Hírek:

Fontos tudnivalók a migrációval kapcsolatban, Kérlek nézd meg a Régi fórumról új fórumra való költözés

Main Menu

Esztergálás

Indította gaben, 2024 április 09, 16:02

Előző téma - Következő téma

4um5b65d

Nem baj, senki sem fogja megkérdezni, mennyi ideig csináltad, csak azt hogy ki csinálta ?
Látom a téli javításokra is gondoltál. :)

279nwbpsa

Hát,festék már került rá legalább...Ettől persze még messze van a felújított állapottól. :(
Sok hiányosságát,meg hibáját kell pótolni még.

279nwbpsa

A radiátorokra gondolsz?
Mostanában hűvös,szeles idők jártak.Kihoztam őket a lakásból,hogy munka közben ne fázzak...[#circling]

4um5b65d

Arra, hát, meg a gép alatt a tűzifára.
Jól megpakolod a radiátort fával aztán mehet a munka. :)

279nwbpsa

Bakker!Az nem tűzifa,hanem dörzsfék!
Ha azt onnét kiszedem,akkor tényleg csak kutyafuttában mehet a javítás...

wcsxp0uxa

Nekem azért kellett (kb 7 éve ,nem volt még netem) lecserélnem ,mert nem tudtak szíjat adni hozzá. A motoron lévő tárcsa kisebb lett mint volt.  Bár kisebb lett  a max fordulat számom , mégis úgy érzem javult a használhatóság. Most egy egészen kicsit tettem fel (még 1/60 -nál is használható) a kísérleteim miatt ,ez már nem használható jól minden esetben ,le is veszem.

8uup9xs82

Feltalaltad a spanyolviaszt:) Jó sokan rajtad kívül ezt a megoldást választják, mivel alacsony fordulaton valóban karcsú a nyomaték a PWM es motorvezérlés ellenére is. Sőt láttam valahol rendes sokszíjtárcsás átalakítást is már, a motort külön konzolra szerelve.
 
D

Robika37

Gratula ,ez tényleg fel lesz újítva.
 
Ha van hozzá gépkönyved minden alkatrészt nézz meg ha van rá módod, hogy eredeti fogszám méret-e.
 
Én úgy jártam a nagy zöld vasparipával, hogy valaha gondos felújításon esett keresztül (hogy a keze szakadna le annak aki csinálta) ebből fakadóan éktelen zajos volt ezzel meg is békéltem volna.
Csak ,egyszer kellett egy 115x1,5-ös menetet esztergálnom egy munkahenger csőre  volt hozzá egy kb 40mm hosszú kaliber az istenért nem akart jó lenni a menet ,már magamban kerestem a hibát mondván rosszul állítottam be a gépet, hát nem 1,5 helyett 1,53mm -es emelkedést vágott.
Tehát 20menet hosszan 30,6mm -t ,jöttek az ötletek.....a vége az lett hogy nem vágtam hosszú 1,5 emelkedést.
Ma "pont került az i-re " a mellékhajtásban lévő norton csoportkerékben a 48 fogszám helyett 49-es volt .....

4um5b65d

A "bótban" meg örülnél, ha egyel többet kapnál valamiből ugyanazért a pénzért.
Most mé nem tudsz örülni ?  :)

279nwbpsa

Valamennyi eredeti fogaskereket találtam itthon egy ládában.Nem is tudom mikor kerültek hozzám,már jó ideje őrizgetem ezeket. :)
Egyikük 113 fogú cserekerék,a többi a Norton szekrénybe való.
Úgy gondoltam,hogy a csúnyácskább kinézetű kerekeket cserélem csupán.
Ilyen viszont leginkább a lakatszekrényben van,mert oda könnyedén be tudott jutni a forgács,amit a fogak szépen egymásba is dolgoztak...
A tanácsodra figyelni fogok és leellenőrzöm,hogy minden egyezik-e a gépkönyvben írtakkal.

000000000

A régi német gépemen 11 fokozatu a nortonszekrény és mivel semmi leírás illetve a tulaj sem tudott adatokat róla igy fokozatonként mértem az előtolás mértékét /20 fordulat a norton behajtó tengelyen/. Először tolómérővel majd órával, ezután már csak a cserekerekek arányát kellett kiszámolni amit sikerült is így  egy fogaskerékpárral a norton különböző fokozataival 1mm -től 3 mm-ig 6 metrikus menet vágható.Amikor próbálgattam a menetfésű jól megtréfált már azt hittem rosszul mértem az előtolásokat kiderült hogy az 1,75-ös fésű valójában 2,oo-es, rosszul irták rá a méretet.Ismerősömtől aztán kaptam egy tényleg 1,75-öst.Még a gyári cuccban sem lehet megbizni ugyhogy javaslom inkább kétszer mérni.

Robika37

Mostmá mingyá kész Ööm é bodottá....
Főhajtást is javítani kellett komplett csapágycsere mindenhová...jelentem elvagyok..még jó hogy a másik forgácsolós fórumon belinkeltek egy oldalt fenn volt a gépkönyv ami nekem is megvolt+metszeti ábrák meg egy csomó szerelési leírás igaz oroszul,de jól jött a nortont még mindig forgatnám ,hogy hol kezdjem....(csak egy kicsit nehéz)...
'estét : Robika

Robika37

Nékem az EAN1000 adattábla gyári hibás az egyik emelkedést rossz norton álláshoz írták:-((

mxjj54gxi

Az EMU200 menettáblázata is hibás, legalábbis volt belőle hibás sorozat.
Az orosz gépünkön két cserekerkétáblázat van, az egyik jó, a másik rossz. A rossz van a cserekerékdekli belső oldalán!
Hiába! Nem gyárthatunk mindent mi magunk! :)

jkrz3gwi

Csak ez a képem van és esetleg megtudná valaki mondani, hogy kb. hány kW-os? A kő most kb.36cm-es.http://inda02.indamail.hu/view_attach.php?mid=679&part=1.2&mime=image%2Fjpeg&mb=zsolti21%40vipmail.hu&vip=qn7vc25ci20o3428l0sllog8v5" border=0>