 fokon egy ilyennek nem 5, hanem vagy 50 a viszkozitása?

4um5b65d

Az nem lehet, hogy az 5-ös olaj viszkozitását nem 100 fokon mérik ?
 
Van erre valami szabvány, de szerintem 20 fok lesz az.