Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

svejk

Értem én ezt, több zsák tokmányt láttam belülről, csak azt nem hogy is jött ez ide?
Ja hogy a más-más átmérőn való különböző ütés nem spiráltárcsa kopás eredménye?
Ám legyen, ma engedékeny napom van. :)

svejk

Viccet félretéve számtalan tokmány azért megy darabosan mert mindig ugyanazt a diót használták és látványosan elkoptak a fogai a többi háromhoz képest.
Persze utána ha már a másikkal húzná az ember akkor is emez a kopott fel akar mászni foghegyre.
Az más kérdés hogy meghúzni mindhárommal egyenletesen kellene, de a sok üresben való tekerést is sokan megszokásból a 0-sal teszik.
Legalább is én ezt feltételezem az ilyen állapotú tokmányokról szétszedés után.

4um5b65d

Lehet a spirál tárcsa kopása is, de azt érdemes kipróbálni, hogy ha felszabályozol egy pofát és szépen fut, tekerd beljebb pontosan egy körrel és próbáld újra. Ha kalimpálni kezd akkor le kell vonni a tanulságokat. Van olyan pofám ami 50-es átmérőn fut 51-en már nem. Ugyanaz a tokmány másik pofával nem csinál velem ilyen viccet... :)
 
A dió fog kopásban igazad lehet, bár érdekes mód még nem tapasztaltam saját tokmányaimon. A 200-asat nagyon sokat használom és már nagyon régóta. Talán fickós anyagból van, bírja a gyűrődést.
Bár azon is érdemes elgondolkodni, hogy ha ugyanez a fogaskerék szélesség és modul egy autóban dolgozik akkor vajon hányszoros az a futásteljesítmény amit elvisel egy tokmányhoz képest.

svejk

Én is azt írtam, hogy LEHET meglepődsz...
 
Na jó de egy szóró, vagy kényszerolajozásű váltót vagy difit ne hasonlítsunk egy tokmány fogaskerekeihez, az anyagminőségről nem is beszélve.

4um5b65d

Te nem tudtad, hogy a LADA alkatrészek kompatibilisek az Orosz 160/3 -as tokmány alkatrészekkel ?
:))

000000000

Sziasztok !
 
Egy hidraulika munkahenger szárából készült anyagba kellene M18-as menetet fúrnom. De akármennyire is meghúzom a tokmányt, megforog az anyag. Mit tegyek ?
 
Köszi !

4um5b65d

Vágd elő késsel...

4um5b65d

Ja és rövid bevezető kúpú menetfúrót próbálj...

000000000

Köszi, ez gyors volt !
Különben ettől féltem, hogy ezt fogod írni...[#fejvakaras] Ez ugyanis nagyon mumus nekem mint kezdőnek. Belső menet, aránylag kis átmérőn és...hosszan (50mm) De ez van, legalább gyakorlom...

000000000

...ühm...No az csak egyféle van nekem, de szerintem rövid....

4um5b65d

Akkor már csak azt tudom javasolni, hogy olyan pofával fogd meg ami kis felületen érintkezik a munkadarabbal. Például a fordított pofa legbelső felülete...
 
Továbbá ha például 40-es a szár akkor fogd meg olyannal ami 35-re van felszabályozva. Ez sajnos belevág az anyagba.

4um5b65d

Vagy tegyél 100-as csiszolóvásznat a pofa és az anyag közé.

000000000

No az utóbbi tippek már jobban "nekem valók"... Különben nem gond ha meglátszik a felületén, nincs semmi jelentősége.  
KÖSZI a tanácsokat !!!

HJózsi

Húha, mi szem szájnak ingere ... http://www.forkardt.com/" TARGET=_fnew>FORKARDT ...

HJózsi