Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

s7manbs8

Laslienél a vas is tartósabb, elég ha szigorúan ránéz. :)

Teaway

Kiváló munka, csak így tovább! [#eljen]
T008 C-hez: az nagyon jó szokás!

Teaway

T004 A:
És ha két anyát teszek egymásra?

4um5b65d

Hát az van amit mondasz, ha ilyet kérnek akkor ilyet csinálok. Rá akartam beszélni az acél tárcsára, de nem mentek bele, pedig ahogy kinézett a régi tárcsa nem is igazán értem mit erőltetik ezt a műanyagot. A szíj gyakorlatilag kettévágta az eredeti tárcsát.
A méret az viszont kötött, nincs apelláta, azon nem lehet változtatni.
Egyébként ez van rajta sok ezer "újhullámos" , max 500Km-t futni képes (talán kínai) betonkeverőn.
 
A technológia, miszerint egy állásból csinálnád az helytelen.
A műanyagokban jelentős feszültség van. Amikor kifaragod teljesen készre a külsejét, belsejét, majd leszúrod akkor a leszúrás mellett megnő a furat átmérője, mivel ott tömör anyag volt jelen.
A helyes technológia szerint ebben az esetben méretre esztergálni mindent, kivéve a furatot. Leszúrni.
Félre tenni 1-2 napra, 1-2 hétre, majd csak utána kiméretezni a furatot.
És még így sem lehetsz benne száz százalékig biztos, hogy a furatméret megmarad akkorának amekkorának szántad.
Kisebb csalásokkal esetleg meg lehet erőszakolni a fizikát.
Például ennél a méretnél 1 tizeddel kisebbre készíteni a furatot, vagy olyan ponton megfogni az alkatrészt, hogy a tokmánypofák enyhén 3 szögletűre nyomják, majd kifuratozni. A 3 szöglet biztosítja ezek után a tengelyen való feszes tartást.
 
Egyébként az egy állásból való elkészítése valaminek az nem szentírás az esetek többségében. Egy ékszíjtárcsa beszúráshoz képest ha a furat üt 1 tizedet az gyakorlatilag semmi problémával sem jár. Ugyanis a szíj szélessége és keménysége nem azonos a teljes hosszon, azaz a szíj ki be jár a beszúrásban.  
A külön állásból elkészített dolgok számomra nem is jelentenek különösebb akadályt. Sok tokmánypofám van amiből tudok választani kedvemre. A legtöbbjével pár századra visszafogom az alkatrészt.
A technológiai leírásaimmal nem is lehet célom, hogy mindenkinek egységesen használható irodalmat teremtsek, mert mindenkinek mások a technikai lehetőségei, szakmai felkészültsége. Egyszerűen csak egy-két kiragadott napi munkámról csinálok "blog"-ot. Aztán reménykedem, hogy használható anyag kerekedik ki belőle.

4um5b65d

Egy-két darabnál teljesen jó ötlet, de többnél már nem.
Akkor működik jól a mutatvány ha egy nagyobb sík felületed van ahol az anyát és a kulcsot csúsztatni tudod. A kulccsal teszed be a süllyesztő alá az anyát és azzal is veszed el.
Szériánál nem válik be az emeletes anya.

000000000

2,2-4 kw közötti a motor a minap tettem ilyernre lágyindítót mert verte a 16A kismegszakítókat

s7manbs8

Azért milyen érdekes a gyakorlatban mennyi csínja-bínja van mindennek, amire az ember elsőre nem is gondolt. :)

jkrz3gwi

Köszönöm az információt és a segítséget.

Teaway

De ez hobby fórum, itt nincs széria vagy termelés[#hehe]

4um5b65d

Hát vazzeg, te kezdted.....
2db-os szériáról dünnyögté... :)))

KoLa

Lez! Szépen dolgozol![#eljen]

4um5b65d

Csak azé me sokat olvasom az esztergályos fúrumokat. :))

rxfx9rhfb

Üdv! Nemrég kezdtem hozzá egy E1N eszterga felújjításához, zöld színre szeretném festeni, de nem tudom milyen árnyalatú legyen, esteleg tudna valaki mondani RAL kódót, hogy milyet szoktak használni esztergákhoz?

PSoft

Basszus,...
Bemész a festékbóóótba,és csak annyit mondj a festettkörmű cicának,hogy kiskeziccsókolom "esztergazőőődet" kérek.:))
 
Nézd meg lentebb,(#15695) VTamás E1N-jét.
Na,.... az az igazi "esztergazőőőd".
Vagy,... mégse? [#nemtudom]

4um5b65d

Ez mondjuk tényleg így történik.
Én maróződet akartam venni, de amilyen hülye vagyok az esztergaződ polcról vettem le egy dobozzal.
A pénztáros jól ki is nevetett... :)