Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

s5f8tmfv3

Laslie, mennyire számít szentségtörésnek egy tokmány pofáiba menetet fúrni? Külső pofákról van szó, egy forgatóra menne tehát nem lesz nagy fordulat. Valami acél csapok kellenének amire pl. műanyag csövet lehet húzni.

4um5b65d

Ha bele tudod fúrni akkor semmi gond. Bár ahhoz szinte biztos, hogy ki kell lágyítani a pofát. Hacsak nem puhapofa már eleve.
Én zokszó nélkül átalakítok egy pofát akár rózsaszín punci formára is ha arra van szükség. :)
 

s5f8tmfv3

Köszi, ilyesmire számítottam :)

nvnshmpmn

Vajon abba a pofába mit lehet befogni?[#nyes]

svejk

Azt a pofádat bezzeg dugva tartottad előlünk! :)

4um5b65d

Pont előtte levő nap b@sztam el. Vagyis meg. :)
Meg aztán nem is mutattam meg mindent, hogy legyen mit bámulni legközelebb is.
A műszeres szekrény is csak a jéghegy csúcsa volt.
A másik felét jól elhallgattam. :)

svejk

Hazafelé mondtam is a Lacinak, hogy gyanúsan kevés műszert mutattál.

4um5b65d

Há me úgy siettetek... :)

6rk75uezn

Üdvözletem.
Olyan emberkét keresek aki nem ma kezdte az esztergályos szakmát és esetleg már épitett is esztergát.Én most akarok neki állni egy hobbi esztergát épiteni,már felvetettem ezt a index fórumon ahol próbáltak is lebeszélni róla.Tudom hogy a legjobb lenne egy gyárit venni,mondjuk egy kis E1N tipusút de én nem akarok 100ezres nagyságrendben gondolkozni.Egy masszivabb nagyobb csapágyazott tengelyre gondoltam egy 200 as tokmányt.A többiről később.Főként Puha fémeket alu,réz,stb és danamid lenne rajta megmunkálva de azért örülnék ha tized mili pontosan keményebb fémel is boldogulna.Van a kis fejembe egy tervecske pl a hossz és keresztszán kialakitására és megvalósitására (is),tehát oly emberkét keresek aki szivesen elbeszélgetne erről és tanácsot is tudna nekem adni ezzel kapcsán.Várom a bátor jelentkezőket :-)

000000000

Most jutottam ismét géphez.
62 mm átmérőjű, 14 mm széles csapágyat kellett berakni. Csapágyház anyaga "acél", fogalmam sincs, milyen. Eredetileg is csapágyháznak készült kisiparilag. Kb. 300 1/perces fordulaton mehetett. A henger alakú üreg palástja és homlokfala minden gond nélkül ment, csak a találkozásuknál a sarok ette meg a kést (gyorsacél). Mindegy, nekinyomtam és kibarmoltam, de azért érdekelne, mi a gond, mert ez így nem jó.

5z7aew5x

Szia Laacika!
 
Én nem beszéllek le a tervedről, azonban az biztos, hogy egy 200-as tokmányhoz "rendes" tengely és csapágyazás kell, főleg ha nem tömör lesz a tengely, hanem mondjuk 25-ös furattal lesz. Ehhez meg legalább 600-750 W-os motor. Nem fogod megúszni 200 ezer alatt. Ennyiért meg már vehetsz egy konyhaasztalra való kisebb, új barkácsgépet valamelyik "gazdaságos" barkács nagyáruházban. Ha valaki ajánlott egy E1N-es gépet 100-150-ért azt meg kell venni, ha van hová tenned. Ez van.[#circling]

6rk75uezn

Szia otako,e-mailt küldtem.

Virbo

Az anyag BNC5, ezt a tippet kaptam.  
 
Egyenlőre gyorsacélban gondolkodom, de ha van váltólapka is ilyesmi profilra, akkor talán az is szóba jöhet.
Mostanában kezdtem esztergálgatni, egy kis épített gépem van, szóval nem tartom kizártnak, hogy 2 napig fog tartani a művelet. :)Köszörülni is csak "kézből" van lehetőségem, egy 150-es korongos képen.
 
Ja, és ilyesmit kéne csinálnom:
http://www.simsonbolt.hu/kepek/term/np-006645-01.jpg" border=0>
 
Szóval azokat a bemélyedéseket kéne megalkotni valahogy, én profilkésre gondoltam. Elvileg rádiuszos beszúrások.
1-2 darabról lenne szó, igazából maga az alkotás öröme ami számít, meg nem elsősorban a "gyári" alkatrész használhatatlansága...

000000000

Ha jól látom ez egy simson S-51-es tuning alkatrész.  
Mert az eredetin csak 5 horony van.

D.Laci

Megfelelően hőkezelni is tudjátok majd?
Én az eredeti tengelybe szúrtam be egy +hornyot.
Kézből simán megtudod köszörülni a rádiuszos kést. De ha csak épitett géped van akkor előbb egy hegyes késsel nagyold ki. Rádiuszossal befog remegni.